رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

با این خوراکی ها به جنگ اضطراب بروید

افرادی که از اضطراب رنج می برند باید مصرف بادام به عنوان یک میان وعده را در دستور کار خود قرار دهند، زیرا منبع خوبی برای روی است، که این ماده معدنی به حفظ شرایط متعادل خلق و خو کمک می کند.

اختلالات اضطراب میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهند. برای بهبودی این شرایط پزشکان روش های درمانی و داروهای مختلف را توصیه می کنند، اما ممکن است روشی موثرتر نیز وجود داشته باشد: غذا.

به  گزارش اینتیتر به نقل از عصرایران، مغز ما برای ارائه عملکرد درست به ویتامین ها و مواد معدنی مشخصی نیاز دارد. مصرف ناکافی از آنها می تواند شیمی مغز و تولید انتقال دهنده های عصبی – مواد شیمیایی در مغز که می توانند تحریک یا آرام شوند – را تغییر دهد. در ادامه چند ماده غذایی معرفی شده اند که نه تنها می توانند به تسکین نشانه های اضطراب کمک کنند، بلکه مصرف منظم آنها ممکن است به کاهش شکل گیری اضطراب نیز کمک کند.

آووکادو

آووکادو یک ابرماده غذایی است. این میوه منبع عالی برای ویتامین های B محسوب می شود که برای حفظ سلامت اعصاب و سلول های مغزی ضروری هستند. آووکادو سرشار از پتاسیم است، که این ماده معدنی به کاهش فشار خون به صورت طبیعی کمک می کند.

بنابر نتایج پژوهشی که در نشریه Nutrition Journal منتشر شد، مصرف آووکادو می تواند به حفظ یک حالت خلق و خوی پایدار در تمام طول روز از طریق تنظیم سطوح قند خون کمک کند.

توت ها

بلوبری میوه ای کوچک است، اما این میوه های ریز جثه سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان های دیگر هستند که به تسکین استرس از طریق بازسازی و محافظت از سلول ها کمک می کنند. این شرایط درباره مصرف توت فرنگی، تمشک و شاه توت نیز صادق است.

آکای بری نیز مانند بلوبری یک ابرماده غذایی در نظر گرفته می شود، زیرا حاوی مقادیر فراوان از مواد مغذی گیاهی و آنتی اکسیدان ها است و به عنوان گزینه ای متفاوت می توانید مصرف آن را مد نظر قرار دهید.

مغزهای خوراکی

افرادی که از اضطراب رنج می برند باید مصرف بادام به عنوان یک میان وعده را در دستور کار خود قرار دهند، زیرا منبع خوبی برای روی است، که این ماده معدنی به حفظ شرایط متعادل خلق و خو کمک می کند. همچنین، بادام سرشار از آهن – ماده مغذی موثر در پیشگیری از خستگی مغز – است. خستگی مغز می تواند هم به شکل گیری اضطراب و هم کمبود انرژی منجر شود.

از سوی دیگر، گردو نیز برای تسکین اضطراب مفید است، زیرا از محتوای بالای اسیدهای چرب امگا-۳ سود می برد. بدن انسان این اسیدهای چربی مفید را به اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) تبدیل می کند تا نوراپی‌نفرین، هورمون مسئول احساس اضطراب و تحریک پذیری، را کاهش دهد.

دانه های خوراکی

زمانی که با استرس و اضطراب دست به گریبان هستید، بدن اغلب با کاهش سطوح ماده معدنی روی مواجه می شود. روی برای عملکرد درست سیستم ایمنی و سیستم عصبی نیاز است و از این رو، جایگزینی این منابع تحلیل رفته با مصرف مواد غذایی حاوی آن اهمیت دارد.

دانه های کنجد یکی از این مواد غذایی محسوب می شوند که هر وعده ۱۰۰ گرمی از آن حاوی ۱۰ میلی گرم روی است. دانه های کدو تنبل نیز یک منبع عالی دیگر برای روی هستند که در هر وعده ۷ تا ۸ گرم روی ارائه می کنند، اما برای حفظ ارزش غذایی باید این مواد غذایی را خام مصرف کنید.

اسفناج

اسفناج سرشار از منیزیم است که بدن انسان هنگام تجربه اضطراب با تخلیه سریع این ماده معدنی مواجه می شود. منیزیم برای کاهش فشار خون و تنظیم سطوح هورمون کورتیزول ضروری است، که این شرایط به مدیریت استرس کمک می کند.

اسفناج و همچنین سبزیجات برگدار دیگر مانند کلم کیل، برگ چغندر و بوک چوی حاوی فولات نیز هستند که به تولید انتقال دهنده های عصبی تنظیم کننده خلق و خو مانند دوپامین و سروتونین کمک می کند.

بوقلمون

گوشت بوقلمون حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است. تریپتوفان پیش ماده ای برای انتقال دهنده عصبی سروتونین است که به احساس آرامش کمک می کند.

تریپتوفان در مواد غذایی دیگر مانند گوشت مرغ، موز، لبنیات، جو دوسر، سویا و مغزهای خوراکی نیز یافت می شود. با این وجود، مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که موثرترین روش در درمان اضطراب به واسطه مصرف یک منبع پروتئینی شکل می گیرد.

غلات کامل

برای افرادی که توانایی تحمل گلوتن را دارند، غلات کامل منبعی عالی برای مبارزه با اضطراب محسوب می شوند. همانند اسفناج، آنها سرشار از منیزیم هستند که کمبود این ماده معدنی می تواند به شکل گیری اضطراب منجر شود.

همچنین، غلات کامل حاوی اسید آمینه تریپتوفان هستند که به انتقال دهنده عصبی آرامش بخش سروتونین تبدیل می شود.

جالب توجه است که جلبک دریایی دارای فوایدی مشابه است و البته روشی فاقد گلوتن برای مقابله با اضطراب محسوب می شود.

کفیر

پروبیوتیک ها نقشی کلیدی در حفظ سلامت دستگاه گوارش ایفا می کنند، زیرا به رشد باکتری های خوب کمک می کنند. و باکتری های خوب برای تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و دوپامین ضروری هستند، که این مواد شیمیایی بر خلق و خو تاثیرگذار هستند.

کفیر از بهترین منابع برای این ریزجانداران مفید محسوب می شود. همچنین، کفیر حاوی ویتامین های تقویت کننده مغز مانند A، D و K2 است. پروبیوتیک ها در مواد غذایی دیگر مانند ماست، کامبوچا و کیمچی نیز وجود دارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.