رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۳ نفر از توهین کنندگان به رییس‌جمهور به دادستانی معرفی شدند

دادستان تهران با اشاره به پرونده توهین به رییس جمهور در روز قدس، گفت: در گزارشی که وزارت اطلاعات برای ما ارسال کرده سه نفر از متهمان معرفی شدند و قول داده شد که بقیه را نیز معرفی کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه همایش سراسری قوه قضاییه در جمع خبرنگاران، در ارتباط با احضار برخی افرادا به دلیل جرائم انتخاباتی اظهار کرد: استانداران احضار شده در دادسرا حضور یافتند و از آن ها تحقیقات به عمل آمد، پرونده آن‌ها در حال تحمیل شدن است، ولی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی درباره حادثه روز قدس نیز گفت: گزارش وزارت اطلاعات امروز به دادستانی ارسال شد و به شعبه بازپرسی ارسال خواهد شد. نکته‌ای که نسبت به آن تاکید دارم این است که در چند روز گذشته طوری وانمود شد که گویی تحقیقات انجام شده در این پرونده بدون مجوز بوده است.

دادستان تهران اضافه کرد: قانون تصریح دارد که تحقیقات در دادسرا تعطیلی بردار نیست؛ بنابراین در همه سال با اجازه دادستان و قاضی تحقیق امکان تحقیق وجود دارد؛ لذا از رسانه‌ها در خواست دارم به این نکته قانونی توجه داشته باشند و فکر نکنند اگر فردی در یک ساعتی احضار و از او تحقیق شد، بدون مجوز بوده است.

جعفری دولت‌آبادی گفت: رسانه ها نباید به نفع و ضرر یک فرد یا گروهی فضاسازی کنند. پرونده های قضایی باید مسیر قانونی خود را طی کند، نباید اجازه دهیم در مسیر هیجانات تصمیم گیری شود. ما در این پرونده هم مانند سایر پرونده‌ها در یک مسیر سالم و طبیعی اقدام خواهیم کرد، تحقیقات انجام شده در این پرونده با مجوز دادستانی بوده و ادامه دارد. در گزارشی که وزارت اطلاعات برای ما ارسال کرده سه نفر از متهمان معرفی شدند و قول دادند بقیه را معرفی کنند. صرف گزارش وزارت اطلاعات برای ما کفایت نمی کند و دادستانی تحقیقات جامعی انجام خواهد داد. مبادا در این پرونده ها طوری وانمود شود که گویی حق انتقاد برای کسی وجود ندارد، قطعا انتقاد منصفانه مشکلی ندارد، ولی توهین با انتقاد متفاوت است.

دادستان تهران در پاسخ به این سئوال که آیا پرونده‌های یاشار سلطانی و حکیمی پور به دادگاه ارسال شده است؟ گفت: محاکمه یاشار سلطانی انجام خواهد شد، زمان محاکمه اعلام نشده، اما کیفرخواست برای وی صادر شده است و این محاکمه در شرف وقوع است.

دولت آبادی درباره ارسال پرونده‌های مرتبط با گروهک تروریستی داعش به دادسرای تهران گفت: تصمیم کلی این است که متهمانی که درجه اتهامی آن‌ها بالاست و از اعضای اصلی مرتبط با داعش هستند در تهران رسیدگی شود، ولی هموز پرونده‌ای در  خصوص متهمان اصلی به تهران ارسال نشده است، البته برخی از متهمان اعزام شدند اما پرونده مشخصی از استان ها برای ما ارسال نشده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه ١٧ تیر ماه زمان برگزاری دادگاه همدستان بابک زنجانی است آیا متهم جدید این پرونده در جلسه دادگاه حضور می یابد؟ گفت: دادگاه مذکور مربوط به دو متهمی است که حکم شان در دیوان عالی کشور نقض شده است، پرونده مربوط به  متهم تازه دستگیر شده هنوز در مرحله تهقیقات است و به صدور کیفرخواست منجر نشده است.

دادستان تهران در خصوص نهایی بودن حکم بابک زنجانی گفت:حکم وی نهایی است، ما پیش تر اعلام کردیم اگر این فرد بدهی خود را بدهد راه هایی برای کمک به محکوم در قانون لحاظ شده است، اما زمانی که پولی پرداخت نشده و رد مالی انجام نشده برخی حرف ها گزافه گویی است.

دولت آبادی در رابطه با حضور متهم تازه دستگیر شده در دادگاه دو متهم دیگر گفت: این مربوط به تصمیم دادگاه است؛ چرا که دادگاه برای رسیدگی به پرونده دو متهم دیگر این پرونده برگزار می شود.

دادستان تهران در پاسخ به این سئوال که آیا محاکمه غیابی خاوری منتفی شده است؟ گفت:پرونده این شخص مفتوح است و منتفی نشده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.