رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

افزایش تقاضای خودرو‌ی کارکرده در بازار

یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه گرانی خودرو، تقاضای برای خودروهای کارکرده را افزایش داده است، گفت: خودروهای بالای ۳۰۰ میلیون تومان نیز متقاضی ندارد و خرید و فروش آن بین دلالان است.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، سپهر زنگنه در مورد تاثیر افزایش اخیر قیمت کارخانه‌ای خودرو در بازار گفت: ماه گذشته دو اتفاق بازار خودرو را متاثر کرد و قیمت خودرو پیرو این دو مساله افزایش یافت، یکی اعلام افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان بود که البته با دستور رئیس جمهور لغو شد و دیگری اعلام خبر گران شدن خودرو توسط رئیس سازمان بورس بود.

وی با بیان اینکه این دو اتفاق تاثیر خود را در بازار خودرو گذاشت، افزود: به دنبال این دو مساله قیمت خودرو در ماه پیش افزایش یافت، بنابراین با افزایش اخیر قیمت کارخانه‌ای خودرو دیگر بازار برای بار سوم، ظرفیت افزایش قیمت نداشت.

این کارشناس بازار خودرو با اشاره به صحبت‌های امروز دبیر انجمن قطعه‌سازان مبنی بر اینکه افزایش قیمت خودرو کافی نیست، گفت: اما ظاهرا این افزایش قیمت‌ها باز هم خودروسازان را راضی نکرده است زیرا هیچ گاه انجمن خودروسازان اعلام نمی‌کند که خواهان چند درصد افزایش قیمت خودرو هستند و بعد از هر افزایش قیمتی مجدد تقاضای افزایش قیمت را دارند.

زنگنه با بیان اینکه تا سال ۹۸ در نهایت هر سال دو بار افزایش قیمت خودرو اعمال می‌شد، گفت: سال گذشته حدود ۴ تا ۵ بار افزایش قیمت خودرو را تجربه کردیم.

وی اظهار داشت: ظاهرا تنها حرف خودروسازان آزاد شدن قیمت خودرو است که دولت هم با آن مخالفت می‌کند.

این کارشناس بازار خودرو در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: در مجموع بازار خودرو راکد است و خرید و فروش خودرو بسیار کم شده است.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی تابع نتایج مذاکرات است، گفت: یکی از دلایل رکود بازار خودرو نیز نتایج نامعلوم مذاکرات وین است و لذا تا روشن شدن نتایج مذاکرات فعلا خرید و فروش خودرو در بازار متوقف است.

زنگنه با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه اکنون تقاضا برای خودروهای کارکرده افزایش یافته است و بسیاری از خودروهای کارکرده حتی یک روزه به فروش می‌رسند.

وی اظهار داشت: البته با توجه به تقاضا فراوان برای خودروهای کارکرده، افت قیمت این خودروها نسبت به خودروهای صفر نیز کم شده است.

این کارشناس بازار خودرو با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم بیان داشت: خودروهای بالای ۳۰۰ میلیون تومان متقاضی در بازار ندارد و خرید و فروش خودروهای صفر بالای ۳۰۰ میلیون تومان بیشتر بین دلالان انجام می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.