رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بنز رسما به ایران آمد

گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت مرسدس بنز آلمان قرارداد ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری را امضا کردند. همچنین قرارداد دو شرکت مشترک دیگر نیز در ماه‌های آینده نهایی خواهد شد.

به گزارش اینتیتر به نقل ازایسنا، طبق اعلام ایران خودرو  این قرارداد  میان شرکت ایران خودرو دیزل به نمایندگی از گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت مرسدس بنز، در سایت تولید وورث، مقر اصلی مرسدس بنز به امضا رسید.

در امضای این قرارداد علی ماجدی سفیر ایران در آلمان، محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، هاشم یکه‌زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و جمعی از مدیران ارشد دو شرکت حضور داشتند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این مراسم با اشاره به امضای قرارداد و تفاهمنامه با شرکت بنز در تولید و فروش محصول سواری، ابراز امیدواری کرد که با توجه به همکاری‌های دو شرکت در حوزه خودروهای تجاری، همکاری طرفین در خصوص تفاهمنامه و قرارداد سال گذشته نیز به همین منوال پیگیری شود.

قرارداد خودروهای تجاری که امروز امضا شد شامل ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری است. این شرکت، به صورت انحصاری مسئولیت فروش محصولات تجاری مرسدس بنز را بر عهده خواهد داشت.

همچنین شرکت دوم که قرارداد آن در ماه آینده نهایی می‌شود، مسئولیت تولید را برعهده دارد و نسل فعلی و آینده کامیون آکتروس از جمله تولیدات این شرکت خواهد بود.

نسل فعلی آکتروس تا سال ۲۰۱۹ تولید شده و نسل جدید این کامیون نیز از سال ۲۰۱۹ به بعد بر اساس استانداردهای روز اروپا تولید خواهد شد. در فاز بعدی نیز خط تولیدی جدید دیگری پیش بینی شده است.

بر اساس برنامه، ساخت داخل شرکت مشترک تولیدی در سال نخست به ۲۰ درصد خواهد رسید و این میزان در صورت صرفه اقتصادی می تواند به ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

براساس این گزارش نیازسنجی و تولید محصولات جدید و جایگزینی با محصولات فعلی نیز در برنامه شرکت مشترک تولیدی ایران خودرو و دایملر آلمان پیش‌بینی شده است.

همچنین شرکت دیگر در حال مذاکره، در خصوص تولید موتور میان شرکت ایران خودرو دیزل و دایملر بوده که وظیفه آن تولید موتورهای جدید بر اساس نیاز بازار در شرکت مشترک جدید است.

شرکت مرسدس بنز نخستین برند خودروهای تجاری در دنیا را در اختیار دارد که امضای قرار داد سرمایه گذاری مشترک با ایران خودرو بیانگر امنیت سرمایه گذاری در ایران است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلام اقایانو مسعولان شرکت خودرو سازان درامد ملت ایران را با کشورهای پیشرفته مقایسه نکنید قیمت های خودرو را کم کنید ملت ایران سزاوار نیستند که یک خودرو چینی که بدترین خودرو در جهان هستند نتوانندبخرند با دیدنش اه بکشند که همین خودرو را هم نتوانند سوار بشند این حق ملت نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.