رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پوستر سالروز تولد عباس کیارستمی رونمایی شد +تصویر

ابراهیم حقیقی، طراح پوستر هفتاد و هفتمین سالگرد تولد عباس کیارستمی در مراسم رونمایی از این اثر گفت: «عباس کیارستمی هرگز برای ما تمام نخواهد شد او هنرمند صاحب سبکی بود که در دنیا تعدادشان به انگشت‌های دست نمی‌رسد.»

به گزارش اینتیتر به نقل ازخبرگزاری خبرآنلاین، مراسم رونمایی از پوستر ابراهیم حقیقی به مناسبت فرا رسیدن سالروز تولد زنده‌یاد عباس کیارستمی، با حضور رخشان بنی اعتماد، ابراهیم حقیقی، مجید رجبی‌معمار، نادر مشایخی، امیر اثباتی و کیوان کثیریان، عصر چهارشنبه ۳۱ خرداد در فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مجید رجبی‌معمار با بزرگ شمردن نام و یاد عباس کیارستمی، هنرمند فقیدی که اگر در قید حیات بود فردا یکم تیرماه ۷۷ ساله می‌شد، گفت: «از یکم تیرماه تا سالروز درگذشت عباس کیارستمی برنامه‌های متعددی تحت عنوان زندگی و دیگر هیچ برای این هنرمند فقید در خانه هنرمندان ایران ترتیب داده‌ایم و یکم تیرماه شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت و برپایی نمایشگاهی با همین عنوان خواهیم بود. در این نمایشگاه آثار طراحی عباس کیارستمی در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.»

او در ادامه سخنانش با اشاره به جشن شکرانه که از ۳۱ خرداد در فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، گفت: «جشن شکرانه به مناسبت روزهای پایانی ماه مبارک رمضان ترتیب داده شده است و تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت. در ایام برگزاری این جشن هر شب شاهد اجرای پرفورمنس «بزن به تخته» به رهبری نادر مشایخی، نمایش طنز و موسیقی مقامی شهرهای مختلف ایران از جمله کردستان و کرمانشاه و اجرای حرکات موزون هستیم.»

http://intitr.net/

درادامه این مراسم، پوستری که ابراهیم حقیقی به مناسبت تولد ۷۷ سالگی عباس کیارستمی طراحی کرده بود رونمایی شد. حقیقی درباره این پوستر گفت: «سال گذشته دوران تلخی را پشت سر گذاشتیم و اصلا فکر نمی‌کردیم که تولد ۷۷ سالگی عباس کیارستمی را در فقدانش برگزار کنیم. بارها با هم درباره زیبایی بصری کنار هم نشستن صحبت کرده بودیم.»

او در ادامه به دیالوگ فیلم «درباره الی» که پایان تلخ بهتر از تلخی بی پایان است، اشاره کرد و گفت: «من از زمانی که عباس کیارستمی را از دست داده‌ایم همواره به این جمله فکر می‌کنم و به نظر عباس کیارستمی هرگز برای ما تمام نخواهد شد او هنرمند صاحب سبکی بود که در دنیا تعدادشان به انگشت‌های دست نمی‌رسد.»

حقیقی پوستر ۷۷ سالگی عباس کیارستمی را به پیشنهاد خانه هنرمندان ایران طراحی کرده بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.