رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سیف: صف وام ازدواج جمع می‌شود/ در کابینه می‌مانم

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اجرای طرح ضربتی اعطای وام ازدواج از اول مرداد گفت: قرار است تا پایان شهریور صف متقاضیان حذف شود و یک ماهه تسهیلات دهیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، ولی الله سیف در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد علت تشکیل صف برای دریافت وام ازدواج گفت: مشکل اصلی به تعادل منابع قرض الحسنه و تقاضاهایی بر می گردد که در برابر آن وجود دارد.

وی گفت: بانکها در این طرح همراهی خوبی کردند و در این فرصت ده روزه از آغاز طرح، پیشرفت ها خیلی خوب بوده است و می توانیم به اهداف پیش بینی شده برسیم. 

وی درباره افزایش سرمایه بانکها نیز گفت: بانک مرکزی به بانکهای خصوصی ابلاغ کرده است که باید به سمت افزایش نسبت کفایت سرمایه خود حرکت کنند که در شرف انجام است. 

رئیس کل بانک مرکزی افزود: افزایش سرمایه بانکهای دولتی نیز در بودجه دیده شده و قرار است به استانداردهای بین المللی نزدیک شود. 

وی با بیان اینکه برای برقراری ارتباطات بانکی بین المللی اقداماتی در دست انجام داریم، گفت: مجهز شدن بانکها و ساختار اداری آنها و همچنین استانداردهای کنترلی و عملکردی که ریسک را با دقت نظر بیشتری کنترل کند از این جمله است. 

سیف افزود: بخشی هم به اقدامات خود بانکها باز می گردد که افزایش سرمایه از محل سهامداران از آن جمله است.

وی افزود: طبق ماده ۳۵ و ۳۶ قانون بودجه سال ۹۵ که در بودجه سال ۹۶ نیز تکرار شده ، از محل منابع حساب ذخیره ارزی هم قرار است به سرمایه بانکها اضافه شود. 

سیف درباره نظارت بر عملکرد بانکها هم گفت: بانک مرکزی نظارتهای لازم را در تهیه صورت های مالی ، ارائه خدمات مشتریان ، نوع خدمات و رعایت اصول بانکداری بدون ربا انجام می دهد. 

* در سمت رئیس کل بانک مرکزی می مانم

رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره حضور در کابینه دوازدهم، گفت که در سمت ریاست کل بانک مرکزی باقی خواهد ماند.

وی گفت: حکم من برای ریاست بانک مرکزی ۵ ساله است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.