آشنایی با زیباترین جاذبه های ایران

در این مطلب با زیباترین جاذبه های ایران مانند پارک کوهسنگی مشهد، کشتی یونانی، مسجد جامع اصفهان، مسجد نصیرالملک شیراز، دره چاهکو، باغ نارنجستان شیراز و دریاچه الیمالات آشنا خواهیم شد.

به گزارش اینتیتر، در این مطلب با زیباترین جاذبه های ایران مانند پارک کوهسنگی مشهد، کشتی یونانی، مسجد جامع اصفهان، مسجد نصیرالملک شیراز، دره چاهکو، باغ نارنجستان شیراز و دریاچه الیمالات آشنا خواهیم شد.

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوه سنگی مشهد از جاذبه‌های مورد علاقه گردشگران و از قدیمی ترین پارک های ایران است که چندیل نسل از آن خاطرات دل‌نشینی دارند. این پارک زیبا جاذبه‌ها و امکانات فراوانی دارد که بازدید از آن تجربه ای به یاد ماندنی برای شما به ارمغان خواهد آورد. کوه سنگی یکی از معروف ترین و قدیمی ترین پارک های شهر مشهد است. از آنجا که در این پارک دو کوه سنگی وجود دارد و پارک در میان این دو کوه قرار گرفته است، به نام “کوه سنگی” معروف شده است. کوه سنگی یکی از پارک های شناخته شده در بین مسافران تور مشهد است. پارک کوه سنگی شب‌ها چشم انداز فوق العاده‌ای دارد زیرا کوههای کوهستانی مشرف به شهر هستند و از آن ارتفاع می توان بیشتر قسمت های شهر را دید. در روزهای تابستان چون هوا گرم است، بیشتر مردم عصر از این مکان دیدن می کنند تا کمی از هوای خنک لذت ببرند.

کشتی یونانی کیش

در ۴ مرداد سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو در بخش غربی جزیره کیش، کشتی یونانی (با نام کوالا اف) در سواحل این جزیره هنگامی که قصد داشت از ایران به یونان باز گردد به گل نشست و همین امر موجب تعجب اهالی بومی این روستا شد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری فکر می کنند کوالا اف، یک کشتی پرتغالی در کیش است و حتی تعدادی نیز بر این باورند که کشتی یونانی در قشم قرار دارد اما حقیقت این است که این سازه متعلق به یونان بوده و چندین سال است که کشتی یونانی در جزیره کیش قرار دارد و امروزه به نماد و یکی از جاذبه های توریستی کیش تبدیل شده است. با تور کیش از این جاذبه زیبا دیدن کنید.

مسجد جامع اصفهان

مکانهایی مانند مسجد جامع که یکی از جاهای دیدنی ایران می باشد احتمالاً یکی از دلایل داشتن برنامه هایی مانند اینستاگرام است. گنبدهای بلند، پاساژهای متقارن و تمام سایه های آبی آرام بخش، موارد زیادی هستند که خوراک شما برای عکس برداری می باشند. خصوصیات صوتی داخل این مسجد کنجکاوی گردشگران را برانگیخته و مورد توجه ویژه قرار می گیرد. در ضلع شرقی میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله، با گنبد برجسته خود ایستاده است. کاشی های در حوالی غروب آفتاب رنگ صورتی پیدا می کند.

معماری اسلامی مسجد جامع اصفهان

مسجد نصیرالملک شیراز

هیچ سفری به ایران بدون توقف در مسجد نصیرالملک شیراز کامل نیست. پنجره های شیشه ای رنگی، فرشهای گلدار ایرانی و موزاییک هایی با رنگ صورتی، هر گوشه و کنار این مسجد را فتوژنیک می کند. صبح هنگام تابش نور خورشید بروید و عکس های دیدنی را برای خود ثبت کنید. جالب است که بدانید تنها هشتگ (#مسجد_نصیرالملک) ۱۹.۹ k پست در داخل اینستاگرام داشته.

مسجد نصیرالملک معروف با شیشه های رنگین و منحصر بفرد خود

دره چاهکوه، از دیدنی های قشم

تنگه شگفت انگیز “چاهکوه” در روستای چاهوی شرقی جزیره قشم،با حفره ها و دالان ها واشکال اعجاب آور در دیواره های خود گردشگران بهترین تورهای قشم را مبهوت می کند. تنگه چاهکوه،پدیده ای شگفت از فرسایش سنگ های رسوبی زمین،در جزیره قشم واقع شده که کمتر معرفی شده و به همین دلیل کمتر مورد بازدید گردشگران قرار گرفته است. دره یا تنگه چاهکوه،در بخش شهاب از توابع شهرستان قشم،دره ای به عمق ۱۰۰ متر، نمایشی از فرسایش سنگهای رسوبی است.

مسافران تور قشم همواره به دنبال آدرس تنگه چاهکوه قشم هستند در همین مورد میبایست گفت فاصله قشم تا تنگه چاهکوه ۷۰ کیلومتر است و این دره در کنار روستای چاهوی شرقی،در بخش غربی ساحل شمالی جزیزه قشم قرار دارد و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری جزیزه قشم است. این دره شگفت انگیز،در دل کوه سنگی یکپارچه که به شکل ضربدر برش خورده قرار دارد . چاهکوه در ابتدا عریض و با دیواره های بلند در برابر دیدگان مخاطب ظاهر می شود،ولی به تدریج از عرض آن کاسته تا جایی که عبور از میان آن دشوار می شود،این درحالی است که ارتفاع دیواره ها همچنان زیاد است و به همین دلیل داخل دره نور کمی وجود دارد.

باغ نارنجستان شیراز

باغ نارنجستان قوام شیراز یک یادگار زیبا با معماری فوق‌العاده از دوران قاجار است که قدم زدن در آن شما را به حال و هوای آن دوران می‌برد. این باغ به دلیل وفور درختان نارنج خود به نارنجستان قوام نیز مشهور است و در میان عامه مردم با نام باغ قوام نیز شناخته می‌شود. در جای جای این باغ می‌توان هفت هنر زیبا و محسور کننده ایرانی را مشاهده کرد. گچ بری، نقاشی سنتی، آینه کاری، آجرکاری، حجاری، معرق کاری و مقرنس‌کاری به زیبایی هر چه تمام‌تر در معماری و تزیینات باغ جلوه‌گر شده‌اند.

شاهکاری در قلب شیراز و در نزدیکی خیابان لطفعلی خان زند به نام باغ نارنجستان قوام شیراز وجود دارد که بازدید از آن روح آدمی را تلطیف می‌کند. قدمت باغ قوام شیراز که اوج هنر معماری ایرانی را نشان می‌دهد به دوران قاجار بازمی‌گردد. این باغ که متعلق به یکی از خاندان‌های بزرگ زمان قاجار به نام خاندان قوام الملک بوده است در اردیبهشت ماه ۱۳۵۳ با شماره ۱۰۷۳ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. بنای ارزشمند قوام که مساحتی حدود ۳۵۰۰ متر مربع دارد از دو بخش اندرونی و بیرونی تشکیل شده است.

دریاچه الیمالات کجاست؟

این بار به جنگل های سرسبز شمال ایران، جایی که دریاچه الیمالات یا همان دریاچه لاویج واقع شده است، می رویم. از کنار شهرستان نور می گذریم و به سمت جنگل کشپل می رویم. در انبوه جنگل یک دریاچه زیبا نهفته است. این مکان به عنوان یک سد در نظر گرفته می شود اما برای مردم محلی به دریاچه الیمالات معروف است. این سد در ارتفاع ۱۲۵ متری از سطح دریا واقع شده است. بسیاری از گردشگران از سایر مناطق کشور برای بازدید از این تکه زمین فوق العاده به این کشور می آیند.

چمستان یکی از زیباترین و سرسبزترین نقاطی است که می‌توان برای سفر انتخاب کرد. در ۸ کیلومتری نور به سمت چمستان در جنوب دو راهی که به روستای کارگرکلا منهی میشود قرار دارد. در اصل دریاچه لاویج (الیمالات) فقط ۳ کیلومتر با جاده اصلی فاصله دارد.

دریاچه الیمالات روی نقشه

کلام پایانی:

با دیدن جاذبه های گردشگری در ایران که هرکدام تاریخچه مفصلی دارند میتوانید از هرکدام لذت برید.

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com)مراجعه کنید

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.