رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آشنایی با کولر گازی پرتابل

آیا شما با کولر گازی پرتابل آشنایی دارید؟ این نوع کولر گازی برای سرد کردن هوای یک اتاق کاربرد دارد. کولر گازی پرتابل قابلیت حمل و نقل دارد و به جایی ( دیوار یا سقف ) اتصال ندارد. در بعضی از مدل های این کولر چرخ هایی وجود دارد که حرکت آن را راحت تر می کند.

به گزارش اینتیتر، کولرگازی پرتابل در اندازه و مدل های گوناگونی در بازار وجود دارد که شما می توانید با توجه به نیازتان آن را خریداری کرده و استفاده کنید. کولر گازی پرتابل با اسپلیت ها متفاوت می باشد، اسپیلیت ها دو یونیت دارند که یکی در داخل خانه و دیگری در بیرون از خانه نصب می شود ولی این کولر گازی تمام قطعات را در درون خود گنجانده است و دارای یونیت نصب شده در بیرون خانه نیست.

انواع کولر گازی پرتابل از نظر اندازه

۱- کولر گازی های سایز کوچک پرتابل: مناسب برای استفاده در فضاهای خیلی کوچک مانند اتاق خواب

۲- کولر گازی های سایز متوسط: مناسب برای استفاده در فضاهای بزرگ تر مانند اتاق های بزرگ و اتاق پذیرایی

۳- کولر گازی های سایز بزرگ: مناسب برای استفاده در اداره ها، بانک ها و دفاتر تجاری

طریقه استفاده از کولر گازی پرتابل

بعد از خرید کولر گازی و بیرون آوردن آن از کارتن، کولر گازی را در محل مناسبی قرار داده و دوشاخه آن را به پریز برق متصل کنید، سپس شلنگ تهویه کولر گازی را وصل کرده و به بیرون از محیط هدایت کنید. هم اکنون می توانید کولر گازی را روشن کرده و از هوای خنک و مطبوع آن لذت ببرید.

طریقه عملکرد کولر گازی پرتابل

کولر گازی دو کار مهم را انجام می دهند:

۱- خنک کردن فضای محیط

۲- خارج کردن رطوبت از محیط

عملکرد کولر گازی بر اساس چرخه تبرید می باشد.

فن هوای مرطوب و گرم محیط را به درون کولر می کشد.

هوای گرم در مسیر عبور از روی کویل های کندانسور گرمای خود را به ماده مبرد می دهد. رطوبت هوای وارد شده هم متراکم می شود. هنگامی که هوای گرم به اواپراتور می رسد، گرمی آن موجب تبخیر ماده مبرد درون کویل های اواپراتور می گردد. حالا هوای گرم وارد شده، رطوبت و گرمای خود را از دست داده است و هوای خنک تولید می شود.

کولر گازی پرتابل

هوای خنک تولید شده به وسیله فن به محیط بر می گردد.

رطوبتی که از هوای گرم ورودی، متراکم شده بود به شکل قطره های آب درآمده و به وسیله شلنگ تخلیه به بیرون از محیط انتقال می یابد. شما می توانید برای استفاده از این قطره های آب، سر شلنگ تخلیه را درون ظرفی گذاشته و از آب جمع آوری شده، برای آبیاری فضای سبز منزل یا محیط کار استفاده کنید.
گاز تولید شده از ماده مبرد، از اواپراتور داخل کمپرسور شده و فشرده می شود. بعد از فشرده شدن، مایع تولید شده به کندانسور وارد شده و گرمای گرفته شده از هوای گرم، به وسیله شلنگ تهویه به محیط بیرون منتقل می شود.
فن دوباره هوای گرم را گرفته و چرخه تکرار می گردد.

انواع کولر گازی پرتابل

۱-کولر گازی تک لوله

۲-کولر گازی دو لوله

قطعه های استفاده شده در ساخت کولر گازی پرتابل

۱- ماده مبرد جهت خنک کردن هوای گرم

۲-کمپرسور جهت متراکم کردن مبرد

۳-فن جهت جا به جا کردن هوا

مزیت های استفاده از کولر گازی پرتابل

۱-قابلیت حمل و نقل آسان نسبت به کولر گازی های دیگر به ویژه اگر از مدل های چرخ دار باشد.

۲-قیمت مناسب و در بعضی موارد ارزان تر از بقیه کولر گازی ها، بدون هزینه نصب ، مصرف کم انرژی برق

۳-نصب بسیار آسان آن بدون احتیاج به لوله کشی و سیم کشی

۴- مناسب برای مستاجرین که قابلیت جا به جایی راحتی دارد.

۵-مناسب برای مناطقی که دارای هوای شرجی می باشد، چون رطوبت هوا را نیز می گیرد.

۶-این کولر گازی جای کمی را اشغال می کند چون دارای یونیت خارجی نیست.

۷-این کولر گازی ها مجهز به سیستم کنترل از راه دور می باشند و بعضی از مدل ها مجهز به سیستم کنترل زمان نیز می باشند تا به آسانی در زمان مشخص و اتوماتیک روشن و خاموش شوند.

۸-این کولر گازی دارای پشتیبانی فنی هستند و خدمات پس از فروش را دارند.

۹-فیلتر های موجود در کولر در بازار موجود است و تا چندین بار می توانید بعد از شستشو از آن استفاده کنید.

۱۰-این کولر گازی جهت سیستم گرمایشی نیز کاربرد دارد و می توانید با نصب هیتر از گرمای مطبوع آن در فصل پاییز و زمستان بهره ببرید.

در ساخت کولر گازی پرتابل مدل جدید، محفظه ای جهت جمع آوری قطرات آب وجود دارد. زمانی که پر می شود، هشدار می دهد. با استفاده از کولر گازی جدید احتیاجی به شلنگ تخلیه و ظرف نمی باشد.

کولر گازی پرتابل

معایب کولر گازی پرتابل

۱-این نوع از کولر گازی به علت اینکه تمام قطعات مثل کمپرسور را در خود جای داده است، سنگین می باشد و جا به جا کردن آن مشکل است. در صورتی که از انواع چرخ دار استفاده کنید، مشکلی برای جا به جایی ندارید.

۲-به دلیل وجود کمپرسور در خود کولر، صدای آن کمی بلند است ولی تولید کنندگان با کمک عایق بندی بدنه کولر، سر و صدای آن را تا حدودی کاهش داده اند.

۳-این کولر گازی نمی تواند محیط های خیلی بزرگ را خنک کند.

کولر گازی پرتابل گری

این نوع کولر گازی دارای طراحی بسیار زیبا در میان کولر گازی های موجود در بازار است و باعث شیک تر شدن دکوراسیون منزل و یا محیط کار شما می شود. اندازه این کولر مناسب است و جای کمی را اشغال می کند، به همین دلیل مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. همچنین قیمت مناسب آن توجه مشتریان را به خود جلب می کند. این کولر گازی انرژی برق کمی مصرف می کند و بازدهی بالایی دارد. با خرید سیستم پرتابل گری از سیستم تهویه مطبوع در فصل گرما و سرما برخوردار می شوید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.