رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اولین وب‌سایت راه اندازی شده دنیا به نام کیست؟

دنیای مدرن امروزی پر است از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی که هر کدام شما را به دنیایی بزرگ پرتاب می‌کنند. اما استارت این موضوع از کجا زده شد؟ اولین وبسایت راه اندازی شده به نام چه کسی است؟ آیا هنوز هم فعال است یا به بن بست رسیده است؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

به گزارش اینتیتر به نقل از سخت افزار، شبکه جهانی وب (WWW) توسط تیم برنرز لی دانشمند انگلیسی برنامه ریزی شد و سپس طرح وی در مجامع جهانی مطرح شد. این شبکه جهانی در ابتدا به عنوان ابزاری برای اشتراک اطلاعات بین دانشمندان اختراع شد. بعد ازگذشت یک سال و نیم از طرح این موضوع در مجامع جهانی، برنرز لی زیرساخت‌های اولیه وب از جمله HTTP و HTML را ایجاد کرد.

اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید در ۶ آگوست ۱۹۹۱ و قبل از اعلام عمومی ایده اینترنت در بین مردم، اولین وبسایت راه اندازی شده از طریق ارسال متن alt.hypertext Usenet، برای کارمندان رایانه NeXT برنرز لی در مقر CERN در ژنو میزبانی شد. مرکز CERN بزرگترین شتاب دهنده ذرات زیر اتمی مابین مرز کشور فرانسه و سوییس است. این مرکز به صورت یک دایره ۵۰ کیلومتری است که در زیر زمین مرز این دو کشور کشیده شده است. این مرکز یکی از قطب‌های پیشرفت علم در دنیاست.

در حال حاضر این وبسایت با آدرس https://info.cern.ch در دسترس است که اولین وبسایتی است که دستورالعمل‌های دسترسی به اسناد و تنظیم سرور خود را ارائه می‌دهد. برنرز لی پس از ترک مرکز CERN در سال ۱۹۹۴، اقدام به تأسیس کنسرسیوم شبکه جهانی وب (W3C) گرفت که باعث پیشرفت‌های بزرگی در عرصه اینترنت شده است و تا به امروز به عنوان مدیر این سازمان باقی مانده است و همچنان درگیر مشکلات پنهان دنیای وب است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.