اقدامات فوری علیه جنایات رژیم صهیونیستی اتخاذ شود

وزیر امور خارجه ایران در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس، اعلام کرد که «جمهوری اسلامی ایران قساوت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی را مطلقاً محکوم می‌کند.»

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان پنجشنبه (۸ اردیبهشت) در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس اظهار کرد: من از دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، بویژه سازمان همکاری اسلامی می‌خواهم تا اقدامات فوری علیه جنایات و قساوت‌های رژیم صهیونیستی اشغالگر اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: آخرین جمعه ماه رمضان، روز جهانی قدس است. این روز به لطف تفکر امام خمینی برای اتحاد و همبستگی جهان اسلام و حمایت از مردم فلسطین قدس نام‌گذاری شده است. تشکیل مقاومت یکی از دستاوردهای اصلی این مکتب فکری بوده است؛ مقاومتی که از تفکر امام خمینی نشأت گرفته و دستاورد فرمانده‌های بزرگ فلسطین از جمله شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، عباس الموسوی، عماد مغنیه و همچنین شهید بزرگ قدس، سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بوده است.

وزیر امور خارجه افزود: امروزه بدون شک برنامه صهیونیست‌ها تخت عنوان «توافق قرن» شکست خورده است. محور صهیونیستی در تلاش است تا ضعف و شکاف درون خود در اراضی اشغالی را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برطرف کند. بدون شک این خواسته‌ها به لطف نیروی مقاومت و هشیاری افشا و نقشه بر آب خواهند شد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن باور داشتن به اینکه مقاومت در برابر اشغالگران قدس مهم‌ترین و موثرترین گزینه ممکن است، برنامه دموکراتیک و سیاسی که بر پایه همه‌پرسی میان پیروان اذهاب و مردم فلسطین بوده را در اختیار سازمان ملل گذاشته است. این برنامه که بیش از دو دهه پیش توسط امام خامنه‌ای طرح شده بود می‌تواند امروزه بیش از هر زمان دیگری اجرا شود. در این طرح فلسطینی‌ها و مسلمان‌ها در همه‌پرسی شرکت و سیستم سیاسی فلسطین را تعیین می‌کنند.

وی افزود: امروزه مقاومت در بهترین شرایط است و رژیم صهیونسیتی در ضعیف‌ترین روزهای خود است. در نهایت لازم است تاکید کنم که جمهوری اسلامی ایران در راستای کمپین دفاع از عدالت و انصاف به حمایت از مردم فلسطین تا زمان تشکیل دولت قدرتمند فلسطین در سرتاسر سرزمین تاریخی فلسطین و تعیین قدس به عنوان پایتخت‌اش ادامه خواهد داد. امیدوارم خداوند شهدای فلسطین و مقاومت را مورد آمرزش قرار دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.