رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آلودگی هوا برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پایتخت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۴ آبان) کیفیت هوای تهران باتوجه به عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی به‌تدریج بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده شده و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، باتوجه به عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی به‌تدریج بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده شده و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. همچنین با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت چهارشنبه همراه با افزایش تردد خودروها، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین پنجشنبه ( ۵ آبان‌ماه) با توجه به وزش باد مؤثر تا صبح روز پنجشنبه تاحدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد؛ بااین‌حال افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و با حاکمیت پایداری نسبی جو تا شامگاه پنجشنبه و افزایش ترافیک شامگاهی غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت که برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم‌ اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۵ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول (سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.