رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

خوردن جیرجیرک در کرمان! +تصاویر

حشراتی عجیب و نادر با عمر کم و به گفته مردم بومی فواید بسیار که در بیابان های اطراف کرمان از جمله شهربابک، زیدآباد و سیرجان دیده می شوند توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند.

 این حشرات که گونه ای خاص از جیرجیرک هستند هرساله فقط در فصل بهار با شروع ماه خرداد تولید مثل می کنند و در پایان این ماه عمرشان به پایان می رسد. جیرجیرک ها، با تاریک شدن هوا، بر روی بوته های (قیچ) که دربیابان های این مناطق فراوان هستند می چسبند و روی برگ های بوته تخم ریزی می کنند؛ بارش باران موجب ریختن این تخم ها به زمین و فرورفتن آنها در خاک می شود و پس از آن دوباره از دل خاک رشد می کنند و به بوته ها می چسبند و هرسال که بارندگی بیشتر باشد تعداد جیرجیرک ها نیز افزایش می یابد.
به گزارش اینتیتر به نقل از میزان، از آنجایی که این حشرات فقط در قسمت های خاصی از بیابان وجود دارند پیدا کردن آنها بسیار دشوار است اما به گفته بومیان به دلیل فواید دارویی بسیاری که دارند، مردم محلی و عشایری که به بیابان ها مسلط هستند در خرداد ماه به کسب و کار شکار و فروش جیرجیرک مشغول می شوند؛ به گفته مردم این حشرات گرانبها با طبیعت گرمی که دارند درمان بسیاری از درد ها از جمله نفخ و گرفتگی و درد دست و پا و کمر هستند.

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.