رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چرا برزیلی‌ها اینقدر در فوتبال خوب هستند

وقتی به بازی زیبا فکر می‌کنید، نمی‌توان تصور تیمی با پیراهن‌های آبی و سبز را نداشته باشید زیرا آنها همیشه خوب بازی می‌کنند.

 برزیلی‌ها از گذشته تاکنون یک نوع استاندارد هستند برای اینکه فوتبال باید چگونه باشد. آنها بهترین فوتبالیست تاریخ به نام «پله» را به ما معرفی کردن دو تیم ملی این کشور در دهه ۷۰ به عنوان بهترین تیم تاریخ شناخته می‌شود. 

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بازیکنان تکنیکی و خلاق چون سوکراتس، زیکو، روماریو، رونالدو، ریوالدو و نیمار، مثالی بارز از ثروت غنی برزیل در پرورش بازیکنان با استعداد و خوب است. آنها تنها تیمی هستند که در تمامی ادوار جام جهانی حاضر بودند و با ۶ عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها بیشترین عنوان قهرمانی را دارا هستند. 

چرا برزیلی‌ها در فوتبال خوب هستند؟ در اینجا به چند تئوری مهم می پردازیم:

جمعیت زیاد و جغرافیای گسترده

برزیل یکی از کشورهایی است که بیشترین جمعیت را در جهان دارد و برای تیم‌های ملی موفق، نمی‌توان این را کتمان کرد که جمعیت نقش مهمی در موفقیت تیم‌ها دارد. فقط چین، هند، آمریکا و اندونزی جمعیت بیشتری نسبت به برزیل دارند. همچنین جغرافیای گسترده در این کشور باعث می‌شود تا تنوع محیطی زیادی در این کشور وجود داشته باشد.

فوتسال 

فوتسال در برزیل گسترده است و این کشور یکی از قدرت‌های فوتسال جهان محسوب می‌شود. پله عقیده دارد فوتسال باعث می‌شود زودتر فکر کنید و تصمیم بگیرید. این رشته باعث پرورش بازیکنانی باکیفیت، سریع و تکنیکی می‌شود. بازیکنانی که تمرینات مداومی با توپ انجام می‌دهند. 

فوتبال خیابانی 

گرما و بارش باران باعث می‌شود فوتبالیست‌های برزیلی را نه در زمین‌های چمن بلکه بیشتر در خیابان‌ها ببینیم. این همان فوتبالی است که خیلی از بزرگان برزیلی آن را تجربه کردند. سختی فوتبال خیابانی باعث می‌شود بازیکنان برزیلی در سنین پایه با سختی‌های بازی فوتبال آشنا شوند و بتوانند با هدف‌گذاری خوب به سطح عالی برسند. هرچند نبود مربیان قوی در رده پایه باعث می‌شود بعضی مواقع عمر مفید این بازیکنان زیاد نباشد.

فضای رقابتی بودن

این مساله در این کشور باعث می‌شود تا بازیکنان به شدت با هم رقابت کنند تا توجه باشگاه‌ها را به خود جلب کنند. در واقع فوتبال برای آنها تنها راهی برای جدایی از فقر و حتی فلاکت است و در این راه بازیکنان برزیلی خیلی سخت تلاش می‌کنند تا به فوتبالیست بزرگی تبدیل شوند. پسران سامبا رقابت زیادی با اروگوئه و برزیل دارند و به همین خاطر در عرصه های بین المللی نیز با وجود رقیبان قدرتمند، پیشرفت کردند.

عادت به برنده شدن

شما نمی‌توانید این موضوع را کتمان کنید که عادت به برنده شدن چه تاثیر بالایی در موفقیت برزیل دارد. برزیلی‌ها با فوتبال نفس می‌کشند و زندگی می‌کنند و برای آنها که عاشق فوتبال هستند، خیلی سخت است در این رشته شکست بخورند. برزیلی‌ها فوتبال را برای خود می‌دانند. به همین خاطر همیشه با نهایت توان خودشان رقابت و تمرین می‌کنند. 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.