کلاب دورگه به بازار آمد!+تصویر

 این روز‌ها بر روی برخی از موادغذایی و کالا‌های مصرفی نوشته‌هایی را می‌بینیم که در برخی موارد ممکن است برای مشتری سوال ایجاد کند که این نوشته با چه مجوزی برروی محصولات نوشته می‌شوند و چقدر صحت دارند.

 

 به گزارش اینتیتر به نقل از میزان ، نوشتن عبارات مختلف برروی مواد غذایی و کالا‌های مصرفی در موارد بسیاری نظر افراد را تا حدی به خود جلب می‌کند و در برخی موارد به قدری اغراق آمیز است که مشتری را به فکر فرو می‌برد.

در این میان نوشته محصول مشترک ایران و فنلاند بر روی یک ساندویچ معمولی این سوال را مطرح می‌کند که این ساندویچ که ترکیبی از نان تست جو، پنیر، گوجه، سس و ادویه است چه فرآورده پیچیده‌ای است که محصول مشترک ایران و فنلاند محسوب می‌شود.

این نکته قابل تامل است که یک ساندویچ کلاب که تمام اجزای آن در داخل کشور تهیه، تولید و بسته بندی می‌شود چه کاری از سوی کشور فنلاند روی آن انجام می‌شود که این نوشته روی آن درج شده است.

با پیگیری های انجام شده  از کارخانه تولیدی این محصول، یک از کارمندان این شرکت مدعی شد که برخی از فرمول ها و طعم های استفاده شده در  این ساندویج کلاب مخصوص یک شرکت فنلاندی با  سابقه ۵۰ ساله است که در برخی کشورها، شرکت هایی را دایر می‌کند تا محصولات با طعم خاص را عرضه کند.

وی افزود: مواد اولیه در داخل کشور تهیه می شود و طعم این محصول تحت لیسانس شرکتی در فنلاند بوده و این درحالی است که با همکاری این شرکت از طریق فرمول های خاص و با همان کیفیت که در کشور فنلاند تولید می‌شود به دست خریدار می ‌رسد.

در راستای پیگیری‌های انجام شده روابط عمومی سازمان استاندارد در گفت‌ وگو با میزان درخصوص نظارت بروی عبارات نوشته شده بر روی محصولاتی از این قبیل گفت: چون ساندویچ کلاب استاندارد اجباری ندارد، نمی‌تونیم نظارتی روی آن داشته باشیم، مگر اینکه یک واحد تولیدی درخواست استاندارد تشویقی دهد و بخواهد آن را دریافت کند تا در این صورت نظارت‌های لازم انجام شود.

وی افزود: ظاهرا تاکنون هیچکدوم از کلاب‌ها استاندارد تشویقی از سازمان استاندارد دریافت نکردند و تا زمانی که مواد غذایی استاندارد اجباری نداشته باشند، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بروی آن نظارت دارد و دریافت پروانه بهداشت برای آن‌ها کفایت می‌کند.

حال با این تفاسیر باید دید محصولاتی از این دست تحت نظر چه نهاد یا سازمانی نظارت می‌شوند تا صحت و سقم نوشته های آن را بررسی کند و باید دید تولیدکننده تا چه حد مجاز به نوشتن عبارات اینچنینی بر روی محصولات خود است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.