رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

امیرعبداللهیان به شورای وزیران اتحادیه اروپا هشدار داد

وزرای خارجه ایران و پرتغال در خصوص برخی موضوعات مرتبط با مناسبات دوجانبه و همچنین مسائل بین‌المللی مورد اهتمام مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و ژوائو گومز کراوینیو وزیر امور خارجه پرتغال، در این گفت‌وگو، با اشاره به بیش از پنج قرن روابط خوب میان دو کشور، بر گسترش هر چه بیشتر این روابط تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی با تشریح مذاکرات صورت گرفته در نیویورک و گفت‌وگوهای سازنده رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، بر ضرورت بسته شدن پرونده های اتهامی آژانس علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در موضوع اوکراین نیز بار دیگر تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان سلاح برای بکارگیری در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده و نخواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: ما باور داریم تسلیح هر یک از طرفین بحران، باعث طولانی تر شدن جنگ خواهد شد، بنا بر این به هیچ وجه جنگ را راه مناسبی نه در اوکراین و نه در افغانستان، سوریه و یمن ندانسته و نمی دانیم.

امیرعبداللهیان افزود: ما کشوری هستیم که در غرب و شرق با گروه های تروریستی مانند القاعده، جیش العدل و داعش مواجهیم. همچنین در هفته های اخیر شاهد ورود اسلحه از مرزهای غربی و شرقی کشور بوده ایم. این در حالی است که برخی کشورها در اظهاراتی مداخله جویانه موضوع اغتشاشات و فعالیت های تروریستی را به عنوان اعتراض تلقی کرده و در عمل باعث تحریک اغتشاش گران و تروریست ها می شوند و حتی موضوع صدور قطعنامه یا تحریم هایی را در نشست آتی شورای وزیران اتحادیه اروپا در دستور کار خود قرار داده اند که در صورت چنین اقدامی، جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل خواهد کرد.

وزیر امور خارجه پرتغال نیز ضمن تاکید بر پیشینه طولانی روابط خوب میان دو کشور، از مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در تداوم مذاکرات هسته ای و به خصوص تعامل گسترده تر با آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

ژوائو گومز کراوینیو همچنین خواستار تداوم همکاری های ایران در راستای کاهش بحران در اوکراین شد و در پایان با خانواده تمامی آسیب دیدگان حوادث اخیر از جمله نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.