رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پرافتخارترین بازیگر سینمای جهان ۶۸ ساله شد

 مریل استریپ بازیگر پرافتخار سینمای جهان و هالیوود امروز ۶۸ ساله خواهد شد. وی ۲۲ ژوئن سال ۱۹۴۹ در سامیت نیوجرسی آمریکا به دنیا آمد.

 
به گزارش اینتیتر به نقل از سینما خبر ، مریل در کودکی به موسیقی علاقه داشت و به کلاس‌های خوانندگی اپرای ایستیل لیبلینگ می‌رفت. بعد از اخذ مدرک بازیگری از دانشکده واسار در سال ۱۹۷۱ به مدرسه تئاتر معتبر ییل رفت و در آنجا با سیگورنی ویور بازیگر و وندی واسراستاین نمایشنامه‌نویس همکلاس بود.
 
 مریل استریپ

استریپ قبل از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در سال ۱۹۷۵، در بیش از ۴۰ نمایش بازی کرد. بعد از فارق‌التحصیلی، اولین تجربه بازیگری خود را در برادوی با نمایش «Trelawney of the wells» کسب کرد.

وی در سال ۱۹۷۶ به خاطر بازی در نمایش «۲۷ واگن پنبه» اثر تنسی ویلیامز نامزد دریافت جایزه تونی شد و آغاز کار او در تلویزیون با ایفای نقش همسر یک بازیکن هاکی در مجموعه «مرگبارترین فصل» در سال ۱۹۷۷ محصول شبکه CBS رقم خورد.

 
مریل استریپ

در همان سال با بازی در فیلم «جولیا» به کارگردانی فرد زینه مان اولین تجربه سینمایی خود را هم کسب کرد.

استریپ در دوران جنگ جهانی دوم با بازی در نقش اینگا (یک زن ثروتمند آلمانی که تلاش می‌کند شوهر یهودی‌اش را از بازداشتگاه اسرای نازی‌ها نجات دهد) در مجموعه «کشتار همگانی» (۱۹۷۸) برنده جایزه امی بهترین بازیگری شد.

مریل استریپ بازی در فیلم شکارچی گوزن (۱۹۷۸) اولین نامزدی اسکار را برایش به ارمغان آورد و با بازی در کریمر علیه کریمر (۱۹۷۹) اولین اسکار بازیگری را گرفت.

 
مریل استریپ

پیشرفت استریپ به قدری سریع بود که با ایفای نقش یک بازمانده آسیب دیده اردوگاه لهستانی در فیلم انتخاب سوفی (۱۹۸۲) اسکار بهترین بازیگری را برای دومین بار برد.

وی با درخشش در فیلم‌های؛ سیلک وود (۱۹۸۳)، از اعماق آفریقا (۱۹۸۵) و فریادی از دل تاریکی (۱۹۸۸) و آیرون وید (۱۹۸۷) در مدت ۵ سال، چهار بار نامزد اسکار شد.

وی دهه ۱۹۹۰ را با درخشش در نقش سوزان ویل آغاز کرد و نهمین نامزدی اسکار را به کارنامه اش افزود. بعد از بازی در فیلم از زندگی‌ات محافظت کن (۱۹۹۱)، در فیلم‌های؛ مرگ برازنده اوست، رودخانه وحشی، پل‌های مدیسن کانتی درخشید.

 
مریل استریپ

نامزدی‌های استریپ در جوایز اسکار با فیلم‌های اقتباس (۲۰۰۲) و شیطان پرادا می‌پوشد (۲۰۰۶) ادامه یافت و با فیلم شک (۲۰۰۸) به افتخار رکورد کسب پانزدهمین نامزدی اسکار رسید.
 
 
شنیدن نام مریل استریپ و نامزدی او در اسکار دیگر کسی را شگفت زده نمی کند زیرا او به این نامزدی ها و گرفتن جایزه عادت کرده و این اتفاق برای پرافتخار ترین بازیگر سینمای جهان که ۲۰ بار نامزدی اسکار را در اختیار دارد، اتفاق تازه ای نیست.
 
مریل استریپ سه مرتبه برنده جایزه اسکار شده است. استریپ پس از کاترین هپبورن (با چهار اسکار)، مشترکاً با اینگرید برگمن، جک نیکلسون، والتر برنان و دانیل دی-لوئیس (هر کدام با سه جایزه)، جزء رکوردداران بردن اسکار بازیگری است. وی همچنین با ۱۹ نامزدی اسکار ۳ بار برنده شده و در ۲۸ نامزدی جایزه گلدن گلوب ۸ بار برنده شده و از نظر تعداد نامزدی این جایزه‌ها در میان تمام بازیگران دارای رکورد است.
 
 مریل استریپ

مریل استریپ در شصت و ششمین دورهٔ جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به عنوان رئیس هیئت بین‌المللی داوران برگزیده شد.
 
از فیلم‌های مشهور او می‌توان به شکارچی گوزن، انتخاب سوفی، خانه ارواح، اتاق ماروین و ساعت‌ها اشاره کرد. استریپ از دیدگاه بسیاری از منتقدین به عنوان برترین بازیگر در قید حیات دنیا شناخته شده است.
 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.