رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

با اظهارات جدید تیم کوک، فروش نتفلیکس به اپل دور از انتظار نیست

به‌نظر می‌رسد اپل خود را برای خرید سرویس خدماتی بزرگی آماده می‌کند و تیم‌ کوک نیز این خبر را رد نکرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، اپل روز پنجشنبه نتایج مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۲ خود را اعلام کرد. این گزارش نشان می‌دهد آمارهای این شرکت از پیش‌بینی‌ها بهتر بوده است. تیم کوک، مدیر‌عامل اپل، در تماس با سرمایه‌گذاران بار‌دیگر اعلام کرد خبرهای مربوط به خریدهای بزرگ را رد نمی‌کند. وی افزود اپل شرکتی نیست که بدون برنامه‌ی استراتژیک کاری انجام دهد.

به‌گزارش ۹to5mac، در جلسه‌ی نشست مدیران اپل با سرمایه‌گذاران این شرکت سؤالی درباره‌ی بازار خدمات مطرح شد که هرسال در حال رشد است. این پرسش درباره‌ی علاقه‌ی اپل به خرید سرویس‌های دیگر بود. این اقدام به گسترش خدمات این شرکت کمک خواهد کرد و شاید اشاره‌ای غیرمستقیم به دستیابی غول فناوری مستقر در کوپرتینو به نتفلیکس باشد. این در حالی‌ است که اخیراً گزارش‌هایی درباره‌ی تمایل مایکروسافت برای خرید غول استریم محتوا، یعنی نتفلیکس، منتشر شده است.

تیم کوک جزئیاتی از استراتژی‌های اپل ارائه نکرد؛ اما گفت که این شرکت به‌طورمدوام بازار را برای خریدهای احتمالی زیرنظر دارد و احتمال خرید شرکتی بزرگ را درصورت منطقی‌بودن آن رد نمی‌کند. مدیرعامل اپل می‌گوید که دلیل شرکت متبوعش برای خرید سرویس‌های دیگر، صرفاً کسب درآمد نیست. کوک تأکید کرد حداقل درحال‌حاضر اپل همچنان روی خرید شرکت‌های کوچک‌تر و استعدادهای فردی متمرکز است. وی در بخشی از توضیحاتش گفت:

ما همیشه بازار را زیرنظر می‌گیریم و از خود می‌پرسیم که یک خریدر چقد می‌تواند استراتژیک باشد. ما شرکت‌های دیگر را صرفاً برای کسب درآمد نمی‌خریم. بیشتر خرید‌های ما تا‌به‌امروز شامل حق‌ امتیاز محصولات و خدمات و شرکت‌های کوچک بوده است. امکان خرید سرویس‌های دیگر را در آینده رد نمی‌کنم.

این اولین‌بار نیست که سؤالاتی درباره‌ی امکان خرید شرکت‌های بزرگ از کوک مطرح می‌شود. مدیرعامل اپل ماه آوریل نیز اعلام کرد این شرکت همیشه مکانی برای استعدادهای جدید بوده است؛ ولی اگر خریدهای بزرگ منطقی باشند، احتمال انجام این کار نیز وجود دارد. برخی تحلیلگران بازار اعلام کرده‌اند اپل تمایل دارد شرکت‌هایی مثل Peloton و حتی نتفلیکس را ازآنِ خود کند.

درآمد بخش خدمات اپل در سه‌ماهه‌ی مالی سوم ۲۰۲۲ معادل ۱۹٫۶۰ میلیارد دلار بوده که درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد کرده است. درآمد کلی اپل در این سه‌ماهه ۸۳ میلیارد دلار و سود آن ۱۹٫۴ میلیارد دلار گزارش شده است. سود هر سهم این شرکت نیز در سه‌ماهه‌ی گذشته به ۱٫۲۰ دلار رسیده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.