امروزه کاملا زنان در جامعه فعالیت می‌کنند

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در همایش بانوی طبیب اظهار داشت: بعد از انقلاب حضور خانم‌ها در تمام عرصه‌ها مشهود است و امروزه شاهد حجم بالای حضور زنان در عرصه‌های مختلف هستیم و امروزه کاملا زنان در جامعه فعالیت می‌کنند. علی‌رغم توطئه‌ها و دروغ‌های دشمن، زنان کاملا در جامعه ما فعال هستند.

به گزارش اینتیتر، همایش بانوی طبیب به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر با حضور جمعی از بانوان پزشک و وزیر بهداشت سوم بهمن ماه در سالن همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

دکتر بهرام عین‌ اللهی در این همایش گفت: اهمیت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در این است که این میلاد در ایامی اتفاق افتاد که جاهلیت عرب هیچگونه ارزشی برای زن قائل نمی‌شد، اما در آن جامعه بسیار تاریک و در دنیای عرب جاهلی، میلاد نوری اتفاق افتاد که تا امروز الگوی مسلمانان جهان است. مهم‌ترین شاخصه حضرت فاطمه (س) هم تعلیم و تربیت و هدایت بشری بود. الگوهایی که در تربیت فرزندان داشتند، ایفای نقش و مسوولیت اجتماعی، عفاف، شفقت، ایثار، مقام رضا و صبر، استواری در برابر ستم، استواری از مقام ولایت تا پای شهادت و… از خصوصیات حضرت فاطمه (س) بوده است. تمام ابعاد یک انسان کامل در شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) متبادر بوده است‌. وجود ملکوتی ایشان در عالم خاکی ظاهر شده بود و به عنوان یک زن انسان‌ساز بود که ایشان اگر خانم نبود، حتما یکی از انبیاء می‌شد.

وی افزود: بعد از انقلاب حضور خانم‌ها در تمام عرصه‌ها مشهود است و امروزه شاهد حجم بالای حضور زنان در عرصه‌های مختلف هستیم و امروزه کاملا زنان در جامعه فعالیت می‌کنند. علی‌رغم توطئه‌ها و دروغ‌های دشمن، زنان کاملا در جامعه ما فعال هستند. در سال ۱۳۷۱ به شوروی سفر کرده بودم که آنجا خانمی از من پرسید که خانم‌ها در ایران درس می‌خوانند؟، گفتم نه‌تنها درس می‌خوانند که در همه عرصه‌ها حضور دارند و استادند. انقدر دشمن سم‌پاشی کرده و دروغ گفته که چنین تفکری وجود دارد. در دفاع مقدس زنان هم در صحنه بودند، هیچ مجروحی بر زمین نمی‌ماند.

عین‌ اللهی گفت: حوزه سلامت شاید بیش از حوزه‌های دیگر مفتخر به حضور بانوان توانمند، عالم، ایثارگر و فداکار است. حدود ۶۰ درصد از پرسنل وزارت بهداشت در کسوت‌های مختلف خانم‌ها هستند. ما یک دوران بسیار سخت کرونا را در دو سال اخیر داشتیم که بسیاری از کشورها که ادعای پیشرفت دارند، در این دوران امتحان خوبی را پس ندادند. شاهد بودیم که در بسیاری از کشورهای پیشرفته بیماران کرونایی روی زمین ماندند. در حالی که جامعه پزشکی و به خصوص بانوان سلامت در کشور ما در این ایام امتحان بسیار خوبی را پس دادند. من رئیس بیمارستان بودم و از نزدیک شاهد این فداکاری بودم. شاید حتی در هفته یک روز هم خانه نمی‌رفتند و ایثارگری می‌کردند. تعدادی از شهدای مدافع سلامت ما، از بانوان سلامت است که تا پای جان ایستادند.

وزیر بهداشت گفت: ما امروز با پیروی از فاطمه زهرا (س) باید بدانیم که حمایت از ولایت فقط با شعار نیست و باید عملا آن را انجام داد. موضوع مهمی که در حوزه بانوان سلامت وجود دارد، درمان آلام مردم و خدمت دلسوزانه برای سلامت مردم است. امروزه عدالت مهم‌ترین مساله است و شعار و برنامه ما هم طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است که در این طرح بانوان نقش مهمی را برعهده دارند. امروزه متاسفانه مناطق محرومی در کشور داریم که بدون فعالیت یکایک ما و بدون فعالیت بانوان نمی‌توانند تبدیل به منطقه برخوردار شوند. اگر درس خواندیم و متخصص شدیم، تکلیف است که به مردم محروم خدمت کنیم.

وی گفت: امروزه در برف و بوران مردم مناطق محروم برای برخورداری از خدمات سلامت، با مشکلات بسیاری مواجهند. خوشبختانه بعد از انقلاب در رشته زنان و زایمان فقط خانم‌ها تخصص دارند و اگر قرار باشد این زنان فقط بخواهند ارائه خدمت‌شان را در شهرهای بزرگ انجام دهند، یک نمونه‌ای از ظلم است. افزایش جمعیت مربوط به جامعه است و باید کمک کنیم تا جمعیت در مناطق محروم، برخوردار و … افزایش یابد و بتوانیم با اقدامات‌مان مناطق محروم را برخوردار کنیم.

عین‌ اللهی با اشاره به اقدامات جهادی زنان فعال در حوزه سلامت، گفت: از کلیه همکاران و بانوان گرامی که در نظام سلامت فداکاری می‌کنند، قدردانی می‌کنم. به بانوان شهدای سلامت نیز درود میفرستم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.