رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

میلیاردرهای سینما این روزها سرگرم چه کاری‌اند؟

اگر سال ۱۳۸۵ روز به روز فروش «آتش‌بس» ساخته تهمینه میلانی با شوق و ذوق شمرده می‌شد تا برای نخستین بار عدد فروش یک فیلم در سینمای ایران به یک میلیارد تومان برسد٬ امروز دیگر کمتر فیلمی است که فروش میلیاردی را رد نکند و حالا نوبت ثبت رکوردهای بالاتر است٬ رکوردهایی که در پس آن‌ها نام کارگردانانی چون سامان مقدم٬ اصغر فرهادی٬ مانی حقیقی٬ منوچهر هادی٬ مرضیه برومند و چند اسم دیگر به چشم می‌خورد.

به گزارش اینتیتر به نقل از سینما سینما، تابستان سال ۱۳۹۶ همچون زمانی که «آتش بس» برای نخستین بار فروش میلیاردی را وارد سینمای ایران کرد٬ در تاریخ سینما ثبت خواهد شد چون در این فصل بود که برای نخستین بار فروش فیلمی به ۲۰ میلیارد تومان رسید. این بار کارگردان رکوددار٬ سامان مقدم است با «نهنگ عنبر۲». در نگاهی به فیلم‌هایی که بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان فروش کرده‌اند٬ به ترتیب میزان فروش٬ این اسامی به چشم می‌خورد: «نهنگ عنبر۲» به کارگردانی سامان مقدم٬ «گشت۲» ساخته سعید سهیلی٬ «خوب٬ بد٬ جلف» ساخته پیمان قاسم‌خانی٬ «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی٬ «محمد رسول‌الله» ساخته مجید مجیدی٬ «من سالوادور نیستم» ساخته منوچهر هادی٬ «۵۰ کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی٬ «شهر موش‌ها۲» به کارگردانی مرضیه برومند٬ «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی و «بارکد» ساخته مصطفی کیایی. امروز این کارگردانان پولساز سینمای ایران مشغول چه کاری هستند؟ تولید پروژه‌ای را آغاز کرده‌اند؟ سینمای ایران تا چند وقت دیگر می‌تواند روی اکران فیلمی تازه از آنان که شاید دوباره رکوردها را جا به جا کند٬ حساب کند؟

در ادامه نگاهی به تازه‌ترین فعالیت‌های این ۱۱ کارگردان صورت می‌گیرد.

سامان مقدم

کارگردان «نهنگ عنبر۲» که ابتدای سال سریال «خانه ما» را روی آنتن تلویزیون داشت٬ با اکران تازه‌ترین ساخته سینمایی خود موفق شد رکوردهای فروش را در سینمای ایران جا به جا کند. اما مقدم همانطور که در تمامی سال‌های فعالیت خود در سینما ثابت کرده٬ تمایل چندانی به ادامه یک موقعیت ندارد. او به فاصله کوتاهی از موفقیت ساخته سینمایی‌اش قصد بازگشت به تلویزیون دارد.

سامان مقدم فعلا قصد دارد سریال تاریخی «دلدادگی» را مقابل دوربین ببرد.

سعید سهیلی

کارگردان «گشت۲» قصد دارد کار فیلمسازی خود را با ساخت یک فیلم کمدی اجتماعی دیگر ادامه دهد و این بار سراغ «حرومی» رفته است. براساس خبری که در «بانی فیلم» منتشر شده٬ سهیلی فیلمنامه «حرومی» را به همراه علی اصغری نوشته و خود تهیه فیلم جدیدش را هم برعهده خواهد داشت.

به گفته سعید سهیلی نام «حرومی» به صورت موقت برای این کار انتخاب شده است و قصه به موضوع موسیقی می‌پردازد. سهیلی قصد دارد از بازیگرانی که در زمینه موسیقی سابقه‌ای دارند برای حضور در این کار استفاده کند. او فیلم جدید خود را در تهران فیلمبرداری خواهد کرد.

در حال حاضر نگارش فیلمنامه «حرومی» به پایان رسیده است و زمانی برای ساخت آن اعلام نشده است.

پیمان قاسم‌خانی

نویسنده مطرح‌ترین کمدی‌های سینمای ایران نخستین فیلم سینمایی خود را با عنوان «خوب٬ بد٬ جلف» مقابل دوربین برد و فیلم او به فروش بالایی دست پیدا کرد. پیمان قاسم‌خانی به تازگی در برنامه «سی و پنج» با اجرای فریدون جیرانی حاضر شد و درباره موضوعات مختلفی از جمله کار تازه خود سخن گفت. او در این برنامه از ساخت سریالی خبر داد که قصد دارد با حضور بازیگران «خوب٬ بد٬ جلف» بسازد.

به نظر می‌رسد با آنکه خبرهایی از ساخت بخش دوم «خوب٬ بد٬ جلف» وجود دارد٬ اما خود قاسم‌خانی قصد ندارد به عنوان کارگردان این فیلم را همراهی کند.

اصغر فرهادی

تنها کارگردان ایرانی صاحب اسکار این روزها در خارج از کشور سرگرم کارهای مربوط به فیلم جدید خود است. اصغر فرهادی پیش از آنکه دومین اسکار خود را برای «فروشنده» به دست بیاورد٬ اعلام کرده بود قصد دارد با حضور پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم و به تهیه‌کنندگی پدرو آلمادوار فیلم جدید خود را در اسپانیا بسازد. او در حال حاضر مشغول پیش بردن همین برنامه است.

ریکاردو دارین ستاره آرژانتینی سینمای جهان دیگر بازیگر این فیلم است٬ فیلم که هنوز نام آن عنوان نشده. فیلمبرداری این اثر سینمایی از اواسط ماه اوت (اواخر مرداد ماه ۱۳۹۶) در شهر مادرید پایتخت اسپانیا آغاز می‌شود.

مجید مجیدی

کارگردان «محمد رسول‌الله» بعد از اکران این فیلم در ایران راهی هندوستان شد تا برای اولین بار ساخت یک فیلم سینمایی را در خارج از مرزهای ایران تجربه کند.

مجیدی «پشت ابرها» را براساس فیلمنامه‌ای که با همکاری همراه قدیمی خود مهران کاشانی نوشته بود مقابل دوربین برد. تمام فضای فیلم و داستان در بمبئی می‌گذرد و از بازیگران هندی در فیلم بهره گرفته شده است. این فیلم درباره رابطه میان یک خواهر و برادر نوجوان است و یکی از نقش‌های اصلی آن را ایشان خطار، برادر ناتنی شاهد کاپور بر عهده دارد و مالویکا موهانان هم نقش خواهر او را ایفا می‌کند. مالویکا دختر کی‌یو موهانان، فیلمبردار برجسته سینمای هند است. حسن حسندوست تدوین فیلم مجیدی را انجام داد و آی.آر رحمان آهنگساز سرشناس و صاحب اسکار اهل هندوستان موسیقی فیلم را ساخته است.

تصور می‌شد فیلم مجیدی در جشنواره ونیز به نمایش درآید که گویا این اتفاق رخ نداد و بعید نیست مقصد «پشت ابرها» جشنواره برلین٬ یعنی همان جایی که نخستین بار پوستر این فیلم رونمایی شد٬ باشد.

منوچهر هادی

کارگردان «من سالوادور نیستم» توانست با فیلمی کمدی رکوردهای فروش را جا به جا کند. او اما در ادامه مسیر کارگردانی خود سراغ «کارگر ساده نیازمندیم» که یک فیلم با دغدغه‌های اجتماعی است رفت. منوچهر هادی که کارگردانی را از تلویزیون شروع کرده بود٬ در روزهای اخیر سرگرم تصویربرداری سریال «پاهای بی‌قرار» بود. براساس اعلام ایرج محمدی تهیه‌کننده سریال «پاهای بی‌قرار» این سریال ملودرام بوده و ماجراهای دو خانواده را از زمان قبل انقلاب تا عصر حاضر به تصویر می‌کشد.

همچنین سریال «عاشقانه» به کارگردانی هادی که در شبکه نمایش خانگی عرضه شده بود با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شد.

قربان محمدپور

کارگردان «سلام بمبئی» در تلاش است تا بخش دوم این فیلم سینمایی را با عنوان «دختر شیطان» مقابل دوربین ببرد. او در تازه‌ترین گفت‌و‌گوی خود با «مهر» اعلام کرد این فیلم سینمایی فقط دو بازیگر ایرانی دارد و همه سکانس‌های آن در هندوستان فیلمبرداری می‌شود.

محمدپور برای ساخت این فیلم منتظر دریافت مجوز ساخت در بالیوود است.

«دختر شیطان» داستان یکی از بچه های ابلیس است که می خواهد توبه کند و شرط پذیرش توبه اش آن است که به یک آدم بی گناه سجده کند. دختر شیطان وارد زمین می شود و به دنبال یک آدم بی گناه می گردد.

مانی حقیقی

کارگردان «۵۰ کیلو آلبالو» در حال حاضر فیلمنامه جدیدی را برای دریافت مجوز به شورای پروانه ساخت ارائه کرده و منتظر جواب است تا به محض صدور پروانه، پیش‌تولید رسمی آن را شروع کند. او فعلا سرگرم انتخاب بازیگران فیلم جدید و تمرین با آن‌ها است.

همچنین حقیقی قصد دارد فیلم تفریق را بلافاصله بعد از پایان فیلمبرداری ساخته جدیدش آغاز کند.

به نظر می‌رسد حقیقی برنامه پروپیمانی برای این روزهای خود دارد و همانطور که «۵۰ کیلو آلبالو» و «اژدها وارد می‌شود» را تقریبا همزمان آماده نمایش کرد٬ این بار هم برنامه‌های ساخت دو فیلم جدید او همزمان پیش برود.

مرضیه برومند

مرضیه برومند برای اینکه بتواند «شهرموش‌ها۲» را مقابل دوربین ببرد٬ سال‌ها منتظر فراهم شدن فرصتی مناسب ماند. حالا برای آنکه این کارگردان بتواند کار تازه خود را بسازد٬ به نظر می‌رسد باز هم زمان زیادی نیاز است.

او بیشتر سرگرم سیاست‌گذاری و داوری و برگزاری جشنواره‌های فیلم و تئاتر کودک است.

سعید روستایی

کارگردان «ابد و یک روز» که موفق شد با نخستین فیلم سینمایی خود جوایز متعددی را از جشن‌ها و جشنواره‌ها به دست بیاورد٬ این روزها سرگرم پیش‌تولید اثر جدید خود است.

در حالی که به نظر می‌رسید سعید روستایی بعد از اثر موفق خود کار سختی برای ادامه راه داشته باشد٬ اما بالاخره این کارگردان جوان به نگرانی‌های خود فائق آمده و توانسته سراغ ساخت فیلم جدیدی برود. به نظر می‌رسد جشنواره سی و ششم در میزبان تازه‌ترین ساخته این کارگردان باشد.

مصطفی کیایی

کارگردان «بارکد» به دنبال سال «پلاسکو» است. اگر شرایط برای ساخت این اثر فراهم شود٬ بعید نیست مصطفی کیایی با «پلاسکو» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.