آخر هفته چی بازی کنیم؟

به رسم همیشگی آخر هفته‌ها، این هفته هم در قسمتی دیگر از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم به معرفی دو بازی می‌پردازیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی، اولین اثر، تجربه‌ای است که سبک ریسینگ و ورزشی یا به‌طور دقیق‌تر فوتبال را باهم ترکیب کرده و بازی دوم هم ترکیبی جالب از سبک‌های استراتژی و اکشن را ارائه می‌دهد. پس لطفا همراه معرفی بازی‌ها باشید.

اولین بازی این هفته، چیزی نیست جز راکت لیگ؛ ساخته معروف و محبوب استودیو سایانیکس که مدتی است رایگان هم شده و به همین دلیل می‌توان خیلی راحت به آن دسترسی داشت و از تجربه‌اش لذت برد. راکت لیگ با ترکیب ماشین‌سواری و ورزش فوتبال، اثری است شدیدا مفرح و سرگرم‌کننده که مخصوصا چندنفره بازی کردن آن، لذت بسیار زیادی دارد.

Dave Hagewood، بنیان‌گذار استودیو سایانیکس، پیش از تأسیس این استودیو سابقه کار در شرکت اپیک را داشت و ابتدا یک ماد برای بازی Unreal Tournament 2003 طراحی کرده بود و بعد هم اپیک به او پیشنهاد همکاری رسمی داد تا روی حالت Onslaught بازی Unreal Tournament 2004 کار کند. هیج‌وود با تجربه‌ای که در اپیک به‌دست آورد، سایانیکس را تأسیس کرد و اولین برنامه‌اش، کار روی یک بازی با محوریت رقابت ماشین‌ها بود که نتیجه‌اش، بازی Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars شد.

Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars مشکلاتی در راه عرضه داشت و در نهایت سایانیکس مجبور شد تا بدون تبلیغاتی خاص یا حتی داشتن ناشر، شخصا آن را روی شبکه پلی استیشن منتشر کند و بازی از این طریق تقریبا دو میلیون نسخه هم دانلود شد. این رقم با اینکه شاید بد به‌ نظر نرسد، ولی برای سایانیکس راضی‌کننده نبود و در ادامه آن‌ها به شکل پروژه‌ای، در توسعه بازی‌هایی مثل مس افکت ۳ و گیرز آو وار به سازندگان اصلی کمک کردند و از این راه بودجه‌ای به‌دست آوردند که اجازه می‌داد بازی بعدی خودشان را بسازند و این بازی، چیزی نبود جز راکت لیگ.

سایانیکس در توسعه راکت لیگ، از پروژه قبلی خودش درس‌های زیادی گرفت؛ برای مثال آن‌ها تصمیم گرفتند تا بازی در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شود و در این، در حالی بود که بازی قبلی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شد و همین موضوع اعتراض کاربران آن را هم در پی داشت. مورد بعدی، متعادل‌تر کردن ریتم کلی بازی بود و درحالی‌که ساخته قبلی کمی بیش از حد سریع بود و به همین دلیل بازیکنان جدید سخت‌تر با آن ارتباط برقرار می‌کردند، راکت لیگ در کل ریتم متعادل‌تر و آرام‌تری داشت.

جالب است که در آن زمان هم سازندگان ایده‌هایی برای انتشار رایگان بازی و بعد قرار دادن خرید‌های درون برنامه‌ای در آن داشتند ولی درنهایت این مدل رد شد و بازی در قالب اثری پولی منتشر شد و بعد در سال ۲۰۲۰، راکت لیگ تبدیل به اثری Free to Play شد و در سال ۲۰۲۱ هم نسخه فرعی و موبایلی بازی با نام Rocket League Sideswipe در دسترس قرار گرفت.

بهترین تعریف برای گیم‌پلی راکت لیگ، این است که بگوییم بازی مکانیک‌های گیم‌پلی ساده ولی ارزش تجربه و تکرار بسیار بالایی دارد؛ دقیقا همان چیزی که از یک اثر ورزشی/ریسینگ انتظار می‌رود. بازیکنان در هر مسابقه با کنترل ماشین‌ها، باید به توپ ضربه بزنند و سعی کنند آن را تبدیل به گل کنند. جدا از هدایت معمولی ماشین، شما امکان پرش و همینطور استفاده از بوست سرعت را هم دارید. سایانیکس به مرور حالت‌های بازی مختلفی به بازی اضافه کرد که برخی از آن‌ها، از حالت کلاسیک فوتبال بازی کردن فاصله گرفتند و مثلا در حالت Dropshot، خبری از گل زدن نیست و به‌جای آن، باید سعی کنید با نگه داشتن توپ در هوا آن را شارژ و بعد خانه‌های روی زمین را منفجر کنید.

همه این موارد، راکت لیگ را تبدیل به اثری بسیار سرگرم‌کننده کرده‌اند که می‌توان مدت زمان طولانی از تجربه‌اش لذت برد. نسخه رایگان بازی هم‌اکنون ازطریق فروشگاه اپیک عرضه می‌شود و اگر تا امروز سراغش نرفته‌اید یا در این روز‌های تابستانی وقت آزاد بیش‌تری دارید، می‌توانید از تجربه آن لذت ببرید.

برای دومین بازی این هفته، سراغ The Riftbreaker می‌رویم که ترکیبی است از سبک‌های استراتژی و شوتر. این بازی در سال ۲۰۲۱ منتشر شده و سازنده و ناشر آن استودیو لهستانی EXOR Studios است. The Riftbreaker پس از انتشار واکنش‌های مثبت منتقدین را در پی داشت و موفق به کسب نمره متای ۸۳ شد.

The Riftbreaker بازیکنان را با کاراکتری به نام اشلی همراه می‌کند که سوار بر یک ماشین مکانیکی، به سیاره Galatea 37 سفر می‌کند. اشلی در این سیاره باید سازه‌های مختلفی بسازد و دنبال راهی برای زندگی احتمالی انسان‌ها در آن باشد.

داستان بازی کاملا ساده و معمولی است و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشیم و هدف داستان، بیشتر درگیر کردن مخاطب در گیم‌پلی و دادن بهانه‌ای برای ساخت و ساز و مبارزه با دشمنان است.

کار اشلی در سیاره جدید، اصلا ساده نیست و پس از مدتی، متوجه می‌شود که موجودات خطرناک خیلی زیادی در این محیط حضور دارند که می‌توانند به‌راحتی ساخته‌های او را خراب کنند و البته جان خودش را هم بگیرند.

در The Riftbreaker، شاهد تلفیق ویژگی‌های آشنای زیادی از سبک‌های استراتژی، اکشن و حتی کمی هم نقش آفرینی هستیم. یکی از اولین وظایف شما در بازی، پیدا کردن منابع مختلف است تا بتوانید سازه‌های مختلفی را بسازید. این سازه‌ها شامل دیوار‌های محافظ می‌شوند و حتی مثل آثار دفاع از قلعه، امکان ساخت برج‌های مختلف هم فراهم شده که به شما در دفاع از پایگاه اصلی‌تان کمک می‌کنند.

مفرح‌ترین بخش از بازی، زمانی است که مورد حمله دشمنان قرار می‌گیرید و اینجا باید با استفاده از سلاح‌هایتان و همینطور حمایت برج‌ها، گروه‌های عظیم دشمن را شکست دهید که در تعداد خیلی زیاد به سمت شما حمله می‌کنند و باید ضمن حرکت در محیط و جلوگیری از برخورد آن‌ها با خودتان، با سلاح‌هایتان به سمت‌شان شلیک کنید.

به مرور اشلی امکان ساخت سلاح‌های مختلف را هم پیدا می‌کند و می‌توانید تجهیزات جدیدی به‌دست بیاورید که انصافا بازی از این حیث تنوع مناسبی ارائه می‌دهد.

The Riftbreaker همچنین گرافیک زیبایی هم دارد و مخصوصا صحنه‌های نبرد آن، تبدیل به تلفیقی چشم‌نواز از افکت‌های مختلف شلیک و کشته شدن دشمنان می‌شوند.

اگر به‌دنبال اثری جالب با ترکیب سبک‌های استراتژی و اکشن هستید و به این ژانر‌ها علاقه دارید، The Riftbreaker قطعا برای مدتی حسابی شما را سرگرم خواهد کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.