رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اکران یک فیلم پس از ۷ سال

فیلم«سوگ» اولین ساخته بلند مرتضی فرشباف از شنبه دهم تیرماه بر پرده سینماهای گروه هنروتجربه در تهران و شهرستان‌ها می‌رود.

این فیلم سال ۱۳۸۹ ساخته شده و فیلم‌نامه آن با همکاری آناهیتا قزوینی زاده نوشته شده ‎است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، داستان سوگ از یک نیمه شب آغاز می‌شود:«نیمه شب دعوای شدیدی میان زن و شوهری درمی‌گیرد. آن‌ها که در خانه یکی از اقوام هستند ،شبانه بیرون می‌زنند ،اما فرزندشان را همراه خود نمی‌برند.اتفاق بدی می‌افتد که…»

فرشباف در یادداشتی پیرامون چگونگی شکل‌گیری ایده این فیلم می‎نویسد:««سوگ برای من از یک سکوت در تونلی طویل در مسیر تهران گنبد شروع شد. زمانی که دانشجوی کلاس فیلم‌سازی آقای کیارستمی بودم. در مسیر سفر سکوت و طبیعت اطراف جاده مرا به این فکر انداخت که اگر تمام صداها و کلمات را حذف می‌کردیم، چه چیزی باقی می‌ماند؟ با حذف کلمه، روابط انسانی چه‌طور پیش می‌رفت؟ آیا نشانه‌ها برای بیان احساسات کامل خواهند بود؟
به‌ نوعی از سکوت فکر می‌کردم که به انسان تحمیل می‌شود و اجازه‌ی شکستن‌اش را نمی‌دهد. این که چگونه تغییر ماهیت می‌دهد و بدل می‌شود به نوعی از خشونت. تصویری در ذهنم شکل گرفت و پیش رفت تا جاده به انتها رسید و به مقصد رسیدم. با اولین کلمه‌ای که به زبان آوردم و شکسته شدنِ سکوتِ چندساعته، قصه‌ی «سوگ» را تا انتها در ذهنم تجسم کردم.
«سوگ» لحظات امیدوارکننده‌ای از زندگی کودکی در آستانه‌ی نوجوانی‌ست در لابه‌لای زندگی پرحادثه‌ی او. پسری کم‌حرف که مجبور به سفر با اقوامی‌ست که با کلمات غریبه‌اند.»

در این فیلم عادل یراقی شراره پاشا، کیومرث گیتی و امیر حسین ملکی ایفای نقش می‌کنند و پیمان معادی و سحر دولتشاهی صداپیشه‌های فیلم هستند. 

عادل یراقی از شاگردان عباس کیارستمی است  و کارگردانی فیلم «آشنایی با لیلا» را برعهده داشت که جزو اولین آثاری بود که در گروه هنروتجربه اکران شد. پیش از این«بهمن» دومین ساخته مرتضی فرشباف هم در گروه هنروتجربه به نمایش درآمد.

«سوگ» اولین روز اکران خود در شنبه دهم تیرماه را با چهار سانس در چهار شهر آغاز می‌کند: ساعت۱۵ سینما هویزه مشهد،ساعت ۱۷سینماهای هنروتجربه بابل و پردیس گلستان شیراز و ساعت ۲۱ سینما فرهنگ.

«سوگ»/ کارگردان:مرتضی فرشباف- نویسندگان فیلم‌نامه:آناهیتا قزوینی زاده ،مرتضی فرشباف(بر اساس طرحی از مرتضی فرشباف) با تشکر از شادمهر راستین- مدیر فیلم‌برداری:حمید رضا احمدی آرا-صدابردار:وحید مقدسی-صداگذار: علی علویان-طراح صحنه ولباس: سیامک کاری نژاد-جلوه های ویژه:عباس شوقی-دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز:فواد محبوب- دستیار دوم کارگردان: محمود جوانشیر -دستیار اول فیلم‌بردار:مهرداد حمیدیان-مدیر تولید:هادی سعیدی- صداپیشه‌ها: پیمان معادی،سحر دولتشاهی- مجری طرح :شادمهر راستین – بازیگران : شراره پاشا،کیومرث گیتی،امیر حسین ملکی،عادل یراقی-تهیه‌کننده :جواد نوروز بیگی.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.