اولین پرواز به مقصد اراضی اشغالی از آسمان عربستان انجام شد

از ماه گذشته که عربستان آسمان خود را به روی تمامی پروازها از جمله پروازهای اسرائیلی گشود، امروز (پنج‌شنبه) برای اولین بار یک پرواز تجاری به مقصد اراضی اشغالی از آسمان این کشور عبور کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، پرواز تجاری شرکت هواپیمایی “کاتای پاسیفیک” صبح امروز از مبدأ هنگ‌کنگ به مقصد تل‌آویو انجام شد.

این اولین پروازی است که از ماه گذشته که عربستان آسمان خود را به روی تمامی پروازها از جمله پروازهای اسرائیلی گشود، انجام می‌شود.

مسیر پرواز این هواپیمای تجاری به این شکل بود که پس از عبور از امارات و خلیج فارس، از ساحل عربستان در نزدیکی شهر الدمام عبور کرد و با عبور از شمال عربستان و اردن وارد اراضی اشغالی در شمال بحر المیت شد.

چند روز قبل نیز یک پرواز هنگ کنگ-تل‌آویو از همین شرکت انجام شد که مسیر متفاوتی را طی کرده و با عبور از آسمان چین، قزاقستان و ترکیه، از دریای مدیترانه وارد آسمان اراضی اشغالی شد.

از زمانی که عربستان بازگشایی حریم هوایی خود را اعلام کرده، تاکنون خطوط هوایی رژیم صهیونیستی پروازی بر فراز آسمان این کشور نداشته‌ است.

مرکز پخش رژیم صهیونیستی گزارش داد، شرکت هواپیمایی “ال‌آل” این رژیم موافقت رسمی مسؤولان ریاض برای عبور از حریم هوایی آن را دریافت کرد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، دو شرکت هواپیمایی “ال‌آل” و “ارکیا” این رژیم هنوز منتظر موافقت نهایی عربستان هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.