رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اتخاذ تصمیماتی در ۱۶ بند برای واکنش متناسب به تحریکات آمریکا

هیأت نظارت بر اجرای برجام عصر دوشنبه با حضور تمامی اعضا به ریاست حسن روحانی تشکیل جلسه داد.

به گزارش اینتیتر به نقل ازایسنا، در این جلسه پس از استماع گزارش‌های وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی، آخرین وضعیت قانون تحریمی جدید آمریکا  و تبعات آن مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

اعضای هیأت نظارت ، بر نقض تعهدات آمریکا در برجام بخصوص مفاد بندهای ۲۶ و ۲۸ و ۲۹ تأکید داشته و بر ضرورت پاسخ مقتدرانه، متناسب و هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران به موضع‌گیری‌های دولت آمریکا تاکید کردند.

هیأت نظارت ضمن استقبال و حمایت از پیش‌نویس طرح قانون "مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه" که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، تصمیماتی را در ۱۶ بند برای واکنش متناسب به تحریکات آمریکا اتخاذ کرد که متعاقبا توسط رئیس‌جمهور به دستگاه‌های ذی‌ربط  از جمله وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ابلاغ خواهد شد.

در این جلسه اعضای هیأت نظارت همچنین از بیانیه اخیر کمیسیون مشترک برجام که توسط مسئول سیاست خارجی اروپا و رئیس کمیسیون مبنی بر "ضرورت پایبندی همه اعضا به همه مفاد برجام همراه با حسن نیت و در فضایی سازنده " منتشر شد ، استقبال کرده و در عین حال بر ضرورت پیگیری جدی مطالبات کشورمان از این کمیسیون در جلسه بعدی آن تأکید کردند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.