از نقل‌وانتقالات جنجالی تا اضافه شدن ویدیوچک

نیم‌فصل اول لیگ برتر والیبال در حالی با قهرمانی فولادسیرجان به پایان رسید که از امروز رقابت حساس مدعیان برای تصاحب سکوهای اول تا سوم فصل ۹۹ لیگ والیبال به شکل جدی‌تری آغاز خواهد شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از آخرین خبر، چراکه در دور برگشت مرحله مقدماتی تک‌تک امتیازات نقش تعیین‌کننده‌ای برای ‌تیم‌ها در ۱۳ مسابقه این دور خواهد داشت و در خاتمه هم تنها ۸ تیم مجوز حضور در مرحله پلی‌آف را به دست می‌آورند؛ ضمن این‌که جایگاه این تیم‌ها در جدول مرحله مقدماتی نقش تعیین‌کننده‌ای در مرحله‌ پلی‌آف خواهد داشت. نکته قابل تامل دیگر آمار عجیب و غریب تغییر سرمربیان لیگ برتری در جریان نیم‌فصل اول و تعطیلات بین مرحله رفت و برگشت بود.

به طوری که پیکان و خاتم با انجام ۳ تغییر روی نیمکت سرمربیگری خود، رکورد زدند. پیکان شروع تغییرات را از هفته دوازدهم با قطع همکاری با محمد ترکاشوند استارت زد و در ادامه علیرضا طلوع‌کیان مدتی جایگزین او شد اما او هم دوام نیاورد تا در جریان تعطیلات نیم‌فصل، مرتضی عهدی جایگزینش شود. قطع همکاری خاتم اردکان با فرهاد نفرزاده و سپردن هدایت این تیم با نادر قاضی‌اردکانی در ۲ هفته باقی مانده دور رفت اتفاق دیگری بود که رخ داد تا سرانجام هدایت این تیم به علیرضا طلوع‌کیان برسد. این در حالی است که نفرزاده بعد از جدایی از خاتم، جانشین ساسان خداپرست در تیم آذرباتری ارومیه شد. یکی دیگر از تغییرات پر سروصدا، جدایی ناگهانی مصطفی کارخانه، سرمربی سایپا بود تا هدایت این تیم به ناصر شهنازی برسد. تا به حال تعداد زیاد جابه‌جایی بازیکنان بین باشگاه‌های مدعی مثل سایپا، پیکان، شهرداری ارومیه و… و جدایی سرمربیان و روی کار آمدن سرمربیان جدید همگی دور برگشت فصل جاری را هیجان‌انگیزتر از دوره‌های قبل خواهد کرد؛ ضمن این‌که اضافه شدن ویدیوچک به این مرحله از مسابقات هم جذابیت‌های خاص خود را دارد.

رقابت‌های هفته اول دور برگشت امروز، جمعه و دوشنبه برگزار می‌شود. امروز در اولین روز هفته اول تحت عنوان هفته شانزدهم ۶ دیدار به میزبانی خانه والیبال و فدراسیون والیبال انجام خواهد شد. در حساس‌ترین بازی این هفته، تیم فولادسیرجان قهرمان نیم‌فصل در خانه والیبال میهمان شهداب یزد است. دیدار رفت ۲ تیم در هفته هشتم دور رفت برگزار شد و شاگردان محمدرضا تندروان موفق به شکست حریف خود با نتیجه ۳-یک شدند.

با این حساب، یزدی‌ها که در حال حاضر با ۹ برد و ۲۶ امتیاز در رده ششم جدول ایستاده‌اند، برای جبران شکست قبلی مقابل سیرجان صف‌آرایی می‌کنند هرچند برای عبور از سد محکم قهرمان نیم‌فصل، کار سختی در پیش دارند. یکی دیگر از دیدارهای جذاب هفته شانزدهم بین ۲ تیم سایپا و شهرداری ارومیه برگزار خواهد شد. نارنجی‌پوشان دور رفت را با تغییراتی روی نیمکت مربیگری پشت سر گذاشتند و بعد از استعفای مصطفی کارخانه از سرمربیگری این تیم، هدایت سایپا به ناصر شهنازی سپرده شد. این هفته اما خودورسازان در خانه والیبال از شاگردان پیمان اکبری در تیم شهرداری ارومیه میزبانی می‌کنند؛ تیمی که در پایان نیم‌فصل اول با کسب ۱۱ پیروزی و ۳۳ امتیاز عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کرد و حالا نیم‌نگاهی به صدرنشینی دارد. نارنجی‌پوشان به‌رغم تغییرات در کادر فنی و بازیکنان قصد دارند علاوه بر جبران شکست ۳-یک دور رفت خود در هفته ششم، رتبه پنجمی خود را هم ارتقا دهند.

برنامه

ساعت ۱۱: پیکان-راه‌یاب ملل کردستان

ساعت ۱۱: هورسان رامسر-لبنیات هراز آمل

ساعت ۱۴: شهداب یزد-فولادسیرجان

ساعت ۱۴: آذرباتری ارومیه-خاتم اردکان

ساعت ۱۷: سایپا-شهرداری ارومیه

ساعت ۱۷: شهرداری ورامین-شهرداری گنبد

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.