فیلم هایی که مثل بنز می فروشند!

 هر سال در صنعت سینمای جهان که عموم فیلم‌های آن با نگاه خیلی جدی به فتح گیشه ساخته‌می‌شوند، فیلم‌هایی وجود دارند که تقریبا پیش از اکران، مشخص است که فروش بالایی خواهند داشت. فیلم‌هایی که به دلایل مختلف تماشاگران بالقوه زیادی دارند؛ دلایلی مثل پیش زمینه قبلی برای داشتن محبوبیت، سرشناس بودن بازیگر و کارگردان و یا اقتباسی بودن از یک اثر ادبیاتی مهم. سال ۲۰۱۷هم طبیعتا از این دست فیلم‌ها پیدا می‌شود؛ فیلم‌هایی که از قبل قرار است پرفروش باشند و اگر نباشند و مورد استقبال قرار نگیرند آن وقت متعجب خواهیم شد.

 
به گزارش اینتیتر به نقل از شش و هفت ، از ابتدای سال میلادی تا الان فیلم‌های پرفروشی که فروش‌شان قابل حدس بود مثل «دیو و دلبر»، «سریع و خشمگین ۸»، «لوگان» از سری مجموعه «مردان ایکس»، «جان ویک ۲»، «کونگ:جزیره جمجمه» و «بچه رئیس» اکران شده‌اند و تقریبا همه پیش‌بینی‌ها در مورد فروش‌شان به حقیقت پیوست. در این چند ماهی که تا آخر سال ۲۰۱۷داریم آیا از این دست فیلم‌های پرمخاطب باز هم خواهیم داشت؟ به‌نظر می‌رسد، بله! تعدادی از این فیلم‌ها را در گزارش سینمای جهان این هفته معرفی کرده‌ایم.

فیلم‌های ابرقهرمانی


با توجه به فروش بالای جهانی فیلم‌های ابرقهرمانی که براساس قهرمانان کتاب‌های کامیک ساخته می‌شوند، هر سال تعدادی از شخصیت‌های معروف دنیای ابرقهرمانی با فیلمی جدید روی پرده سینما دیده می‌شوند. امسال هم چند فیلم مهم با این محوریت اکران شده یا می‌شود که سه تا از اکران نشده‌ها را معرفی می‌کنیم.اولین فیلم «مرد عنکبوتی:بازگشت به خانه/ Spider-Man: Homecoming» دنباله جدیدی بر سری فیلم‌های «مرد عنکبوتی» است. این بار جان واتس جوان کارگردانی کرده و جان فرانسیس دالی جوان تر، هم فیلمنامه را نوشته‌است. داستان درباره بازگشت پیتر پارکر(تام هالند) به خانه پس از انجام یک ماموریت سخت است. او تلاش دارد دوباره به زندگی عادی برگردد، اما سر و کله موجودی خبیث به نام کرکس(مایکل کیتون) پیدا می‌شود و او مجبور می‌شود بار دیگر در لباس «مرد عنکبوتی» به میدان مبارزه برگردد.
 
«مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» ژوییه ۲۰۱۷یا همان اواسط تیر خودمان اکران می‌شود و فروش بالایی هم برایش پیش‌بینی شده است.دومین فیلم «ثور:راگناروک/ Thor: Ragnarok» به کارگردانی تایکا وایتیتی کارگردان شناخته شده و جوان نیوزلندی است که سومین قسمت از مجموعه فیلم‌هایی درباره این ابرقهرمان چکش به‌دست و تنومند است. «ثور» با بازی کریس همسورث به خانه برمی‌گردد، اما متوجه می‌شود وقت آن رسیده که در بزرگ‌ترین جنگی که انتظارش را می‌کشیده شرکت کند. او این بار، هم باید با شرارت‌های برادرش لوکی(تام هیدلستون) مقابله کند و هم با شخصیت شرور دیگری به نام هلا (کیت بلانشت). او حتی مجبور می‌شود در مقابل رفیق قدیمی‌اش هالک(مارک روفالو) نیز بایستد. ثور از الان فروش نسبتا تضمین شده‌ای دارد و اواخر آبان ۹۶یا همان نوامبر ۲۰۱۷اکران خواهد شد. سرانجام فیلم «لیگ عدالت: Justice League».
 
اگر سری فیلم‌های موفق «انتقام‌جویان» را فاکتور بگیریم، تقریبا هر فیلم ابرقهرمانی که چند قهرمان مختلف در آن حضور داشته‌اند با شکست مواجه شده و این می‌تواند پاشنه آشیل اصلی فیلم «لیگ عدالت» هم باشد. خصوصا که زاک اسنایدر کارگردان این فیلم با اینکه فیلم قبلی‌اش، «بتمن علیه سوپرمن» فروش خوبی داشت، اما از لحاظ کیفی با انتقادات زیادی مواجه شد.این انتقادات بیشتر از همه برای بازی گرفتن از بن افلک در نقش بتمن بود؛ امری که اتفاقا در فیلم لیگ عدالت هم تکرار شده است. البته اینجا علاوه بر بتمن ابرقهرمانان دیگری ازجمله سوپرمن، آکوامن و فلش و البته چهره‌های شروری مثل سایبورگ و استفن ولف هم حضور دارند. بن افلک، هنری کاویل، گال گدوت، آرتور کالی، بری آلن و ری فیشر بازیگران اصلی لیگ عدالت هستند. فروش فیلم تقریبا تضمین شده است، اما کیفیت آن با توجه به اینکه کریس تریو فیلمنامه نویس «بتمن علیه سوپرمن» داستان فیلم را نوشته چندان قابل تضمین نیست. فیلم اوایل آبان اکران می‌شود.
 


بیگانه/Alien: Covenant


ریدلی اسکات کارگردان خستگی ناپذیر و پرکار سینمای جهان پنج سال پس از ساخت «پرومتئوس» به سراغ ساخت قسمت دوم از سه گانه پیش درآمد فیلم «بیگانه» رفته و نام فیلم را هم گذاشته:«بیگانه:پیمان». این کارگردان سرشناس در سال ۲۰۱۲تصمیم گرفت برای داستان سه گانه ماندگار «بیگانه» که او هم یکی از کارگردانانش بود، پیش درآمدی بسازد که نخستین نتیجه‌اش شد «پرومتئوس». فیلمی که با استقبال نسبی مخاطبان و منتقدان مواجه شد، اما همه به ضعف‌های فیلمنامه انتقادات جدی داشتند.
 
می‌فروشند مثل بنز! 
 
 
شاید همان انتقادات باعث شد که اسکات برای ساخت این پیش درآمد دست به همکاری با یکی از مهم‌ترین فیلمنامه نویسان معاصر سینمای آمریکا یعنی جان لوگان بزند. اتفاقی که چند روز دیگر نتیجه‌اش مشخص می‌شود. تیزر فیلم رعب آور بود و نشان می‌دهد با بیگانه به‌شدت ترسناکی طرف خواهیم بود؛ بیگانه‌ای که مثل همیشه قرار است از سفینه جست‌وجوگر فضایی چند قربانی بگیرد. این بار برخلاف «پرومتئوس» که بازیگران سرشناسی در آن حضور داشتند ستاره اصلی فیلم تنها مایکل فاسبندر است. بازیگری که قبلا هم نشان داده می‌تواند به خوبی بار یک فیلم را تمام و کمال به دوش بکشد.
 


 برج تاریک/ The Dark Tower


از سال ۱۹۸۲تا ۲۰۰۴استفن کینگ نویسنده سرشناس جهان یک مجموعه داستان منتشر کرد با نام «برج تاریک» که مورد استقبال بی‌نظیری از سوی مخاطبان در سراسر جهان قرار گرفت. این رمان سه شخصیت اصلی دارد. پسر جوانی که قصد دارد یک ماموریت مهم را تمام کند و خودش را به برج تاریک که می‌گویند آخر دنیاست برساند، مردی به نام «رولند» که با اوست و مردی هم به نام «مرد سیاه‌پوش» که علیه اوست. این مجموعه کتاب پرفروش، چندین بار تا آستانه ساخته شدن اقتباسی سینمایی پیش رفت، اما هیچ‌گاه این اتفاق نیفتاد تا اینکه سر و کله نیکولای آرسل نویسنده و کارگردان سرشناس دانمارکی پیدا شد و این فیلم که یکی از تهیه کنندگانش خود استیفن کینگ است جلوی دوریین رفت.
 
می‌فروشند مثل بنز!
 
 
ادریس البا در نقش مرد رولند، متیو مک کاناهی در نقش مرد سیاه پوش و تام تیلور در نقش جک چمبرز جلوی دوربین آرسل رفته‌اند. یکی از جذابیت‌های مجموعه رمان «برج تاریک» روایت آن در بستر سرزمینی تخیلی با ویژگی‌های غرب وحشی است و این نکته داستان رمان را جذاب کرده است. کینگ معمولا زمانی به‌عنوان تهیه‌کننده در اقتباس اثری از خودش حضور پیدا می‌کند که اطمینان حداقلی از سودآوری یا مورد توجه قرار گرفتن فیلم داشته باشد. با توجه به تعداد مخاطب‌هایی که عاشق رمان‌های «برج تاریک» هستند، هیچ بعید نیست که این فیلم پدیده فروش امسال سینماهای جهان شود.
 


تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه/Transformers: The Last Knight


سال ۲۰۰۷که مایکل بی‌اکشن ساز سرشناس سینمای جهان نطفه خلق سری فیلم‌های «تبدیل شوندگان» را بست، کمتر کسی فکر می‌کرد چهار قسمت از این سری فیلم فروشی بیش از ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار داشته باشد و در نتیجه تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین سری فیلم‌های تاریخ سینما شود. درست است که منتقدان سینما و آن‌هایی که سینما را کمی جدی‌تر دنبال می‌کنند هیچ وقت روی خوشی به این سری فیلم‌ها نشان ندادند، اما از آن طرف مخاطب عام یا همان پاپ کورن خورهای سینما حسابی این مجموعه فیلم غرق شده در جلوه‌های ویژه را تحویل گرفتند.
 
می‌فروشند مثل بنز!
 
 
اوایل تیر‌ماه امسال یا همان اواخر‌ماه ژوئن پنجمین قسمت از این سری فیلم با معرفی ماشین‌های جدیدی که تبدیل به ربات‌های جنگجو می‌شوند اکران خواهد شد. مارک والبرگ، استنلی توچی، ایزابلا مونر، آنتونی هاپکینز و جان تورتورو از بازیگران اصلی قسمت پنجم هستند. تبدیل‌شوندگان پس از شکست دادن یکی از دشمنان اصلی خود با هجوم گروهی از دشمنان قدیمی مواجه می‌شوند که قصد دارند آنها را دستگیر و برای مجازات به خارج از زمین ببرند. آنها حالا هم باید از خودشان محافظت کنند هم انسان‌ها. با توجه به استقبال بالایی که از نخستین تیزر فیلم شد به‌نظر می‌رسد این قسمت هم با فروشی نجومی مواجه شود.
 


دزدان دریایی کارائیب:مرده‌ها قصه نمی‌گویند/ Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales


شش سال پس از فروش خیره‌کننده و یک میلیارد دلاری قسمت چهارم مجموعه فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب»، از تقریبا دو هفته دیگر اکران جهانی پنجمین قسمت از این سری فیلم آغاز می‌شود. فیلمی که با بودجه ۳۲۰میلیون دلاری ساخته شده و انتظار می‌رود بیش از قسمت چهارم بفروشد.در «مرده‌ها قصه نمی‌گویند» مثل همیشه اکثر شخصیت‌های اصلی حضور دارند؛ از کاپیتان «جک اسپارو» با بازی جانی دپ و کاپیتان «آرماندو سالازار» با بازی خاویر باردم که دشمن اصلی جک اسپارو است تا شخصیت‌های محبوبی چون «ویلیام ترنر» با بازی اورلاندو بلوم و «هکتور باربوسا»ی زشت با بازی جفری راش. البته کارگردانی این قسمت به‌عهده دو کارگردان نسبتا گمنام به نام‌های اسپن سندبرگ و یوآخیم رانینگ است که از ۱۰ سال پیش تا الان همه کارهای‌شان را با هم ساخته‌اند.
 
می‌فروشند مثل بنز! 
 
 
در پنجمین قسمت دزدان دریایی کارائیب باز هم کاپیتان سالازار به‌دنبال شکار کاپیتان اسپارو است. او با کمک خدمه شبحی که در اختیار دارد با یک کشتی پر از ارواح از مثلث برمودا فرار می‌کند و دوباره به شکار دزدان دریایی مشغول می‌شود. از آن طرف جک اسپارو هم که از قدرت جدید سالازار ترسیده به‌دنبال پیدا کردن قدرت برتری می‌رود تا او را شکست دهد. این بار هم جری بروکهایمر در مقام تهیه‌کننده است و فیلم اواسط تیر‌ماه که می‌شود اوایل ژوییه اکران جهانی‌اش آغاز خواهد شد. احتمالا با اکران قسمت پنجم سری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» در جدول پرفروش‌ترین سری فیلم‌های تاریخ سینما چند پله بالا خواهند آمد.
 


بلید رانر / Blade Runner 2049


بدون شک «بلید رانر» برای سینما دوستان جوان و میانسال و حتی کمی هم سن و سال‌دار یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین فیلم‌هایی است که دیده‌اند. فیلمی که در سال ۱۹۸۲ریدلی اسکات جوان با اقتباس از شخصیت‌ها و داستان رمان ماندگار «آیاآدم مصنوعی‌هاخواب گوسفندبرقی می‌بینند؟» اثر فیلیپ.کی.دیک ساخت و همان سال تبدیل به یکی از مهم‌ترین فیلم‌های علمی-تخیلی تاریخ سینما شد. «بلید رانر» با داستانی جنایی در دورانی می‌گذرد که هوش‌های مصنوعی دنیا را در اختیار گرفته و کار تشخیص انسان از ربات بسیار سخت شده‌است.در این میان کارآگاهانی در این زمینه تشخیص و جلوگیری از ارتکاب اعمال جنایت آمیز توسط هوش‌های مصنوعی فعالیت می‌کنند که کارآگاه ریک دکارت یکی از آن‌هاست. او در ماجرای یک پرونده خاص کل زندگی‌اش به هم می‌ریزد.۲۵سال پس از ساخت قسمت اول «بلید رانر» قسمت دوم این فیلم با نام «بلید رانر ۲۰۴۹» ساخته شده است.
 
می‌فروشند مثل بنز!
 
 
هر چند همپتون فنچر فیلمنامه نویس قسمت اول در کنار یکی از بهترین فیلمنامه نویسان اقتباسی حال حاضر سینمای جهان یعنی مایکل گرین فیلمنامه را نوشته‌اند، اما خبری از کارگردانی ریدلی اسکات نیست و البته به جای او یکی از پدیده‌های چند سال اخیر سینما، دنیس ویلنوو، پشت دوربین کارگردانی قرار گرفته که با توجه به کارنامه موفق چند سال اخیرش خیلی‌ها به نتیجه نهایی این فیلم امید زیادی بسته‌اند. رایان گاسلینگ که امسال برای بازی در «لالالند» نامزد جایزه اسکار شد نقش پلیس جوانی به نام «کی» را ایفا می‌کند و قرار است سرنوشتش با ریک دکارت با بازی هریسون فورد گره بخورد. رابین رایت، جرد لتو، بارخاد عبدی و هیام عباس از بازیگران اصلی فیلم هستند.این فیلم که هیچ‌چیزی از داستانش هنوز لو نرفته قرار است، اکتبر ۲۰۱۷یعنی اواسط مهر‌ماه ۹۶اکران جهانی‌اش آغاز شود و پیش‌بینی می‌شود فروش بسیار خوبی در انتظارش باشد.
 


دانکرک/Dunkirk


کریستوفر نولان پس از تجربه موفق فیلم علمی- تخیلی آخرش؛ «بین ستاره‌ای» که فروش خوبی هم در سطح دنیا به‌دست آورد، از فضا به زمین برگشته و به سراغ یکی از مهم‌ترین و دراماتیک‌ترین عملیات‌های تاریخ جنگ جهانی دوم رفته است. عملیات حماسی آزاد‌سازی‌ نیروهای متخصص متفقین از محاصره ارتش آلمان نازی در ساحل دانکرک فرانسه که در سال ۱۹۴۰اتفاق افتاد و در آن ترکیبی از مهم‌ترین فرماندهان و سربازان کشورهای انگلیس، بلژیک، کانادا و فرانسه عملیاتی چند هفته‌ای را طرح ریزی کردند و توانستند با اجرای موفق آن نیروهای محاصره شده را نجات دهند.
 
می‌فروشند مثل بنز!
 
 
عکس‌ها و تیزرهای اولیه فیلم نشان می‌دهد که این بار هم دست نولان برای شگفت زده کردن مخاطبان سینما حسابی پر است. شنیده‌ها از فیلم جدید نولان حاکی از آن است که صحنه‌های نبرد فیلم استاندارد سکانس‌های جنگی را جا به جا خواهد کرد. نولان این بار هم در غیاب برادر فیلمنامه نویس خود، جاناتان فیلمنامه «دانکرک» را به تنهایی نوشته و همراه با همسرش اما توماس تهیه کنندگی آن را هم بر عهده دارد. هانس زیمر آهنگساز سرشناس سینمای جهان بار دیگر در کنار نولان قرار گرفته و بازیگرانی چون تام هاردی، مارک رایلنس، سیلین مورفی و کنت برانا نیز در آن بازی می‌کنند. «دانکرک» اوایل ژوییه ۲۰۱۷که می‌شود اواخر تیر‌ماه ۹۶اکرانش آغاز می‌شود. از الان فروش خوبی را برای این فیلم پیش‌بینی کرده‌اند.
 


جنگ‌های ستاره ای: آخرین جدای:Star Wars :The Last Jedi


پس از موفقیت بالای نخستین قسمت از سه گانه سوم جنگ‌های ستاره ای؛ یعنی «نیرو بر می‌خیزد» درسال ۲۰۱۵که بیش از ۲میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد و دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد، والت دیزنی، لوکاس فیلم و تهیه‌کنندگان با انگیزه مضاعفی کار ساخت قسمت هشتم یعنی «آخرین جدای» را آغاز کردند. البته این بار به جای چهره سرشناسی چون جی.جی.آبرامز چهره گمنام‌تر و جوانی به نام راین جانسون که با فیلم «لوپر» در سال ۲۰۱۲توجه زیادی را به‌خودش جلب کرده بود پشت دوربین کارگردانی قرار گرفت.چند عامل مهم باعث شده که این فیلم درحالی‌که بیش از ۶‌ماه تا آغاز اکرانش باقی مانده اما از الان منتظران زیادی داشته باشد و همین موضوع تضمین‌کننده فروش احتمالا بالای آن خواهد بود.
 
می‌فروشند مثل بنز! 
 
 
اول مرگ کری فیشر بازیگر دوست داشتنی نقش پرنسس لیا که یکی از اتفاقات ناگوار این فیلم بود و اواخر سال ۲۰۱۶رخ داد. فیشر در قسمت هشتم حضور دارد ولی اینکه سرنوشت او با توجه به مرگش در انتهای این فیلم و قسمت نهم چه خواهد شد هنوز مشخص نیست. از طرف دیگر طبق گفته‌های عوامل فیلم در قسمت هشتم بالاخره مشخص می‌شود چرا «لوک اسکای واکر» با بازی مارک همیل که شخصیت اصلی سه گانه اول این مجموعه بود ۳۰سال خودش را به جای دوری در کهکشان تبعید کرده است. روشن شدن ماجرای زندگی لوک اسکای واکر که به نوعی آخرین جدای هم هست می‌تواند جذابیت و اهمیت این فیلم را برای علاقه‌مندانش چند برابر کند. ضمن اینکه مخاطبان تازه‌تر هم می‌توانند درگیر دو داستان مهم دیگر سه گانه سوم را دنبال کنند. در «آخرین جدای» جدا از مارک همیل، کری فیشر، آدام درایور ودیسی ریدلی بازیگران دیگری هم بازی می‌کنند. «آخرین جدای» اواسط دسامبر اکران خواهد شد.
 


قتل در قطار سریع السیر/ Murder on the Orient Express


برگردیم به ۴۰ سال پیش؛ زمانی که سیدنی لومت کارگردان سرشناس آمریکایی تصمیم گرفت در سال ۱۹۷۴با لشگری از ستاره‌های آن زمان ازجمله آلبرت فینی، لورن باکال، اینگرید برگمن، آنتونی پرکینز، ‌شان کانری و ژان پیر کسل یکی از مهم‌ترین رمان‌های نویسنده سرشناس انگلیسی، آگاتا کریستی را بازسازی کند. رمانی که ۴۰سال قبل کریستی با نام «قتل در قطار سریع السیر» منتشر کرده بود و شخصیت اصلی‌اش کسی نبود جز کارگاه معروف جهان هرکول پوآرو. حالا یک کارگردان- بازیگر سرشناس انگلیسی که سابقه خوبی در ساخت فیلم‌های اقتباسی دارد تصمیم گرفته دوباره داستان این رمان را برای مخاطب امروز از نو بازسازی کند. کنت برانا برای فیلمنامه این فیلم به سراغ اقتباس‌کننده بزرگ فعلی سینمای جهان، مایکل گرین رفته و خودش علاوه بر کارگردانی ایفای نقش هرکول پوآرو را هم بر عهده گرفته است.
 
می‌فروشند مثل بنز! 
 
 
او که کارگردانی آثار مهمی چون «هنری پنجم»، «هملت»، «ثور» و «فرانکشتاین مری شلی» است، برای کشاندن بازیگران سرشناس و صاحب نام چندان به مشکل نخورده و چهره‌هایی چون جانی دپ، پنه لوپه کروز، ویلیام دفوئه، جودی دنچ و اولیویا کولمن در فیلمش نقش دارند. به‌نظر می‌رسد «قتل در قطار سریع السیر» از آن فیلم‌های جایزه بگیر امسال هم باشد. داستانش هم که معلوم است، در یک قطار سریع السیر قتلی رخ می‌دهد و هرکول پوآرو تلاش می‌کند متهم را در بین مسافران قطار پیدا کند.
 


دیگر فیلم ها


غیر از آثار مهمی که نام برده شد فیلم‌های دیگری هم هستند که بالقوه مخاطبان زیادی دارند و می‌توانند آثار پرفروشی لقب بگیرند.از میان این دسته از فیلم‌ها می‌توان به این فیلم‌ها اشاره کرد: مومیایی/ The Mummy» به کارگردانی آلکس کورزتمن با بازی تام کروز و راسل کرو که ادامه‌ای بر سری فیلم‌های موفق «مومیایی» است. «جنگ برای سیاره میمون‌ها/ War for the Planet of the Apes» که سومین قسمت از مجموعه موفق «سیاره میمون ها» است. اندی سرکیس و وودی هارلسون بازیگران اصلی فیلم هستند و مت ریوز کارگردان فیلم دوم این مجموعه، آن را کارگردانی می‌کند.
 
می‌فروشند مثل بنز! 
 
 
قسمت دوم فیلم موفق «کینگزمن:Kingsman» هم با نام فرعی «محفل طلایی:The Golden Circle» به کارگردانی متیو وان و بازی بازیگرانی چون تارون اگرتون، کالین فرث، جولیان مور، هال بری، چنینگ تتوم و جف بریجز امید زیادی برای موفقیت دوباره دارد. گای ریچی هم فیلمی حماسی به نام «شاه آرتور: حماسه شمشیر/ King Arthur: Legend of the Sword» ساخته که چارلی هانوم در نقش شاه آرتور ظاهر شده و در کنار او بازیگران سرشناسی چون کنت برانا و جود لا ایفاگر نقش‌های فرعی هستند.

 در زمینه انیمیشن هم سه انیمیشن «ماشین‌ها ۳/ Cars3» و «کوکو/ Coco» محصول پیکسار و والت دیزنی و «من نفرت انگیز ۳/» محصول ایلیومینیشن از پرفروش‌های سال خواهند بود و بالاخره قسمت دوم کمدی دوست داشتنی «رگ‌یابی» با نام فرعی «T2Trainspotting» به کارگردانی دنی بویل که ۲۰ سال پس از ساخت قسمت اول جلوی دوربین رفته و سرنوشت شخصیت‌های اصلی ماجرای قسمت اول را روایت می‌کند. این فیلم‌ها آثار احتمالا پرفروش دیگری هستند که تا شش‌ماه دیگر و پایان سال ۲۰۱۷می‌توان منتظر دیدن‌شان ماند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. احمدی می گوید

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.