رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

محکومیت عامل نفوذی دوتابعیتی به ۱۰ سال حبس/ تشریح پرونده قتل «آتنا اصلانی»

سخنگوی قوه قضاییه پرونده قتل «آتنا اصلانی» را تشریح کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در صد و چهاردهمین نشست خبری در جمع اهالی رسانه، با اشاره به پرونده‌های مطرح شده در دستگاه قضایی اظهار کرد: موضوع اول مربوط به خانم کوچولویی بود که توسط یک فرد مجرم به قتل رسید. در ابتدا و همان لحظه‌ای که اعلام می شود این دختر بچه مفقود شده، همه مسئولان استانی، ماموران نیروی انتظامی،‌ ماموران امدادی هلال احمر،‌ دادستان و سایر دستگاه‌ها مانند آتش نشانی بلافاصله وارد کار می‌شوند و هر جایی را که احتمال می دهند می‌توانند به نتیجه ای دست پیدا کنند، بازرسی می‌کنند.

وی افزود: در بررسی اولیه نتیجه‌ای حاصل نمی شود،‌ به افرادی مظنون می‌شوند، به همین فردی که الان دستگیر شده مظنون می شوند و وی مورد تعقیب قرار می‌گیرد. ایشان در مدت اولیه بازداشت اعترافی نکرده بود و به خانمش یک پیغام می‌دهد که مقداری مواد مخدر در فلان جای محل سکونت پنهان کرده‌ام، آن را جابجا کن.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: خانم این فرد نگران می شود و این موضوع را اطلاع می‌دهد و وقتی بررسی‌ها انجام می‌شود به جنازه می‌رسند. دستگاه قضایی استان با تمام جدیت از لحظه اول دنبال این موضوع بود. رئیس دستگاه قضا هم تاکید کردند که هر چه سریع‌تر این موضوع رسیدگی شود. در رسیدگی به این موضوع دلخراش متهم به یک مورد دیگر هم اعتراف می‌کند که من قبلا هم خانم دیگری را به قتل رسانده‌ام و در جایی مثلا یک چاهی انداخته‌ام که با تمام تحقیقات هنوز آثاری از آن جسد کشف نشده بود،‌ البته مساله مهمی است حق الله و حق الناس است. این موضوع در حال رسیدگی است. به غیر از اعتراف اسناد و مدارکی پیدا نشده است. اگر موضوع روشن شود این پرونده رسیدگی و حکمش صادر می‌شود.

در میان اظهارات سخنگوی دستگاه قضا خبرنگاری پرسید برخی اخبار مبنی بر وجود چند جسد دیگر منتشر شده، آیا این موضوع درست است؟ که محسنی اژه‌ای گفت: آنچه رسما متهم اعتراف کرده نسبت به مورد دومی بوده که هنوز کشف نشده است.

 

محکومیت عامل نفوذی دوتابعیتی به ۱۰ سال حبس

محسنی‌اژه‌ای گفت: بانک مرکزی و رییس کل بانک مرکزی تلاش وافری دارند که شرکت های تعاونی را ساماندهی کنند و این کار بسیار خوبی است و بنده خودم از آن‌ها تشکر کردم و باز هم تشکر می‌کنم. قوه قضاییه نیز نهایت کمک را خواهد داشت تا حقوق مردم حفظ شود.

وی ادامه داد: به مردم امیدواری می دهم که با این توجه بانک مرکزی حقی از کسی ضایع نشود، البته توصیه می‌کنم در ساماندهی و احقاق حق کسانی که واقعا محق هستند، تسریع شود.

سخنگوی دستگاه قضا همچنین از ورود یک عامل نفوذی دوتابعیتی آمریکایی و یک کشور دیگر به ایران خبر داد و گفت: این فرد با نفوذ خاصی وارد ایران شده بود که توسط نیروهای وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شد و در دادگاه بدوی محکوم به ۱۰ سال حبس شده که این حکم قابل اعتراض است و اگر حکم قطعی وارد شود من و همکارانم در خصوص اقداماتی که این فرد می خواسته انجام دهد، بیشتر توضیح می دهیم.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: متاسفانه اشتباهاتی در چند هفته گذشته رخ داده است؛ نخست اینکه دیروز با فرد دیگری مصاحبه کردند و از قول بنده در زیرنویس تلویزیون درباره کاسپین مطلبی نقل شد که من آن را نگفته بودم، هر چند موضوع درست باشد؛ اما من آن را نگفتم که این موضوع در زیرنویس تلویزیون و سایت‌های خبری اصلاح شد، اما متاسفانه امروز برخی روزنامه ها آن نقل قول را از من منتشر کردند.

وی افزود: موضوع دیگر در خصوص کشف ۱۵ میلیارد تومان از کارچاق کن ها بود که سه صفر به این عدد اضافه کردند و ۱۵ هزار میلیارد اعلام شد و این اشتباه است.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: چندی پیش سازمان زندان‌ها از تعدادی سفارتخانه دعوت کرد تا از زندان اوین بازدیدی داشته باشند و نهایتا نیروی ۵۰ سفارتخانه این بازدید را انجام دادند. من برخی مصاحبه‌ها و دست نوشته های این افراد را خواندم که فوق العاده از این بازدید خوشحال بودند و توضیح دادند که وقت قابل توجهی برای این بازدید داده شده و به سئوالات پاسخ داده شده است و به طور کلی خرسند بودند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی نیروهای ضد انقلاب و افراد ایرانی که خارج از کشور هستند نسبت به این بازدید ابراز نارضایتی کردند که باید برای آن‌ها تاسف خورد.

سخنگوی دستگاه قضا همچنین تصریح کرد: در سنوات گذشته اقدامات فرهنگی در سطح قوه قضاییه و سازمان زندان ها تقویت شده و بحمدلله آثار خود را نشان می دهد که یکی از مهمترین آن‌ها ارتباط زندانیان با قرآن و انس با قرآن بوده و هست. فقط در استان آذربایجان شرقی که دراین عرصه پیشتاز بوده، ‌1719 نفر توانستند با قرآن انس بگیرند و ۲۴۵ نفر نیز توانستند قرآن را از یک جزء تا کل قرآن حفظ کنند.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد:‌ استان مرکزی هم در این راستا خیلی فعال شده، افرادی بودند که به مجازات اعدام قطعی در خصوص مواد مخدر محکوم شده بودند که با حفظ قرآن و انس آن‌ها با قرآن که در روحیه و رفتارشان آثاری داشته نهایتا تجدید نظری در حکم آن‌ها صورت گرفته به طوری که فقط خود بنده برای ۳۰ نفر از آن‌ها درخواست تخفیف مجازات کردم که با برخی آن‌ها موافقت شده و برخی در مسیر پیگیری قرار دارد.

وی افزود:  اگر مجرمینی باشند که در مقام جبران برآیند ما حتما ارفاقاتی برای آن‌ها در نظر می گیریم.

 

قوه قضاییه از هر طرح و برنامه‌ای در جهت حفظ حقوق شهروندی استقبال می‌کند

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه موضع قوه قضائیه درباره منشور حقوق شهروندی و اجرای آن چیست؟ گفت: قوه قضائیه از هر طرح و برنامه‌ای که در جهت حفظ حقوق همه شهروندان باشد استقبال می‌کند. دستگاه قضایی در سالهای قبل و در زمان آیت الله شاهرودی بخشنامه‌ای را در این زمینه داشت و از آن حمایت کرد که این بخشنامه در مجلس تصویب شد.

وی افزود: ما ستاد حقوق بشر داریم که مصوباتی دارد. منظور آیت الله آملی لاریجانی ایجاد مرکز ملی به عنوان نهاد موازی بوده که طبعا اگر ما بتوانیم از ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم،‌ نیازی به مرکز جداگانه نداریم. هر آنچه که مربوط به حقوق شهروندان است قوه قضائیه از آن استقبال و حمایت می کند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه یک سال است که از قراردادهای نفتی می‌گذرد و یکسری کارشناسان نفتی شکایاتی را در این زمینه به قوه قضائیه داشتند، این شکایات در چه مرحله‌ای است؟ گفت: اطلاعی ندارم.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: در مورد ۲۰۳۰ باید بگویم افرادی نسبت به آن شکایت کردند و پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شده که دیوان عدالت اداری هم سئوالاتی کرده و پاسخ‌ها را خواسته و هنوز به رای نرسیده است. اگر در مورد سایر مسائل چه قراردادهای نفتی و یا … در دیوان عدالت اداری شکایتی مطرح باشد، دیوان عدالت روالی را برای رسیدگی به آن دارد. دیوان عدالت ابتدا موضوع را به سمع و نظر دستگاه یا نهادی که از آن شکایت شده می‌رساند و پاسخ‌هایی را که به دست می‌آورد در کمیسیون تخصصی بررسی کرده و از طرفین دعوت می کند و بعد که کمیسیون تخصصی نظر می‌دهد، آن نظر به هیات عمومی می‌رود که باید این هیات نظر دهد؛ لذا اگر شکایتی هم در رابطه با قراردادهای نفتی مطرح شده باشد،‌ روالش به همین صورتی است که گفتم، البته بنده از این شکایت اطلاعی ندارم.

وی افزود: ناگفته نماند تا چیزی در دیوان عدالت ابطال نشده باشد، به قوت خود باقی است، مگر اینکه دستور موقت و رسیدگی ماهوی شود. اگر دیوان عدالت دستور موقت بدهد، آن اقدام و قرارداد موقتا تعطیل و بعد رسیدگی ماهوی می‌شود، اما اگر دستور موقت ندهد، آنچه که تصویب شده ادامه می‌یابد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.