رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آیا طلا راهی به صعود خواهد یافت؟

تداوم قضیه تورم بازارها را مجبور کرده است روی اقدامات جدی تر بانکهای مرکزی حساب باز کنند و تصمیمات سیاست پولی هفته جاری بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی انگلیس در کانون توجه همه خواهد بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، همه رشدی که اونس طلا در بالای ۱۸۰۰ داشت، روز جمعه از دست داد. اونس طلا پس از این که هفته گذشته مقاومت کلیدی در مرز ۱۸۰۰ دلار را شکست، دوباره با تجدید فشارهای فروش به دلیل سودگیری معامله گران روبرو شد. بهای معاملات هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا آخرین بار ۱۸ دلار و ۷۰ سنت معادل یک درصد کاهش یافت و در ۱۷۸۳ دلار و ۹۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود یک درصد کاهش پیدا کرد.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز به کیتکونیوز گفت: در کوتاه مدت بازار انتظار دارد در نوامبر تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه آغاز شود. این اقدام بانک مرکزی آمریکا باعث روند نزولی طلا خواهد شد. اقدام غیرمنتظره هفته گذشته بانک مرکزی کانادا در پایان دادن به برنامه تسهیل پولی بازارها را ملتهب کرد. طلا مدتی است که در محدوده وسیعی معامله می شود. این فلز به سطح ۱۸۰۶ دلار صعود کرد اما دوباره پایینتر رفت. بر اساس تصمیم غیرمنتظره بانک مرکزی کانادا، بسیاری از افراد پیش بینی می کنند بانک مرکزی آمریکا در مقطعی تصمیم مشابهی خواهد گرفت و خود را برای سورپرایز بانک مرکزی آمریکا مهیا می کنند.

نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اعلام می شود و بازارها پیش بینی می کنند بانک مرکزی تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه به ارزش ۱۲۰ میلیارد دلار را اعلام کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA گفت: بانکهای مرکزی جهان تحکیم سیاست پولی را آغاز می کنند که تدابیر محرک مالی را تعدیل می کند. اما بازارها ممکن است زودتر از موعد افزایش نرخهای بهره آمریکا را پیش بینی کرده باشند. باید به خاطر داشت که پیش از آغاز افزایش نرخهای بهره، باید بانک مرکزی آمریکا ادامه کاهش نرخ بیکاری را مشاهده کند. بانک مرکزی نمی خواهد اقدامی کند که روند احیای اقتصادی را از مسیر خارج کند. اگر مقامات آمریکایی بخواهند موضع موافق تحکیم سیاست پولی اتخاذ کنند، این هدف و همچنین روند احیای بازار کار مختل می شود. در این بین آمار اقتصادکلان مختلفی برای طلا در هفته گذشته وجود داشت اما موضوعی که تغییر نکرده، نگرانی از تورم افسارگسیخته است و این تنها مشکل آمریکا یا اروپا نیست بلکه یک مسئله جهانی به شمار می رود.

بازارها صبح جمعه آمار تورم منطقه یورو را هضم کردند که در اکتبر به بالاترین حد در ۱۳ سال اخیر صعود کرد.

مویا خاطرنشان کرد ریسک ریزش قیمت طلا پس از اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا وجود دارد و این فلز ارزشمند ممکن است شاهد نوسان فزاینده و فضای معاملاتی متلاطم باشد.

طلا ماه‌هاست که در محدوده معاملاتی وسیعی بین ۱۶۸۰ دلار تا ۱۸۴۰ دلار معامله می شود و در حال حاضر ۱۷۵۰ دلار سطح حمایتی کلیدی است که باید حفظ کند.

علاوه بر اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه، بانک مرکزی انگلیس هم روز پنج شنبه تصمیم خود درباره نرخهای بهره را اعلام خواهد کرد. رویداد مهم دیگری هفته جاری انتشار آمار اشتغال اکتبر آمریکا در روز جمعه خواهد بود. اقتصاددانان انتظار دارند آمار رسمی نشان دهد اقتصاد آمریکا ۴۱۳ هزار شغل جدید در ماه میلادی گذشته اضافه کرده و نرخ بیکاری به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، سایر آمار اقتصادکلانی که منتشر می شوند شامل شاخص مدیران خرید بخش تولید موسسه ISM آمریکا در روز دوشنبه، آمار اشتغال غیرکشاورزی ADP و شاخص مدیران خرید بخش غیرتولید ISM در روز چهارشنبه و همچنین آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در روز پنج شنبه خواهد بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.