رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نوکیا N90؛ برادر ژیمناست N70! +تصویر

 نوکیا در تاریخ ۲۷ آوریل سال ۲۰۰۵ از سری جدید N رونمایی کرد. N70 عضو اصلی این خانواده‌ی جدید بود. البته نوکیا N70 دو برادر هم داشت که هر کدام توانایی ویژه‌ای داشتند. نام یکی از این دو برادر نوکیا N90 بود. N90 با مفاصل متعدد و نرمی که داشت، می‌توانست بدن خود را به شکل‌های مختلفی پیچ و تاب دهد. این هفته قصد داریم با این برادر ژیمناست بیشتر آشنا شویم.

نوکیا N90 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شباهت بسیار زیادی به برادرش N70 داشت. تفاوت اصلی این دو گوشی در طراحی آن‌ها بود. نوکیا N70 از همان طراحی ساده‌ی گوشی‌های هوشمند آن زمان پیروی می‌کرد و شباهت بسیار زیادی به نسل‌های قبلی به ویژه گوشی نوکیا ۶۶۸۰ داشت. از سوی دیگر نوکیا N90 از نوعی طراحی تاشوی مفصل‌بندی شده‌ی پیچیده بهره می‌برد که اجازه می‌داد آن را به شکل‌های مختلفی دربیاورید. هنوز که هنوزِ تقریبا تمام گوشی‌های موبایل دوربین اصلی خود را روی قاب پشتی قرار می‌دهند، ولی نوکیا N90 در آن زمان از تکنیکی کاملا متفاوت استفاده می‌کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجی مگ، دوربین N90 روی برآمدگی استوانه‌ای شکلی در محل مفصل تاشوی آن قرار گرفته بود. صفحه‌نمایش نوکیا N90 علاوه بر محور تاشو، حول محور مرکزی خودش هم می‌چرخید. بخش استوانه‌ای دوربین هم قابلیت چرخش ۲۷۰ درجه داشت. به دلیل همین چرخش‌های متعدد بود که برخی به نوکیا N90 لقب «مکعب روبیک» را داده بودند. نوکیا N90 همانند N70 یک دوربین دو مگاپیکسلی داشت. البته نوکیا دوربین N90 را به لنز کارل زایس و فوکوس خودکار هم مجهز کرده بود تا نتیجه‌ی این همه چرخش و گردش، عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیت‌تری از کار در بیاید. نکته‌ی جالب این که با نوکیا N90 می‌توانستید هم صفحه‌نمایش و هم دوربین را به سوی خودتان بچرخانید و سلفی‌هایی عالی بگیرید. آن هم در زمانی که هنوز حتی کلمه‌ی سلفی ابداع نشده بود!

 

نوکیا N90
نوکیا N90
نوکیا N90
نوکیا N90
نوکیا N90
نوکیا N90
نوکیا N90
نوکیا N90

 

شاید امروز طراحی نوکیا N90 به نظر نامناسب یا حتی مضحک برسد ولی ۱۲ سال پیش با در دست گرفتن این گوشی احساس می‌کردید تکه‌ای از آینده را در دست گرفته‌اید. البته تکه‌ای از آینده‌ای سنگین و بد دست که در آن گوشی‌ها ارگونومی خوبی نخواهند داشت!

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.