بدخوابی برای بیماران ریوی مضر است

مطالعات نشان می دهد بدخوابی به طور قابل توجهی خطر تشدید مشکلات تنفسی را در افراد مبتلا به بیماری غیرقابل درمان و پیشرونده ریه افزایش می دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، تشدید بیماری مزمن انسدادی ریه می‌تواند توسط عواملی از ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا گرفته تا آلودگی ایجاد شود و می‌تواند برای روزها یا هفته‌ها ادامه یابد. بدخوابی هم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و افراد مبتلا به بیماری انسداد ریه را مستعد ابتلاء به سرماخوردگی و آنفولانزا کند.

بیشتر بخوانید:

برای بررسی تأثیر خواب ضعیف بر تشدید بیماری انسداد ریه، محققان کیفیت خواب و تشدید بیماری را در بیش از ۱۶۰۰ بیمار به مدت سه سال تحت نظر داشتند. همه سیگاری سابق یا فعلی بودند.

خواب ضعیف به شدت با تعداد بیشتری از تشدید بیماری انسداد ریه مرتبط بود. در مقایسه با افرادی که بهترین خواب را داشتند، خطر تشدید در بیمارانی که خواب ضعیف داشتند ۲۵ درصد و در بین افرادی که بدترین خواب را داشتند تقریباً ۹۵ درصد بیشتر بود.

به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، یافته‌ها نشان می‌دهد که خواب ضعیف ممکن است پیش بینی کننده بهتری برای تشدید علائم نسبت به سابقه سیگار کشیدن افراد باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.