باید نسبت به نقش مسجد در مدیریت فرهنگی جامعه تجدید نظر کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضروری است تا در جهت گیری های خود نسبت به نقش مسجد در مدیریت فرهنگی جامعه تجدید نظر کنیم، گفت: تقلیل مسجد به مکانی برای عبادت و تهی کردن این مکان مقدس از نقش اجتماعی آن ظلم به آموزه های پیامبر اسلام است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد بیان کرد: اگر ما مسجد را به عنوان مقر فرماندهی اجتماعی و فرهنگی در جامعه اسلامی و نماد ظهور مردم باوری در نظام اسلامی تعریف کنیم، ضروری است تا در جهت گیری های خود نسبت به نقش مسجد در مدیریت فرهنگی جامعه تجدید نظر اساسی انجام دهیم.

وی افزود: تقلیل مسجد به مکانی برای عبادت و تهی کردن این مکان مقدس از نقش اجتماعی آن ظلم به آموزه های پیامبر اسلام است که حکومت اسلامی را بر محور مسجد اداره می کردند. در سال های مبارزات انقلابی، مساجد نقش محوری در بسیج مردم علیه رژیم شاهنشاهی ایفا کردند و در سال های دفاع مقدس نیز مساجد نقش محوری در بسیج نیروها علیه دشمن داشته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز هم با توجه به تغییر ماموریت ها و ظهور جبهه های جدید مبارزه نیازمند بازتعریف نقش مساجد هستیم و باید در این مسیر از تجربه مساجدی که در سراسر کشور توانسته اند محور حرکت های جهادی، تربیتی، محرومیت زدایی، خیریه، توانمندسازی و سایر فعالیت های اجتماعی قرار گیرند، به بهترین شکل استفاده کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.