دلیل رشد این روزهای دلار چیست؟ +نمودار

در پایان معاملات بازار آزاد روز دوشنبه، هر دلار آمریکا با رشد ۱۰۵ ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت ۳۷ هزار و ۴۵۳ ریال فروخته شد. هر یورو نیز با کاهش ۱۵ ریال به رقم ۴۱ هزار و ۶۶۸ ریال رسید و هر درهم امارات ۱۰ هزار و ۲۹۰ یرال قیمت گذاری شد که نسبت به روز یکشنبه، ۴۲ ریال گران تر فروخته شد.
 
این در حالی است که روز گذشته نیز دلار روند افزایشی را ثبت کرد و بر این اساس هر دلار آمریکا با رشد ۱۲۴ ریالی نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت ۳۷ هزار و ۳۴۸ ریال فروخته شد. هر یورو نیز بر خلاف روز گذشته، با کاهش ۲۱۰ ریال به رقم ۴۱ هزار و ۶۸۳ ریال رسید. همچنین هر درهم امارات ۱۰ هزار و ۲۴۸ ریال قیمت گذاری شد که نسبت به شروع هفته، ۲۸ ریال گران تر فروخته شد.
 
به گزارش اینتیتر به نقل از تابناک؛ نبض قیمت دلار، یورو و درهم امارات به عنوان پرطرفدارترین ارزهای مورد معامله در بازار آزاد ارز کشور از ۸ صبح تا ۱۸ عصر چگونه می‌زند؟ شما می‌توانید راس هر ساعت از میانگین قیمت خرید و فروش دلار آمریکا، یورو و درهم امارات در صرافی های مجاز اطلاع کسب کنید.
 
 
ساعت به ساعت با قیمت دلار آمریکا، یورو و درهم
 
جدول زیر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش دلار آمریکا، یورو و درهم امارات، بر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز، راس هر ساعت را نشان می‌دهد. توضیح اینکه این جدول ساعت به ساعت به روز رسانی می‌شود.
 میانگین قیمت خرید و فروش دلار آمریکا، یورو و درهم امارات در بازار آزاد در هر ساعت


 ساعت
دلار آمریکا  یورو  درهم امارات
 خرید  فروش  تغییر  خرید  فروش  تغییر  خرید  فروش  تغییر
یکشنبه ۳۷,۲۸۷ ۳۷,۳۴۸ ۶۱ ۴۱,۴۸۸ ۴۱,۶۸۳ ۱۹۵ ۱۰,۲۴۵ ۱۰,۲۴۸ ۳
۹ ۳۷,۱۸۵ ۳۷,۴۳۹ ۲۵۴ ۴۲,۳۰۶ ۴۲,۵۱۲ ۲۰۶ ۱۰,۲۶۵ ۱۰,۲۵۰ ۱۵-
۱۰ ۳۷,۴۶۹ ۳۷,۳۹۰ ۷۹- ۴۲,۲۱۵ ۴۲,۴۹۰ ۲۷۵ ۱۰,۲۴۸ ۱۰,۲۷۴ ۲۶
۱۱ ۳۷,۲۱۹ ۳۷,۴۴۴ ۲۲۵ ۴۱,۶۰۶ ۴۱,۷۹۹ ۱۹۳ ۱۰,۲۶۹ ۱۰,۲۴۵ ۲۴-
۱۲ ۳۷,۳۹۱ ۳۷,۴۲۴ ۳۳ ۴۱,۲۶۰ ۴۱,۹۳۳ ۶۷۳ ۱۰,۲۶۹ ۱۰,۲۶۳ ۶-
۱۳ ۳۷,۴۷۵ ۳۷,۴۶۷ ۸- ۴۲,۰۳۲ ۴۲,۴۲۶ ۳۹۴ ۱۰,۲۹۱ ۱۰,۲۸۶ ۵-
۱۴ ۳۷,۴۴۴ ۳۷,۴۶۲ ۱۸ ۴۲,۳۱۷ ۴۱,۳۷۸ ۹۳۹- ۱۰,۳۰۲ ۱۰,۲۹۶ ۶-
۱۵ ۳۷,۴۰۳ ۳۷,۴۵۰ ۴۷ ۴۱,۶۱۳ ۴۱,۶۴۷ ۳۴ ۱۰,۲۹۲ ۱۰,۳۰۲ ۱۰
۱۶ ۳۷,۴۱۹ ۳۷,۴۴۳ ۲۴ ۴۱,۷۸۱ ۴۱,۸۷۴ ۹۳ ۱۰,۲۸۳ ۱۰,۲۸۸ ۵
۱۷ ۳۷,۴۰۱ ۳۷,۴۴۶ ۴۵ ۴۱,۵۲۰ ۴۲,۵۸۶ ۱۰۶۶ ۱۰,۲۹۷ ۱۰,۳۱۲ ۱۵
۱۸ ۳۷,۳۹۹ ۳۷,۴۵۰ ۵۱ ۴۱,۹۵۸ ۴۲,۲۰۶ ۲۴۸ ۱۰,۲۸۶ ۱۰,۳۰۴ ۱۸
میانگین ۳۷,۴۲۳ ۳۷,۴۵۳ ۳۰ ۴۱,۵۷۷ ۴۱,۶۶۸ ۹۱ ۱۰,۲۸۲ ۱۰,۲۹۰ ۸
تغییر به دیروز ۱۳۶ ۱۰۵ ۸۹ ۱۵- ۳۷ ۴۲
منبع: تابناک اقتصادی                                      قیمت به ریال
به گفته بخشی از بازیگران بازار ارز، نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان موجب شده است که بخشی از بازیگران به پیشواز افزایش تقاضای احتمالی پس از این ماه بروند. به گفته فعالان، به‌طور سنتی، در ماه مبارک رمضان تقاضا برای خرید ارز پایین می‌آید و فعالیت معامله‌گران کاهش پیدا می‌کند. در این شرایط، شماری از معامله‌گران تصور می‌کنند، با پایان این ماه تقاضا به بازار باز خواهد گشت، در نتیجه ترجیح داده‌اند به استقبال این افزایش تقاضا بروند. این در حالی است که عده دیگری به نزدیکی عید فطر و پایان فصل بهار اشاره می‌کنند. به گفته آنها در آستانه عید فطر معمولا تقاضای مسافرتی در بازار افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر با پایان فصل بهار نیز چنین اتفاقی رخ می‌دهد. به این ترتیب، می‌توان گفت بخشی از معامله‌گران به پشتوانه احتمال افزایش تقاضای مسافرتی خریدهای کنونی خود را بالا برده‌اند. در اینجا، نکته‌ای که دسته‌ای از بازیگران کاهشی به آن توجه می‌کنند، جالب توجه است. به گفته آنها تقریبا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، قیمت دلار در محدوده ۳ هزار و ۷۵۰ تومان قرار داشت. به نقل از دنیای اقتصاد، با شروع این ماه مبارک، به‌دلیل کاهش سنتی تقاضا، قیمت تا محدوده ۳ هزار و ۷۲۰ تومان نیز پایین رفت؛ ولی اکنون با نزدیک شدن به پایان این ماه، قیمت به محدوده پیش از آغاز ماه رمضان بازگشته است. در این شرایط، کاهشی‌های بازار اعتقاد دارند، عامل افزایشی خاصی برای ادامه‌دار شدن روند صعودی وجود ندارد و دلار تنها به محدوده پیشین خود بازگشته است.
ساعت به ساعت با قیمت دلار آمریکا، یورو و درهم
 
ساعت به ساعت با قیمت دلار آمریکا، یورو و درهم
 
ساعت به ساعت با قیمت دلار آمریکا، یورو و درهم
 
 
رشد قیمت ۲۴ ارز بانکی و افت ارزش دلار
 
بانک مرکزی امروز (دوشنبه) ارزش برابری ۳۹ ارز عمده را اعلام کرد که بر مبنای آن ارزش دلار آمریکا به همراه ۱۲ ارز دیگر نسبت به دیروز کاهش یافت، ۲۴ واحد پولی همچون یورو افزایش داشتند و دو ارز نیز ثابت ماندند. هر دلار آمریکا امروز با یک ریال افت قیمت ۳۲,۴۶۸ ریال، هر پوند انگلیس با کاهش ۲۸ ریالی ۴۱,۴۶۵ ریال و هر یورو با ۲۶ ریال افزایش ۳۶,۳۵۴ ارزشگذاری شد.
 
در بانک مرکزی امروز ارزش هر فرانک سوئیس ۳۳,۳۵۲ ریال، کرون سوئد ۳,۷۳۲ ریال، کرون نروژ ۳,۸۴۵ ریال، کرون دانمارک ۴,۸۸۹ ریال، روپیه هند ۵۰۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۸,۸۳۸ ریال، دینار کویت ۱۰۶,۸۸۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰,۹۶۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۲۹,۲۴۶ ریال، دلار هنگ کنگ ۴,۱۶۴ ریال، ریال عمان ۸۴,۳۲۱ ریال، دلار کانادا ۲۴,۵۶۲ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲,۵۳۴ ریال، لیر ترکیه ۹,۲۷۹ ریال و روبل روسیه ۵۶۳ ریال تعیین شد.
 
همچنین هر ریال قطر ۸,۸۵۷ ریال، یکصد دینار عراق ۲,۷۶۵ ریال، لیر سوریه۱۵۲ریال، دلار استرالیا ۲۴,۷۴۶ ریال، ریال سعودی ۸,۶۵۷ ریال، دینار بحرین ۸۶,۱۴۳ ریال، دلار سنگاپور ۲۳,۴۹۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲,۱۲۶ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۱,۵۰۸ ریال، یکصد درام ارمنستان ۶,۷۴۰ ریال، دینار لیبی ۲۳,۵۵۱ ریال، یوان چین ۴,۷۷۰ ریال، یکصد بات تایلند ۹۵,۶۴۰ ریال، رینگیت مالزی ۷,۶۰۱ ریال، یک هزار وون کره جنوبی۲۸,۷۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰,۱۵۸ ریال، افغانی افغانستان ۴۷۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷,۲۳۳ ریال، منات آذربایجان ۱۹,۱۹۳ ریال، سامانی تاجیکستان ۳,۶۸۱ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا قیمت خورد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.