رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بیش از ۲۳ درصد ایرانی‌ها اختلالات روحی و روانی دارند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در مورد اختلالات روحی و روانی ۲۳.۴ درصد از آحاد جامعه دچار اختلال هستند و در این بررسی، کسانی که تجرد را انتخاب کردند این مسأله در آن‌ها بیشتر مشاهده می شود.

به گزارش اینتیتر به نقل ازایسنا، انوشیروان محسنی بندپی، با بیان اینکه همبستگی، نشاط، انسجام و وحدت اجتماعی را شاهد هستیم، اظهار کرد: یکی از ضرورت‌ها در امر ازدواج مسائل دینی و الهی است و همه مکتب‌ها و نظام‌های اجتماعی انسان‌ها را به امر ازدواج تشویق کردند.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام بنا به تاکیدات پیامبر که فرمودند به امر ازدواج ترغیب و تشویق شوید، خطاب به کسانی که به سن ازدواج رسیده‌اند گفت: به ازدواج اقدام و از تجرد پرهیز کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: همه تغییراتی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم و تغییراتی که در سبک زندگی ما اتفاق افتاده شامل رشد فکری و وجود فضاهای مجازی بوده که موجب شده از اصل امر تشکیل خانواده دور شویم و این مهم سبب بالا رفتن سن ازدواج و ایجاد ناهنجاری های اخلاقی می‌شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: طبق بررسی های انجام شده در مورد اختلالات روحی روانی ۲۳.۴ درصد از آحاد جامعه دچار اختلال هستند و در این بررسی، کسانی که تجرد را انتخاب کردند این مسئله در آن ها بیشتر مشاهده می شود که به لحاظ علمی، اخلاقی و شرعی باید به امر ازدواج پرداخته شود.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی برای جامعه هدف در امر ازدواج تلاش های موثری را انجام می دهد به صورتی که در دولت دکتر روحانی چند کار در رفاه اجتماعی هدف گذاری شده و در این راستا اولین هدف؛ گرفتن دغدغه سلامت از همه آحاد جامعه است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: هیچ ایرانی وجود ندارد که دفترچه بیمه سلامت نداشته باشد و این کاری بود که ما در سازمان بیمه سلامت انجام دادیم.

محسنی بند پی، از افزایش ۳.۴ برابری مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی خبر داد و تصریح مرد: مبلغ دریافتی آنان از ۵۳ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان و در خانواده های ۵ نفره از ۱۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان رسیده و در مجلس اعلام شد که تا پایان دولت دوازدهم این رقم پنج برابر می‌شود.

وی در پایان در تشریح عملکرد سازمان بهزیستی، گفت: اقدامات مهم و اثربخش انجام شده و این کارها باید تداوم بخشیده شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.