رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

احتمال افزایش قیمت واحدهای نهضت مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: آخرین فهرست بها قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن ۴.۵ میلیون تومان در هر متر مربع است که شاید در آینده تغییر کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، محمود محمود زاده با اشاره به قیمتی که در حال حاضر با سازنده‌های واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن بسته می‌شود بیان کرد: این قیمت، صرفا مربوط به هزینه ساخت است و نهایی نیست؛ قیمت تمام شده زمانی که پروژه به اتمام می‌رسد با لحاظ سایر هزینه‌ها مثل نرخ عوارض، خدمات، دستمزد و دیگر موارد اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: این با قیمتی که برای متقاضی تمام می‌شود تفاوت دارد. بخشی از قیمت تمام شده مسکن مربوط به عملیات ساخت‌وساز است وهزینه‌هایی مثل خدمات، صدور پروانه و عوارض‌های مختلف به آن اضافه می‌شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده زمانی که پروژه به اتمام می‌رسد، با لحاظ سایر هزینه‌ها مثل نرخ عوارض، خدمات، دستمزد و دیگر موارد اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: نباید اینطور تفسیر شود نرخی که در حال حاضر با سازنده‌های واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن بسته می‌شود قیمت تمام شده واحدها خواهد بود. از ابتدا اشاره کردیم که بهای تمام شده زمانی که پروژه به اتمام می‌رسد اعلام می‌شود. البته این پروژه غیرانتفاعی است و با ارزان‌ترین قیمت ممکن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: هم‌اکنون بر اساس جدیدترین فهرست بها قرارداد سازندگان نهضت ملی مسکن برای پروژه‌هایی با مشخصات معین با قیمت ۴.۵ میلیون تومان در هر متر مربع منعقد می‌شود. اگر امکانات و کیفیت پروژه‌ها متفاوت باشد قیمت نهایی نیز متفاوت خواهد بود

وی از اعلام نرخی به عنوان قیمت روز و انعقاد قرارداد خبر داد و افزود: در طول دوره ساخت، افزایش قیمت مصالح ممکن است وجود داشته باشد، لذا آیتمی به اسم تعدیل به این قیمت‌ها اضافه می‌شود. هر سه ماه یک بار سازمان برنامه و بودجه کشور، ضریبی را به عنوان تعدیل به کل قرارداهای عمرانی کشور اعلام می‌کند. لذا این عدد پایه قرارداد است و مربوط به متقاضیان نیست بلکه مربوط به سازندگان است.

محمودزاده در پایان گفت: دولت تلاش می‌کند با تخفیفات مختلف این قیمت را به حداقل ممکن برساند و این مراقبت صورت گیرد که واحدها با حداقل قیمت تمام شده به متقاضیان تحویل شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.