رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

افراد ناتوان از پرداخت عوارض نقل و انتقال املاک به شهرداری معاف شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و سایر افراد ناتوان را از پرداخت عوارض از محل مالیات نقل و انتقال املاک به شهرداری ها معاف کردند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها را بررسی کرده و به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی در ماده ۱۱ این طرح اعمال کردند.

بیشتر بخوانید:

ماده ۱۱ این طرح به شرح زیر اصلاح شد: مالکین موظفند هنگام پرداخت مالیات ماده(۵۹) قانون مالیات‌های مستقیم موضوع مالیات نقل و انتقال قطعی املاک و انتقال حق واگذاری به ترتیب دو درصد(۲%) و یک‌درصد(۱%) به‌عنوان عوارض به حساب شهرداری محل واریز نمایند.

تبصره- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و سایر افراد ناتوان از پرداخت، از پرداخت عوارض مذکور معاف هستند. آیین‌نامه اجرائی این تبصره که شامل نحوه تشخیص افراد موضوع این تبصره براساس سطح درآمد و دارایی آنها است، توسط وزارت کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) تدوین می‌شود و حداکثر ظرف سه‌ماه از تاریخ لازم‌ الاجراءشدن این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.