تنها راه ترک اعتیاد اینترنتی تمام‌وقت ما، خریدن گوشی‌های «ابله» است؟!

این روزها تصویری که از دوستان و اعضای خانواده ما در ذهنمان حک می‌شود، سر خم شده آنها و نگاه سرگردانشان به سوی صفحه نمایش گوشی‌ها و تبلت‌هایشان است. ما اصولا وقت برای هیچ کاری نداریم و تنها زمانی که اتصال اینترنتی‌مان مشکلی پیدا می‌کند، متوجه می‌شویم که چه حرف‌هایی برای گفتن به هم داشته‌ایم و چقدر وقت اضافه برای انجام کارهای کوچک و بزرگ، می‌تواند برایمان آزاد می‌شود.

از آنجا که هم قول‌ها و توبه‌های ما برای مدیریت مؤثر زمان، موقتی است و این واقعیت را شرکت‌های سازنده گوشی‌ها می‌دانند، تعدادی از آنها به این فکر افتاده‌اند که گوشی‌هایی ناهوشمند یا ابله dumbphone تولید کنند و به بازار بفرستند. (در تقابل با گوشی‌های هوشمند)

به گزارش اینتیتر به نقل از وب سایت یک پزشک، به تازگی یک شرکت سوئیسی به نام Punkt، گوشی‌ای به نام MP01 را روانه بازار کرده که ما را از شر اپلیکیشن‌ها راحت می‌کند.

برآورد می‌شود که در سال ۲۰۱۶، انسان‌های روی زمین ۹۰۰ میلیارد ساعت مشغول کار با اپلیکیشن‌های گوشی‌هایشان بوده‌اند! حالا تصور کنید که ده – بیست درصد این زمان صرف کارهای مفیدتر و ماندگار می‌شد.

ممکن است تصور کنید که کسی این گوشی را نمی‌خرد. اما در توییتر هستند توبه‌کارانی که توییت کرده‌اند، چند هفته‌ای با این گوشی سر کرده‌اند و حالا احساس راحتی و آسایش می‌کنند.

با MP01 که ظاهرش بیشتر شبیه ماشین‌حساب است، کاربر می‌تواند فقط تماس تلفنی برقرار کند و پیامک ارسال کند. این گوشی فعلا فقط در آمریکا و توسط T-Mobile عرضه می‌شود، اما به زودی توزیع جهانی آن هم شروع می‌شود.

شرکت سازنده اجازه می‌دهد که خریدار در صورتی که از گوشی خوش‌اش نیامد، ظرف ۳۰ روز آن را برگرداند و هزینه‌ای هم نپردازد.

اما MP01 ، تنها گوشی‌ «دامب» این چند وقت نیست و حتما می‌دانید که چند وقت پیش نوکیای ۳۳۱۰، با هدف احیای نوستالژی‌های گذشته و در اختیار قرار دادن یک گوشی کمتر متصل به اینترنت، رونمایی شده بود.

تنها چیز بد در مورد گوشی MP01 قیمت آن است. این گوشی بهای غیرمنطقی ۲۹۵ دلاری دارد.

شاید برای افراد بی‌اراده‌ای که نمی‌توانند به صورت نرم و با اختیار خودشان، زمانشان را مدیریت کنند، چنین جریمه‌ای لازم باشد!

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.