اپلیکیشن کیف پول دیجیتال سامسونگ عرضه می‌شود

اچ تی سی چند هفته قبل از اگزودوس وان موبایل مبتنی بر بلاک چین خود رونمایی کرده بود. البته قبل تر از آن Finney اولین موبایل مبتنی بر این فناوری بود که معرفی شد. اکنون یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشی های هوشمند، سامسونگ قرار است گوشی مبتنی بر بلاکچین خود را معرفی کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، چند روز پیش بود که سامسونگ درخواست ثبت چندین نام تجاری اروپایی برای گوشی بلاکچین خود را ارائه داد. گفته شده بود که این نام ها «Blockchain KeyStore» و «Blockchain Core» و نیز «Blockchain key box» هستند.

بنا بر گزارش وبسایت The Next Web مشخص نیست که این نام ها دقیقاً به چه مواردی اشاره دارند. شاید سامسونگ در حال کار روی یک سخت افزار کیف پول دیجیتال برای یکی از گجت های آتی خود است. البته مواردی که در اسناد نام های تجاری به آن اشاره شده این ها هستند: «اپلیکیشن نرم افزار برای استفاده با دستگاه های موبایل؛ پلتفرم نرم افزار کامپیوتر؛ نرم افزار کاربردی».

متأسفانه از آنجایی که این ها تنها نام های تجاری هستند، اطلاعات دقیقی مشابه با آنچه در پتنت ها ثبت می شوند ارائه نشده است. با این حال به نظر می رسد سامسونگ به خوبی از نیاز به نگهداری امن کلید های رمزنگاری شده بلاکچین و ارزهای مجازی مطلع است.

از سوی دیگر وبسایت SAMMOBILE تأیید کرده که سامسونگ در حال توسعه یک گوشی با این فناوری است و شاید همزمان با گلکسی اس ۱۰ رونمایی شود. گفته شده که سرویس ارز دیجیتال سامسونگ شامل ۲ بخش است. یکی از این بخش ها کیف پول سرد (cold wallet) است که اطلاعات مرتبط با تراکنش های ارز دیجیتال، کلیدهای عمومی و خصوصی را ذخیره می کند. بخش دیگر کیف پول رمزنگاری شده (crypto wallet) برای انتقال و مشاهده حساب و تاریخچه تراکنش ها است.

اطلاعات ارزهای مجازی در کیف پول های دیجیتال سرد و گرم نگهداری می شوند. این کیف پول ها کلیدهای عمومی و خصوصی برای انتقال ارزهای مجازی را در خود نگه می دارند. از آنجایی که کیف پول های سرد، آفلاین هستند امنیت بیشتری دارند. هکرها نمی توانند از راه دور به کلیدهای داخل این کیف پول دسترسی پیدا کنند و برای استخراج اطلاعات آنها باید دسترسی فیزیکی به این کیف پول ها داشته باشند.

اپلیکیشن کیف پول سرد سامسونگ به کاربران این امکان را می دهد که کیف پول های فعلی خود را از طریق سرویس های شخص ثالثی از جمله Metamask و TrustWallet به این کیف پول وارد کرده و یا کیف پول جدید را در خود اپ ایجاد کنند. ارز دیجیتال و توکن هایی که قرار است در ابتدا پشتیبانی شوند شامل بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و توکن های ERX20 نشأت گرفته از اتریوم هستند.

حساب هایی که با استفاده از اپلیکیشن ایجاد شده اند در شبکه بلاکچین و به صورت کاملاً ناشناس نگهداری می شوند. گفته شده که سامسونگ به این داده ها دسترسی نخواهد داشت و تنها راه دسترسی به آنها از طریق عبارت بازیابی ۱۲ تا ۲۴ کلمه ای خواهد بود. این روش اکنون به عنوان یکی از روش های استاندارد بازیابی استاندارد برای تمامی سرویس های کیف پول دیجیتال استفاده می شود. به این ترتیب خود کاربران مسئول نگهداری امن از عبارت بازیابی هستند.

اپلیکیشن بیت کوین سامسونگ لایه امنیتی اضافه ای را با استفاده از اعتبار سنجی ارائه می کند. گزینه های امنیتی فعلی شامل پین و اثر انگشت هستند و البته برخی گزارشات اشاره به احتمال حذف اسکنر عنبیه چشم در گلکسی اس ۱۰ دارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.