رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ایکس‌باکس میزبان برنامه‌های اندرویدی خواهد شد

پشتیبانی از برنامه های اندرویدی در ویندوز ۱۱ تا سال آینده نهایی نخواهد شد. گویا مایکروسافت برنامه‌های مهمی دارد و می‌خواهد این ویژگی را به ایکس باکس نیز اضافه کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از گجت نیوز، یکی از ویژگی‌های جذاب ویندوز ۱۱ پشتیبانی از اجرای برنامه های اندرویدی بدون نیاز به هیچگونه شبیه ساز یا اتصال «Remote Desktop» است. هرچند که مایکروسافت اعلام کرد این ویژگی تا سال آینده به دست کاربران نخواهد رسید اما این بدین معنی نیست که ردموندی‌ها دست از تلاش برای آماده سازی این ویژگی برداشته‌اند.

ویندوز ۱۰ دارای یک زیر سیستم برای اجرای لینوکس بود و احتمالا چیزی مشابه آن برای اجرای برنامه های اندرویدی مورد نیاز است. ظاهرا مایکروسافت برای ویندوز ۱۱ برنامه‌‌های مهم‌تری دارد و می‌خواهد کنسول‌های ایکس باکس را نیز در این هدف مشترک دخیل کند.

در سناریو تبلیغ شده توسط مایکروسافت، کاربران Windows 11 می‌توانند از طریق فروشگاه نرم افزاری آمازون برنامه‌ های اندرویدی را روی دستگاه خود نصب کنند. مایکروسافت پیشتر اعلام کرده بود که برای اینکار با آمازون اینتل همکاری کرده است.

هرچند که در پشت پرده از همان فناوری استفاده خواهد شد که اجرای توزیع‌های مختلف لینوکس را روی ویندوز ۱۰ ممکن می‌ساخت. فناوری مربوطه Windows Subsystem for Android نامیده می‌شود و در حال حاضر در مایکروسافت استور رویت شده است. البته این برنامه در حال حاضر کار خاصی انجام نمی‌دهد؛ اما می‌تواند نشانه‌هایی از مسیر انتخابی کمپانی بزرگ ردموند را به ما نشان دهد.

در هنگام انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۱ در سال جاری اپ استور آمازون در دسترس نخواهد بود، ولی شاید این برنامه برای تست کردن در اختیار کاربران قرار بگیرد. نکته جالب‌تر اینکه در بخش نیازمندی‌های سیستمی برنامه، Xbox One نیز آورده شده است که نشان می‌دهد احتمالا در آینده شاهد اجرای برنامه های اندرویدی روی کنسول‌های ایکس باکس هم خواهیم بود.

البته بعید به نظر می‌رسد که کاربران بخواهند از برنامه‌های بهره‌وری محور خود در ایکس باکس استفاده کنند؛‌ اما دیدن برنامه‌های تفریحی یا بازی‌ها روی کنسولی که هدف اصلی‌اش سرگرم کردن شماست، قطعا جالب است.

هرچند که همه‌ اینها فقط حدس و گمان هستند و مایکروسافت ممکن است در هنگام عرضه ویندوز ۱۱ برنامه خود را به آسانی تغییر دهد. فعلا بهتر است صبر کنیم تا ببینیم اجرای برنامه های اندرویدی روی ویندوز ۱۱ چگونه خواهند بود. به نظر می‌رسد که در هر صورت از شبیه ساز‌های فعلی بهتر باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.