رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اظهارات روسای قوا در نشست خبری پس از مراسم تحلیف

روسای قوای مجریه، قضاییه و مقننه پس از مراسم تحلیف در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی شرکت کرده و به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های‌شان پرداختند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری پس از مراسم تحلیف از مردم و مقام معظم رهبری تشکر کرد.

وی افزود: از آغاز از ملت بزرگ و غیور ایران به خاطر حضورشان و خلق حماسه بزرگ انتخابات ۲۹ اردیبهشت تشکر می‌کنم. از مقام معظم رهبری به خاطر مراسم تنفیذ و حمایت‌شان از دولت یازدهم سپاسگزارم. ایشان با تنفیذشان راه را برای فعالیت دولت دوازدهم هموار کردند.

رییس‌جمهور در گزارش به ملت، گفت: در طول چهار سال گذشته به بخش بزرگی از وعده‌هایم در سال ۱۳۹۲ رسیدیم. موفقیت‌های خوبی در عرصه سیاست خارجی، خارج کردن کشور از قطع‌نامه‌ها و تحریم‌های کشور دست یافتیم. امروز تحریم شورای امنیت‌ نداریم گرچه تحریم‌هایی وجود دارد اما باید با آن مقابله کنیم. زمینه برای رشد اقتصادی برای مردم آماده‌تر شده است. شاهد ثبات اقتصادی، بیمه همگانی و کاهش مخارج درمانی بیماران هستیم.

روحانی خاطرنشان کرد: خودکفایی‌هایی در زمینه‌های کشاورزی و نفت و گاز به دست آوردیم. امروز در گازوییل، بنزین و گندم وارد کننده نیستیم و در سایر محصولات کشاورزی و در زمینه حمل و نقل نسبت به قبل شرایط بهتری داریم و امیدوارم در دولت آینده وعده‌هایم به مردم را به ویژه در زمینه معیشت و رشد اقتصادی عملی کنیم. امیدوارم مشکلات تولید و اشتغال جوانان را حل کنیم و شاهد پایان یافتن فقر مطلق و کاهش نابرابری‌ها باشیم و سند حقوق شهروندی را اجرایی کنیم تا مردم حقوق‌هایی که در قانون اساسی و سایر قوانین دارند را بهتر بشناسند.

رییس‌جمهور ابراز امیدواری کرد: بین گروه‌های سیاسی و اقوام روابط خوبی حاکم باشد و مردم با نشاط‌تر به آینده امیدوارتر باشند. تلاش دولت دوازدهم در کنار کشورهای منطقه برای ثبات بیشتر در منطقه انجام خواهد شد.

وی گفت: متاسفاه شاهد ضربه‌های کاری از تروریست‌ها بوده‌ایم و امیدوارم شاهد ثبات بیشتر طی چهار سال آینده باشیم. امیدوارم بتوانیم روابط‌مان را با همه کشورها و دولت‌ها در سراسر جهان بر مبنای منافع مشترک توسعه دهیم.

حضور کشورهای مختلف در مراسم تحلیف احترام به ملت ایران بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عزم دولت و رئیس‌جمهور برای توسعه و آبادانی کشور جدی است، گفت:‌ حضور کشورهای مختلف و نمایندگان آن‌ها در مراسم تحلیف نشانه احترام آن‌ها به ملت ایران و به نظام مردم سالاری دینی است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی نیز در  این نشست خبری اظهار داشت: جلسه رسمی مجلس برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار شد، حضور بسیار چشم گیر کشورهای مختلف جهان در سطوح بالا در این جلسه بسیار معنادار بود. از آمریکای لاتین، آسیا، منطقه، کشورهای اسلامی و همه قدرت های مهم در این اجلاس شرکت کردند.

رئیس قوه مقننه افزود: اولین پیام، احترام به ملت ایران است که با رای بسیار بالای خود انتخابات ریاست جمهوری را رقم زدند و دنیا با این حضور نشان داد که به ملت ایران احترام گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: پیام دوم احترام به نظام مردم سالاری دینی است که پشتوانه ای برای نظام ما خواهد بود که ملل مختلف نمایندگان خود را برای این جلسه رسمی اعزام کردند.

لاریجانی همچنین بیان کرد: این حضور پشتوانه خوبی برای دولت آتی است که علاقمندی کشورها برای همکاری با دولت آتی را با این کار خود نشان دادند.

رئیس مجلس در ادامه اظهار داشت: فرصت خوبی برای کشور و دولت فراهم شده که از ظرفیت ملت برای توسعه و آبادانی استفاده کنند، عزم دولت و رئیس‌جمهور هم در این زمینه جدی است و تمرکز دارند.

رئیس قوه مقننه در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را برای توسعه و آبادانی کشور، تولید بهتر و رفع بیکاری دارد و همه گونه همکاری با دولت جدید خواهد کرد تا چهار سال آینده چهار سال شکوفایی برای آبادانی کشور باشد.

رئیس جمهور دولت جدید را هر چه زودتر معرفی کند

به گزارش ایسنا، آملی لاریجانی نیز در این نشست خبری که پس از مراسم تحلیف  رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: امروز بعد از انجام مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور، فضای سیاسی کشور وارد مرحله جدیدی شده. امیدواریم یک فضای جدیدی برای همت مضاعف، حل مشکلات معیشتی مردم و برطرف کردن مشکل بیکاری، اشتغال و مسائل اقتصادی باشد.

وی افزود: امیدواریم دو قوه دیگر کمال همکاری را با دولت داشته باشند. رئیس‌جمهور، دولت جدید را هرچه زودتر معرفی کند تا زودتر مستقر شوند و کار خود را آغاز کنند. در کنار تمام مسائل مهمترین مسئله معیشت مردم و موضوع بیکاری است که امیدواریم با تلاش مضاعف و کمک همه مردم تمام استعدادها و توانایی‌های کشور به کار گرفته شود و با اتکا به این سرمایه ها مشکلات رفع شود.

رئیس قوه‌ قضائیه با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی موضوع بسیار مهمی است، گفت: همانطور که در سوگند رئیس‌جمهور مطرح شد، مسئله ترویج اخلاق و مسائل دینی جزء مسئولیت‌های کل حاکمیت و دولت است. امیدواریم دولت جدید بیش از پیش به مسائل فرهنگی و ترویج آن اهتمام ورزد. قوه‌قضائیه هم در این مسئله به اندازه سهم خود همکاری می‌کند. ما در مسئله حل مشکلات اقتصادی که موضوع بسیار مهمی است همکاری لازم را خواهیم داشت. باید همت‌ها مضاعف شود که حق تعالی در حل مشکلات کمک خواهد کرد.

 

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.