رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

برای یکدیگر نسخه نپیچیم

پریسا محمدی که این روزها نمایش «پیکرتراشی» را روی صحنه می‌برد، گفت: درک نمی‌کنم که چرا بعضی از همکارانم با اجرای تئاتر در این مقطع موافق نیستند متاسفانه با این نسخه‌پیچی‌ها داریم خودزنی می‌کنیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، این کارگردان تئاتر اضافه کرد: ما برای یکدیگر نسخه می‌پیچیم و تعیین تکلیف می‌کنیم در حالی که شرایط درونی هر گروه اجرایی متفاوت است. از طرف دیگر با عقب‌نشستن و فعالیت در فضای مجازی کاری از پیش نمی‌رود به همین دلیل ترجیح دادم کمی از فضای مجازی دور شوم و کاری عملی و واقعی روی صحنه انجام بدهم.

او که نمایش خود را در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی اجرا می‌کند تاکید کرد: باید مفاهیمی مانند دموکراسی را بشناسیم و به عقاید افراد و تفکرات‌شان احترام بگذاریم.

محمدی اضافه کرد: متوجه نمی‌شوم که چرا بعضی از همکارانم‌ نسبت به اجرای تئاتر در شرایط فعلی واکنش دارند در حالی که من هم حرف جامعه را می‌زنم و معتقدم به عنوان یک فعال هنری باید از فضای صحنه استفاده کنم و عقاید خود را با تماشاگران در میان بگذارم.

او در ادامه با ارائه توضیحاتی درباره چگونگی شکل‌گیری نمایش «پیکرتراشی» یادآور شد: ما از هشت ماه پیش، آماده‌سازی این نمایش را آغاز کردیم. حسن برزه‌گر نویسنده ما برای نوشته شدن این متن وقت و انرژی بسیاری گذاشت. اغلب اعضای گروه ما دانشجو هستند و ناب بودن آنها به شکل‌گیری این کار کمک شایانی کرد.

وی با اشاره به این‌که از دوره دانشجویی با حسن برزه‌گر همکلاسی بوده است اظهار کرد: نسبت به طرز فکر یکدیگر آشنایی داشتیم به همین دلیل پیشنهاد کردم همزمان با تمرین نمایش و با توجه به توانمندی بچه‌های بازیگر متن کار نوشته شود. در واقع نمایش «پیکرتراشی» براساس موسیقی و مدیتیشن اجرا می‌شود و نوعی سایکودرام است.

او در پاسخ به این پرسش که این نمایش نگاه اجتماعی دارد تصریح کرد: اصلا نگاه اجتماعی نداریم بلکه کار ما براساس روان‌شناسی اجرا می‌شود و درباره آدم‌هایی است که به دنبال تغییر هستند گویی آنها بدن‌های خسته‌ای دارند و دوست دارند تغییری در زندگی خود ایجاد کنند. در واقع پیکرهایی دارند که تراشیده می‌شود ضمن این‌که یکی از موضوعات نمایش ما خواب است.

وی درباره استقبال تماشاگران از اجرای این اثر نمایشی نیز تصریح کرد: از استقبال مخاطبان راضی بودم و این همراهی حتی دور از انتظارم بود چون همه ما حال و روز جامعه را می‌دانیم. اول قرار بود مهرماه نمایش خود را اجرا کنیم اما به دلیل اتفاقات اجتماعی، اجرای‌مان را عقب انداختیم و خوشبختانه از اجرای نمایش در این مقطع پشیمان نشدیم.

وی اضافه کرد: به بچه‌هایی که هشت ماه برای آماده کردن این نمایش تلاش کرده بودند تعهد داشتم و نمی‌توانستم اجرای نمایش را بیش از این به تاخیر بیندازم و همچنان که گفتم نمایش ما حرف جامعه را می‌زند و چیزی دور از فضای فعلی نیست.

نمایش «پیکرتراشی» نوشته حسن برزه‌گر و کار پریسا محمدی تا پایان هفته جاری هر روز راس ساعت ۱۸:۳۰ در تالار مولوی روی صحنه می‌رود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.