احتمال معرفی آئودی R8 جدید به‌صورت هیبریدی یا الکتریکی در سال ۲۰۲۳

مدتی است که هیچ خبری در مورد به‌روزرسانی یا تغییر نسل آئودی R8 نمی‌شنویم و آیندهٔ این خودرو در بحبوحهٔ برنامه‌های الکتریکی‌سازی آئودی مبهم به نظر می‌رسد.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، حتی در اوایل سال جاری، مدیر فروش و بازاریابی جهانی این شرکت به‌طور ضمنی اعلام کرد که ظاهراً ساخت نسل جدید R8 در برنامهٔ آئودی نیست. بااین‌حال، گزارش جدیدی توسط وب‌سایت آلمانی اتو بیلد منتشر شده که ممکن است خبر خوبی برای طرفداران این سوپراسپرت باشد زیرا به گفتهٔ این گزارش، می‌توانیم انتظار دیدن یک R8 جدید را در اوایل سال ۲۰۲۳ داشته باشیم.

اتو بیلد در مورد مشخصات این خودرو نیز پیش‌بینی‌های جالبی داشته است. در این گزارش گفته شده که R8 مدل ۲۰۲۳ احتمالاً از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده خواهد کرد. اگر این ادعا صحت داشته باشد، پایانی بر دوران تنفس طبیعی R8 خواهد بود. این موتور ۴ لیتری V8 با دو توربوشارژر بین ۴۶۰ تا ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در طیف گسترده‌ای از محصولات گروه فولکس‌واگن از مدل‌های RS آئودی و پورشه گرفته تا بنتلی و لامبورگینی اوروس استفاده می‌شود.

به گفتهٔ اتو بیلد، این موتور در R8 جدید از نیروی کمکی هیبریدی بهره خواهد برد که مجموع قدرت را به حدود ۷۰۰ اسب بخار می‌رساند. علاوه بر این، وب‌سایت آلمانی احتمال استفاده از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی را هم برای نسل جدید سوپراسپرت آئودی رد نکرده است. البته آئودی چند سال پیش با نسل کنونی R8 همین کار را کرد و نسخهٔ تمام الکتریکی آن‌را با نام E-Tron تولید نمود اما این نسخه هرگز موفق عمل نکرد و کمتر از ۱۰۰ دستگاه فروخت. بااین‌حال، در حال حاضر حضور مدل‌های الکتریکی در سبد محصولات آئودی بسیار پررنگ‌تر شده و این شرکت می‌تواند یک سوپراسپرت الکتریکی را هم به آن‌ها اضافه کند.

بااین‌همه، در حال حاضر هیچ تأیید رسمی از سوی آئودی برای نسل بعدی R8 وجود ندارد و به نظر می‌رسد فعلاً چند سال باید صبر کنیم تا بفهمیم آیا مردان انگولشتات واقعاً ساخت نسل جدیدی برای سوپراسپرت خود در نظر دارند یا نه.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.