رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

انتظار سینماداران از دولت

رییس انجمن سینماداران با ابراز امیدواری برای هر چه سریع‌تر تمام شدن بحران کرونا گفت: ما به دنبال درآمدزایی نیستیم اما انتظار داریم دولت برای پرداخت هزینه‌های جاری سینماها و بدهی‌ها کمک کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، در پی توییت رییس سازمان سینمایی برای طرح پیشنهاد جهت ارائه‌های بسته‌های حمایتی در تعطیلی سینماها، محمدقاصد اشرفی بیان کرد: ما در حال تنظیم نامه‌ای هستیم برای ارائه، چون ما الان مشکل پرداخت حقوق پرسنل را داریم که به اندازه چهار ماه است، یعنی هم حقوق اسفند است هم عیدی، هم سنوات خدمت و هم پاداش و در کنارش قبوض آب و برق و تلفن هم هست. وقتی سینما تعطیل است منبع درامدی برای پرداخت این‌ها وجود ندارد چون سینما جایی است که جز پخش فیلم کار دیگری نمی‌توان در آن انجام داد. بنابراین در اولین مرحله باید کمک شود تا سینماداران حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند.

او تاکید کرد: البته الان این فقط سینما نیست بلکه تمام بخش‌های کشور با ضرردهی روبرو شده‌اند و دولت باید ردیف بودجه‌ای برای آن کارها بگذرد.

وی پیشنهاد داد که دولت همراهی کند تا مهلت پرداخت اقساط، قبض‌های انرژی و تلفن و نیز بیمه و مالیات تمدید شود تا پس از تمام شدن شرایط بحرانی جامعه در فرصت مناسب برای بخش مالی بتوان کاری کرد. د

اشرفی با بیان اینکه «باید بخشنامه‌ای صادر شود تا برای همه این‌ها فرصت کافی داده فراهم باشد» افزود: سینماهای بخش خصوصی شرایط خوبی ندارند و البته قصد جدا کردن سینماهای دولتی را از خصوصی ندارم، اما بخش خصوصی واقعا در شرایط بدی است و توان گذراندن این شرایط از عهده ما خارج است.

او با تاکید بر اینکه پیش از هر چیز سلامتی مردم و جامعه اهمیت دارد و باید قدردان جامعه پزشکی و پرستاران باشیم، گفت: آرزو می‌کنم این وضعیت نابسمان هر چه زودتر سامان بگیرد و امیدواریم در این روزها مردم هم همراهی کند و سفر نروند تا شرایط بحرانی تمام شود، با این حال پیشنهادی هم که برای سینماها مطرح کردم به این معنا نیست که دنبال درآمدزایی باشیم و فقط می‌خواهیم هزینه‌های جاری پرسنل را پرداخت کنیم. ما انتظار بالایی از دولت نداریم و فقط در حد گذران زندگی همراهی می‌خواهیم تا این بحران تمام شود چرا که به هر حالا می‌دانیم حتی اکر سینماها هم باز شوند تا وقتی خیال مردم راحت نشود به سینماها نمی‌آیند و اثرات روانی این اتفاق تا مدت‌ها باقی‌ است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.