رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

احمق‌ترین فردی که ترامپ با او کار کرده است!

رییس جمهوری آمریکا در توئیتی به انتقاد از جان بولتون پرداخت و گفت، او احمق‌ترین فردی است که تا به حال با او کار کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا گفت: جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در عین اینکه در بیرون یک آدم آرام است اما ثابت کرده یکی از جنگ طلب‌ترین مقام‌ها در دولت من بوده و یک سیاست خارجی تهاجمی را دنبال کرده است.

به گزارش اسپوتنیک،‌ ترامپ همچنین به اسناد محرمانه‌ای که در خاطرات بولتون آمده، اشاره کرد.

بولتون در کتابش ترامپ را رییس جمهوری توصیف کرده که به راحتی از سوی رهبران چین، ترکیه، روسیه و حتی کره شمالی بازیچه قرار می‌گیرد. ترامپ این کتاب را “ملغمه‌ای از دروغ‌ها و داستان‌های ساختگی” دانسته و گفته که این داستان‌ها، اقدامی تلافی جویانه از سوی بولتون بابت اخراج شدنش از سمت مشاور امنیت ملی آمریکاست.

پیش از انتشار این کتاب، رسانه‌ها گزارش دادند که بر اساس موضوعات محرمانه اشاره شده در این کتاب ترامپ تلاش کرده تا فشارها را بر کی‌یف،‌ اوکراین به منظور انجام تحقیقات درباره جرایم بالقوه فساد از سوی جو بایدن و پسرش هانتر افزایش دهد. این مطالب در حالی فاش شد که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال استیضاح ترامپ به اتهام سوءاستفاده از قدرت بودند.

ترامپ،‌ بولتون را در سپتامبر ۲۰۱۹ و در پی مذاکرات نافرجام آمریکا و طالبان اخراج کرد و در توئیتی نوشت، همانند دیگران در دولت با بسیاری از پیشنهادهای بولتون موافق نبوده است.

بولتون در زمان حضورش در دولت ترامپ به دنبال سیاست‌های سختگیرانه در قبال تعدادی از از کشورها از جمله افزایش دخالت آمریکا در امور ونزوئلا و افزایش فشار بر ایران و کره شمالی بود.

ترامپ در ژانویه ۲۰۲۰ گفت که اگر به حرف‌های بولتون گوش می‌داد، آمریکا الان در جنگ جهانی ششم قرار داشت!

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.