رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مجازات سنگین برای زائرینی که غیرمجاز به عراق سفر کنند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند، از هم اکنون به فکر تهیه گذرنامه و ویزا باشند، زیرا دولت عراق برای زائرانی که بدون داشتن مدارک لازم و از طریق غیرمجاز به این کشور سفر کنند، مجازات های شدیدی اعمال می کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سردار "منوچهر امان اللهی" در حاشیه بازدید از مرزهای رسمی خسروی و منذریه عراق در جمع خبرنگاران گفت: تردد زائران اربعین از مرز رسمی خسروی توفیقی بزرگ برای همه ما و مسئولان استان کرمانشاه است تا خدمت لازم را به این مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشیم.

وی گفت: تمام تمهیدات لازم برای تردد زائران اربعین در مرز رسمی خسروی اتخاذ شده و در فرصت باقی مانده، زیرساخت های موجود در این مرز تقویت می شود.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: امیدواریم با تلاش ماموران انتظامی و هنگ مرزی در هنگام تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی، شاهد نظم و امنیت در شهرستان قصرشیرین باشیم تا خدمات مطلوبی به زائران ارائه شود.

سردار امان اللهی تصریح کرد: زائران اربعین حسینی برابر هماهنگی های لازم، حتما از استان هایی که تعیین شده برای سفر به عتبات عالیات تردد کنند، همچنین داشتن ویزا الزامی است و از تردد زائرانی که ویزا و گذرنامه ندارند، جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند، از هم اکنون به فکر تهیه گذرنامه و ویزا باشند، زیرا دولت عراق برای زائرانی که بدون داشتن مدارک لازم و از طریق غیرمجاز به این کشور سفر کنند، طبق تجربه سال های گذشته مجازات های شدیدی اعمال می کند.

فرمانده انتظامی استان همچنین از انجام تدابیر لازم برای تردد زائران خارجی که از مرز خسروی عازم کربلای معلا می شوند خبر داد و گفت: در رابطه با حضور و تردد این زائران مشکلی نداریم.

سردار امان اللهی در ادامه با اشاره به لزوم راه اندازی گیت های گذرنامه در مرز خسروی، بر پیگیری این موضوع و تسریع در راه اندازی آنها تاکید کرد و گفت: باید این کار سرعت گیرد، چرا که ممکن است از هفته آینده تردد زوار آغاز شود.

وی در خصوص نیازمندی هایی که نیروی انتظامی باید در محل نصب و راه اندازی کند نیز گفت: با توجه به فرصت باقیمانده از فردا این اقدامات آغاز خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی استان در خصوص بحث پارکینگ ها نیز بر نظارت و رسیدگی نیروهای انتظامی بر آنها تاکید کرد و گفت: از هم اکنون باید برای این پارکینگ ها مسئولانی تعیین شود و نظارت جدی بر آنها صورت گیرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.