رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

توصیه ظریف به کشورهای اسلامی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنرانی در نشست فوق العاده شورای همکاری کشورهای اسلامی گفت که مسلمانان با ژست توخالی و سراب غیرواقعی صهیونیست ها گمراه نشوند.

دکتر ظریف روز سه شنبه در این نشست فوق العاده یک روزه که با هدف حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف در هتل سوئیس شهر استانبول ترکیه برگزار شد، افزود: ما امت اسلامی باید ابتدا و بیش از هر چیز، با هم برای پویشی جهانی و یکپارچه، متحد شده و تلاش های صهیونیستی را برای مخفی نگاه داشتن برنامه ها و اقدامات مجرمانه شان خنثی کنیم. وی بیان کرد: همه باید با هر گونه تلاشی که توجه جمعی را از هدف اصلی که ما را در سازمان همکاری اسلامی گرد هم آورده دور می کند، مقابله کنیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: ما نباید به هیچ چیز و هیچ کس اجازه دهیم تا آرمان اصلی این سازمان را که ارتقای وحدت امت اسلامی، مقابله با توسعه طلبی و اشغالگری صهیونیستی و حمایت از تاسیس دولت مستقل و پایدار فلسطینی به پایتختی قدس شریف است، منحرف کند.

وی تاکید کرد: ما نبایستی به صهیونیست ها اجازه دهیم تا برای ما دستور کار تعیین کند یا مسائل جدیدی خلق کند و در نتیجه آن، از جنایاتی که علیه همه ما مرتکب شده، مصونیت یابد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: ضروری است که ما به صورت یک صدا با جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت ملل متحد سخن بگوییم و از آنها بخواهیم تا به فرهنگ بی کیفری برای رژیم اسرائیل پایان داده و این رژیم را مجبور کند تا برنامه ها و جنایاتش را متوقف کند.

وی در ادامه بیان کرد: در نتیجه اقدامات نیروهای اشغالگر که هم چنان و با بی اعتنایی کامل به حقوق بین الملل، به برنامه های توسعه طلبانه خود علیه مردم فلسطین و اماکن مقدس مسلمانان به ویژه حرم شریف ادامه می دهد، وضعیت این مکان شریف ملتهب تر شده است.

وی با محکوم کردن تجاوزهای صهیونیستی که با هدف تغییر وضعیت تاریخی مکان شریف قدس، تغییر ترکیب جمعیتی و کنترل بر اماکن مقدسه اسلامی در قلب قدس اشغالی صورت می گیرد، تاکید کرد: وضعیت فعلی در نتیجه غم انگیز اشغال غیرقانونی سرزمین فلسطین و نقض مستمر حقوق بنیادین و لاینفک مردم فلسطین به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: قدس شریف در نتیجه محاصره طولانی این شهر، ایست های بازرسی، نیروهای اشغالگر، شهرک سازی های غیرقانونی، اقدامات مسلحانه و خشن شهرک نشینان، تحقیر، تبعیض و سرکوب ساکنین فلسطین خفه شده است.

وی ادامه داد: محاصره مسجدالاقصی، ممانعت از برگزاری نماز جمعه و اعمال محدودیت برای فلسطینی ها در دسترسی به اماکن مقدس، مردم فلسطین را بیش از پیش به خشم آورده و مردمی که با اعتراض های مسالمت آمیز با هدف اعاده حقوق خود و حفظ هویت شهر خود قیام کرده اند، با خشونت و به طرز بی رحمانه ای برخورد شده است.

دکتر ظریف خطاب به مقامات کشورهای اسلامی گفت: ما نباید هم چنین وضعیت ۲ میلیون فلسطینی ساکن غزه را که تحت محاصره غیرقانونی و مجازات های دسته جمعی قرار گرفته و از نیازهای اولیه و حتی حیاتی خود در زمینه دارو، آب سالم و انرژی محروم شده است، فراموش کنیم.

وی محاصره غزه را کابوس انسانی نیازمند اقدام عاجل از طریق پایان دادن فوری به محاصره عنوان کرد و افزود: رژیم اسرائیل هم چنان به تمامی درخواست های جهانی برای توقف و تغییر در سیاست ها و اقدامات نژادپرستانه اش علیه مردم فلسطین بی اعتنایی می کند.

نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی با موضوع قدس و فلسطین روز سه شنبه با حضور وزرای امور خارجه ۱۴ کشور اسلامی در هتل سوئیس استانبول ترکیه برگزار شد.

این نشست یک روزه و فوق العاده سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی آخرین تحولات قدس اشغالی با حضور کارشناسان ارشد ۳۸ کشور اسلامی و وزرای امور خارجه تعدادی از کشورهای اسلامی از جمله وزیر امور خارجه کشورمان در استانبول برگزار شد.

در این اجلاس وزرای امور خارجه ۱۴ کشور اسلامی از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان شرکت کردند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.