رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

استقبال از «بیوه سیاه» در سینما‌ها و دیزنی پلاس

فیلم سینمایی «بیوه سیاه» علاوه بر رکوردشکنی در گیشه، در پخش اینترنتی دیزنی پلاس هم پرفروش بوده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم ابرقهرمانی «بیوه سیاه» محصول مشترک دیزنی و مارول در نخستین هفته اکران به مرز فروش ۸۰ میلیون دلاری رسید تا دوباره رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه از آغاز پاندمی کرونا را بشکند.

برای اولین بار اثری از کمپانی مارول به صورت همزمان در سینما‌ها و شبکه دیزنی پلاس نمایش داده شد. مشترکان شبکه دیزنی پلاس با پرداخت ۳۰ دلار می‌توانند این فیلم را تماشا کنند. بر خلاف اینکه آمار فروش در سرویس‌های استریم معمولاً افشا نمی‌شود، دیزنی گزارش داد که «بیوه سیاه» بیش از ۶۰ میلیون دلار در شبکه دیزنی پلاس فروش داشته که موفقیت بزرگی برای این فیلم است. «بیوه سیاه» در گیشه خارجی هم ۷۸ میلیون دلار فروخت تا مجموع عملکرد آن در گیشه جهانی به ۱۵۸ میلیون دلار برسد.

دیزنی پیش از این آمار بازدید و استقبال از «کروئلا» با بازی اما استون و انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» را منتشر نکرده بود. این دو فیلم هم به صورت همزمان در سینما‌ها اکران شدند و در سرویس‌ نمایش آنلاین دیزنی پلاس در دسترس بودند. هنوز مشخص نیست که دیزنی آماری از فیلم «گشت جنگلی» که در ۳۰ ژوئیه اکران می‌شود، منتشر خواهد کرد یا نه.

«بیوه سیاه» برای اکران در سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده بود، اما شیوع کرونا باعث شد نمایش آن عقب بیفتد. استقبال از این فیلم برای سینما‌ها بسیار حیاتی بود چرا که در طول پاندمی کرونا سینماها با مشکلاتی همچون تعطیلی و محدودیت ظرفیت روبرو بودند.

فیلم «F۹»، رکورددار سابق پرفروش‌ترین فیلم دوران کرونا از کمپانی یونیورسال، با فروش ۱۰ میلیون دلاری با اختلاف زیاد در رتبه دوم قرار گرفت. از زمانی که این فیلم سه هفته پیش در سینما‌های آمریکای شمالی اکران شده، ۱۴۱ میلیون دلار فروخته است. در گیشه جهانی نیز فروش این فیلم از ۵۴۱ میلیون دلار عبور کرده است.

یونیورسال با فیلم سینمایی «بچه رئیس ۲» و «پاکسازی ابدی» رتبه سوم و چهارم گیشه داخلی را هم به نام خود ثبت کرده است. این دو فیلم به ترتیب ۸.۷ و ۶.۷ میلیون دلار فروش داشته اند.

«یک مکان ساکت ۲» هم با ۳ میلیون دلار در رتبه پنجم گیشه جای گرفت. این فیلم تاکنون ۱۵۰ میلیون دلار در گیشه داخلی فروخته که همچنان بیشترین فروش یک فیلم طی پاندمی کرونا محسوب می‌شود. البته انتظار می‌رود در هفته‌های آینده این رکورد به فیلم «سریع و خشن ۹» یا «بیوه سیاه» برسد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.