اینترنت کودک و نوجوان تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر راه اندازی اینترنت کودک و نوجوان تا پایان سال، گفت: در اینترنت کودک و نوجوان آسیب‌های موجود در فضای مجازی وجود نخواهد داشت و زیرساخت لازم برای استفاده پاک از اینترنت ایجاد می‌شود اما استفاده از آن برای خانواده‌ها اختیاری است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، عیسی زارع پور روز پنجشنبه در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در قم، افزود: هدف غایی وزارتخانه در دوره جدید این است که بتواند فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی را راه اندازی کند، همچنین تحقق شبکه ملی اطلاعات بعنوان زیرساخت فضای مجازی برای رفع نیازهای مردم با استفاده از سرویس های داخلی با سرعت و کیفیت مناسب نیز بصورت جدی دنبال می شود.

زارع پور اظهار داشت: فناروی اطلاعات و فضای مجازی فرصتی برای حل مشکلات کشور و ارتقای کارآمدی است و در این راستا دولت الکترونیک برای افزایش کارآیی و کاستن از فساد و افزایش شفافیت صرفا با ایجاد این زیرساخت ها محقق می شود.

وی فرصت های فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: اگر زیرساخت های فناوری اطلاعات در کشور تکمیل شود می توان شاهد ایجاد مشاغل زیادی در این حوزه باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ذات فضای مجازی یک پدیده اجتماعی است که به دلیل ویژگی های چنین پدیده ای همراه با برخی تبعات و آسیب ها است اما نگاه ما بر این فضا نگاه فرصت آفرینی و استفاده حداکثری از قابلیت های آن و تلطیف چالش ها و پیشگیری از آسیب هاست چرا که نگاه صفر و صدی و برخورد سلبی در این عرصه راهگشا نیست.

زارع پور ابراز داشت: در کنار سالم سازی فضای مجازی باید دانش و مهارت خانواده ها و به ویژه کودکان و نوجوانان را در استفاده از این فضا ارتقا بدهیم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی یک فضای سیال و در حال تغییر است، گفت: سطح دانش و مهارت مردم در استفاده از فضای مجازی باید به حدی برسد که مردم خودشان بدانند که نباید هر محتوا و مطلبی را مشاهده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به قم با آیات علوی گرگانی،نوری همدانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید و اعرافی مدیر حوزه های علمیه، سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و اعضای کمیسیون سیاسی اجتماعی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو می کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.