رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

احتمال وقوع پدیده گرد و خاک در خوزستان

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از تدوام دمای هوای ۵۰ درجه سانتی‌گراد در استان خوزستان همراه با احتمال وقوع پدیده گرد و خاک در برخی نقاط استان خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم ، کوروش بهادری اظهار با اشاره به ثبت دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد در ۹ شهرستان استان خوزستان در روز گذشته اظهار داشت: این موج گرما تا روز چهارشنبه هفته آینده ادامه دارد.

وی گفت: براساس مدل‌های هواشناسی به صورت ویژه در روزهای یکشنبه تا سه‌‎شنبه پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در ۹ شهرستان همانند اهواز، امیدیه، آبادان، آغاجاری، هندیجان، رامهرمز، بندرماهشهر و شوشتر و دزفول به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به احتمال کاهش نیم درجه‌ای دمای هوا در امروز و فردا، بیان کرد: باتوجه به شدت گرفتن وزش باد احتمال دارد تا چهارشنبه هفته آینده شاهد وقوع پدیده گرد وخاک براثر فعال شدن کانون‌های داخلی گرد و خاک به‌صورت موقت باشیم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‎شود دید افقی در مناطقی نظیر دشت‌آزادگان، بستان، آبادان و هندیجان ۲ تا ۳ کیلومتر کاهش پیدا کند.

بهادری با بیان این‌که نوسان دمایی امروز اهواز بین ۲۶ تا ۴۹ درجه سانتی‌گرد است، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته شهرستان‌های ایذه و امیدیه به ترتیب ۲۱٫۵ و ۵۰٫۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان خوزستان هستند.

با توجه به گزارش‌های روزانه سازمان هواشناسی خوزستان، سرعت باد ۱۵ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت، ارتفاع موج نیز ۴۵ تا ۹۰ و گاهی ۱۲۰ سانتیمتر،  جهت باد نیز شمال غربی و ماکزیمیم سرعت باد هم ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.