رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ به بیان توضیحاتی پرداخت.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: کارنامه نتایج اولیه انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ (یکشنبه، ۲۹ فروردین) در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

او ادامه داد: انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز در کنکور دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۰ از دوشنبه، ۳۰ فروردین آغاز شد و مقرر بود این مهلت ۲ اردیبهشت به پایان برسد که به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای داوطبانی که موفق به ثبت نام نشده بودند و همچنین اعلام اصلاحات در دفترچه انتخاب رشته، این مهلت یک بار تمدید شد و بر این اساس مهلت انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ساعت ۲۴ امشب (یکشنبه ۵ اردیبهشت) به پایان می‌رسد.

زرین آمیزی افزود: داوطلبان باید ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام کرده، سپس کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب کرده و پس از آن نسبت به ثبت رشته محل‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

به گفته‌ این مقام مسئول، داوطلبان برای ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، تا پایان امروز مهلت دارند به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش توضیح داد: پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۰ حق شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۱ را نخواهند داشت.

نحوه گزینش نهایی داوطلبان دکتری

سخنگوی سازمان سنجش بیان کرد: گزینش نهایی در هر یک از کدرشته محل‌های آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۰ از بین متقاضیانی که واجد شرایط باشند، انجام می‌شود. داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده باشند و نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی در زمان مقرر اقدام کنند، می‌توانند در گزینش نهایی شرکت کنند.

زرین آمیزی ادامه داد: علاوه بر این داوطلبان باید حدنصاب نمره علمی لازم را در کدرشته محل‌های انتخابی کسب کرده و برای مرحله دوم (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) آزمون توسط سازمان سنجش معرفی شده باشند و در مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) در یک یا چند دانشگاه شرکت کنند.

زرین آمیزی با بیان اینکه تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقال دانشجویان در مقطع دکتری امکانپذیر نیست اظهار کرد: پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۳۹۹ حتی در صورت عدم ثبت نام یا انصراف قطعی از رشته قبولی، اجازه ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۰ را ندارند.

۶۰ درصد مجازین انتخاب رشته کردند

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش گفت: ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر مجاز به انتخاب رشته در مرحله اولیه شدند و ظرفیت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری در سال تحصیلی پیش رو ۱۲ هزار و ۳۲ نفر به جز ظرفیت دانشگاه آزاد است. تا صبح امروز از ۱۳۶ هزار داوطلب مجاز شده تعداد ۸۲ هزار و ۶۴۲ نفر یعنی ۶۰ درصد اقدام به انتخاب رشته کرده اند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.