رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ایران تحمیل انزوا از سوی دشمنان نمی‌پذیرد/امیدوارم در کنار زدن پرده ریا و تزویر توانا باشم

مراسم تنفیذ حکم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ، روز پنجشنبه در حسینیه‌ امام خمینی(ره) برگزار شد.
 

به گزارش اینتیتر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی ، پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سخنانی با تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع)، گفت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که یکی از بهترین روزها را برای آغاز بکار دولت دوازدهم مقدر فرمود.

رییس جمهور با بیان اینکه در دوران حیات پر برکت ثامن الائمه امام علی بن موسی الرضا(ع)، شیعه دوباره متولد شد، افزود: امام رضا(ع)، فخر همه ایرانیان از شیعه تا سنی، از فارس تا آذری، از کرد تا لر، از عرب تا بلوچ و ترکمن است و همه رو به این آستان دارند و خاضعانه و عاشقانه می‌گویند، «السلام علیک یا مولا یا علی بن موسی الرضا(ع)».

دکتر روحانی اظهار داشت: آداب زیارت امام هشتم به هیچ قوم و مذهبی محدود نیست و همه در برابر آن حضرت خاضعیم و افتخار خادمی او را داریم که او هماره ضامن استقلال کشورمان بوده و هست.

رییس جمهور تاکید کرد: اگر امروز ایران کشوری مستقل در جهان اسلام است و با حفظ هویت دینی و اسلامی خود استقلال ملی و تاریخی دارد، یکی از عوامل برجسته آن، وجود بارگاه شریف آن حضرت، در این سرزمین است چرا که مزار آن امام، همچون پرچم برافراشته‌ای از پیوند هویت ملی و دینی ما ایرانیان است.

دکتر روحانی ادامه داد: ایران با همه عظمت و شوکت تاریخی‌اش، در برابر اسلام از سر ادب و اعتقاد تسلیم شد و به شوق برابر انسان‌ها در برابر خداوند و حکومت قانون پیام وحی را به جان پذیرفت و آنچه ایران را به اسلام آورد نه برق شمشیر که نور نبوت و امامت بود که اینک هزاران سال پس از ورود اسلام به این سرزمین آن را چنان با حکمت محمدی(ص) آمیخته که جدایی آنها از هم ناممکن است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ما ایرانی و مسلمان و دوستدار اهل بیت(ع) هستیم؛ ما امامت را از امام علی(ع)، شهادت را از امام حسین(ع) و شریعت را از امام صادق(ع) آموختیم؛ اما امام رضا(ع) به ما سیاست را آموخت.

دکتر روحانی تصریح کرد: امام رضا (ع) به ما آموخت که چگونه می‌توان در سخت‌ترین دوران که عصر جنگ قدرت است، عظمت شیعه را احیاء و چگونه می‌توان در دورانی که حریف سرگرم جنگ قدرت است، با یک تصمیم درست به آرمان امامت عمل کرد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه امام رضا(ع) با اکراه و اجبار نیابت در حکومت را پذیرفت تا شیعه را به عنوان یک مذهب سیاسی و اجتماعی احیاء کرده و ارکان سلطنت عباسی را که به نام خلافت خود را وارث نبوت می‌خواندند به لرزه درآورد، گفت: امام رضا(ع) حکیمانه توطئه جباران زمان را با سر انگشت تدبیر به فرصتی برای گسترش اندیشه و آرمان حق‌جویان بدل کرد، امام مهربانی که با رفتار عملی خود درس مدارا و محبت را به ما آموخت و امام دانا و دانش‌گستری که آیین احتجاج و گفتگوی منطقی با پیروان مکاتب و مذاهب دیگر را به ما آموخت و به ما نشان داد که چگونه باید با دیگران با منطق و زبان آنها سخن گفت تا عرصه‌ای برای پیروزی اهل علم و ایمان شود.

دکتر روحانی افزود: حمد و سپاس خدایی را که حیات‌مان را در عصر انقلاب اسلامی قرار داد تا شاهد ظهور اراده الهی در این سرزمین در سقوط طاغوت و صعود حق باشیم؛ انقلابی که حاصل مجاهدات امام و امت بود، امامی که پس از سال‌ها تبعید و مبارزه خود باوری، استقلال، آزادی و عزت را به ملت خود ارزانی داشت و ملتی که از میان همه نظام‌های حکومتی، جمهوری اسلامی را به عنوان تنها مسیر درست برای حراست از استقلال و آزادی و فرهنگ خود برگزید که اولین و بزرگترین دستاورد حقوقی آن تصویب قانون اساسی بود تا پشتوانه اصلی استیفای حقوق ملت و ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام باشد.

 رییس جمهور با بیان اینکه قرن شمسی حاضر که به پایان آن نزدیک شده‌ایم، دوران تجربه‌اندوزی برای مواجهه هوشمندانه ایران و اسلام با جهان مدرن بود، گفت: در گذر چهار دهه گذشته درس‌ها و عبرت‌های بسیاری آموختیم و همه آنها را توشه راهی خواهیم ساخت که در پیش داریم؛ آموخته‌ایم که جمهوری اسلامی ایران ترکیبی یکپارچه از جمهوریت و اسلامیت است و نباید هیچ یک از آن دو را نادیده گرفت.

دکتر روحانی افزود: آموخته‌ایم که جامعه ایرانی از لحاظ سبک زندگی دارای تنوع است. زنان، مردان، جوانان، روستائیان و شهرنشینان ما به یک شیوه زندگی نمی‌کنند و همه برداشت یکسانی از فرهنگ و هنر ندارند. این تفاوت و تنوع را باید به رسمیت شناخت و پاس داشت چه اینکه همه اقوام ایرانی پاره تن مام وطن هستند و حق دارند که خواهان توجه و مشارکت بیشتر باشند تا توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی متوازن و عادلانه در همه کشور محقق شود.

رییس جمهور با بیان اینکه باور کردیم علی‌رغم گام‌های بلندمان هنوز تا رسیدن به جایگاه بلند قدرت اقتصادی تأثیرگذار در سطح منطقه و جهان فاصله داریم، اظهار داشت: امروز می‌دانیم که تحولات منطقه‌ای، جهانی و ملی‌ مرتبط با زنان و جوانان بر حال و آینده کشور بسیار تأثیرگذار خواهد بود و اذعان داریم که برای ساختن آینده‌ای که تجلی آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت باشد، ناگزیر از اتکاء بیشتر بر توانمندی‌های بی‌پایانشان هستیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: پس از چهار دهه همه فعالان سیاسی به این باور رسیده‌اند که فراتر از شعارهای رنگارنگ، چاره‌ای جز بنا کردن جامعه‌ای عادلانه و با مشی اعتدالی نداریم. هدف عدالت و اعتدال فراهم کردن فرصت‌های رشد و حمایت برابر و بدور از فساد برای همگان و بالا بردن آستانه تحمل و مدارا با دیگران، داشتن نظام حمایت اجتماعی قدرتمند برای حفاظت از افراد جامعه در برابر سختی‌های زندگی است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: تلاش دولت بر آن است که مردم به حقوق خود دست یابند. ریشه کن شدن فقر و از بین رفتن فساد حق مردم است؛ مهار تورم، رشد اقتصادی و سربلند شدن ایران در محافل بین‌المللی، دستیابی به بازار منطقه و جهان، رشد فضای آزاد و معنوی، دسترسی آسان به اطلاعات، برابری در برابر قانون، داشتن آینده‌ای مطمئمن، اظهار نظر و گفتگو، دانستن و در جریان امور کشور قرار گرفتن، همه حق مردم است.

دکتر روحانی تاکید کرد: این احقاق حقوق مردم، جز با همیاری و همدلی، اعتدال و دوری از افراط و تفریط، اصالت دادن به حاکمیت قانون و فرهنگ قانون‌گرایی، حاصل نخواهد شد.

رییس جمهور گفت: امروز مفتخریم که پس از ۳۹ سال از حیات جمهوری اسلامی ایران همه مردم و جریان‌های سیاسی، اتفاق نظر دارند که در جمهوری اسلامی، میزان رأی ملت است و ملت از طریق صندوق رأی نظر خود را در مورد سیاست‌ها و شیوه‌های اداره کشور، اعلام می‌کند و نظام امین رأی مردم است و رأی مردم را حق الناس می‌داند و بر همین اساس، توانسته‌ است اعتماد شهروندان را به صندوق‌های رأی جلب کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.