رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طیب‌نیا: بانک ملی در کاهش نرخ سود بانکی پیش‌رو باشد

وزیر اقتصاد گفت: انتظار این است که بانک ملی در کاهش نرخ سود بانکی نسبت به سایر بانک‌ها پیش‌رو باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم ،  علی طیب‌نیا در آیین افتتاح موزه بانک ملی ایران که عصر امروز  برگزار شد اظهار داشت: تبادل اندیشه‌ها و راهکارها در بین نخبگان جامعه می‌تواند راهکار عبور از بحران‌ها را شکل دهد. همچنین با استفاده از تجربه و دانش گذشتگان می‌توان مشکلات جاری کشور را حل و فصل کرد.

وی با بیان اینکه بانک ملی ایران یک میراث فرهنگی برای کشور به حساب می‌آید، گفت: این بانک نمادی از تلاش‌های استقلال‌طلبانه‌ای است که از سوی گذشتگان برای ایجاد استقلال مالی کشور شکل گرفته است.

به گفته وزیر اقتصاد با برخورداری از ۳ هزار شعبه و ۴۰ هزار کارمند تجسمی از دانش انباشته بانکداری در ایران است.

طیب‌نیا با بیان اینکه تلاش‌های انجام شده در بانک ملی در حال حاضر به هیچ وجه کافی نیست، گفت: انتظار ما این است که این بانک اقدامات اصلاحی خود را بیش از پیش انجام دهد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه رشد اقتصادی پایدار با نظام تامین مالی پویا و کارآمد امکانپذیر است، اظهار داشت: انتظار ما این است که بانک ملی نقش خود را در تامین مالی بنگاهای کوچک و متوسط به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه بانک ملی از پشتوانه ۹۰ ساله فعالیت و ریسک اعتباری صفر برخوردار است گفت: انتظار این است که بانک ملی در کاهش نرخ سود بانکی نسبت به سایر بانک‌ها پیش‌رو باشد.

طیب‌نیا با بیان اینکه بر اساس قانون بانک‌ها باید دارای مازاد خود را به صورت کامل واگذار نمایند گفت: باید سرعت واگذاری اموال مازاد بانک ملی افزایش پیدا کند.

به گفته وزیر اقتصاد، بانک ملی بایستی در استقرار نظام الکترونیکی بانکداری پیشرفته کمک حال بانک‌ها باشد.

وی در پایان گفت: انتظار وزارت اقتصاد از بانک ملی در جهت ارتقاء سرمایه انسانی این است که این بانک تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهد و در برقراری نظام بانکداری کارآمد نقش خود را به درستی ایفا کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.